Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Shanna schreef:stef schreef:draai het eens om: Geef een gegronde reden om bitloos toe te laten..
Bitloos is nieuw, er is nog heel veel onderzoek gaande omtrend de verschillende optomingen.
Van oudsher hoort een bit gewoon bij de engelse optoming, evenals sporen.
Elke sport heeft zo zijn regelementen. Je mag tijdens vollybal ook geen basketbal gebruiken, terwijl het daar misschien wel net zo goed mee kan.
Setjes zijn ook een hype, moeten we dan ook allemaal met ssetje de wedstrijdring in?
ik zeg niet dat het bitloos nooit toegestaan zal worden, maar denk dat het op dit moment nog te vroeg is.
Daarbij kan je zonder bit niet zien hoe iemand met zijn handen omgaat, of iig slechter, en kan je dus ook geen punten geven/aftrekken daarvoor
Als je dat nog beter wilt kunnen zien dan moet iedereen maar gewoon zonder neusriem starten, dat ding heeft geen enkel ander nut behalfe de mond dicht houden, en de mond van het paard gaat enkel open als de ruiter te hard in de mond van het paard is, met neusriem kan het paard dit niet/ veel slechter aangeven en moet het dus al die pijn maar opvangen, en zonder neusriem, niemand wilt toch dat het paard met de mond wijd open loopt omdat je erin trekt? Dan maakt iedereen je uit voor dierenbeul, dus dan is neusriemloos rijden een betere oplossing, en ook NIET toegestaan in de wedstrijdring..
Biepje schreef:In de tennisregels staat inderdaad dat je met een racket moet spelen, net zoals je in de dressuurregels van de KNHS met een bit moet rijden.
Je kiest voor de dressuursport, dan moet je ook kiezen voor al wat erbij hoort. Je kan ook moeilijk laten jureren tussen mensen die zonder en mensen die met bit rijden, daar valt geen vergelijking tussen te maken.
Ze weten heus wel hoe het eruit moet zien hoor, bitloos of niet! stef schreef:afijn, ik krijg een hele nare smaak in mn mond van dit zoveelste anti bit topic...
Biepje schreef:Maar waarom zou het dan wel mogen? Ik heb nog altijd geen gegronde reden gezien. Daarom ook: ze vragen dressuur, het is hun plaatje van dressuur, tja, leer ermee leven, zo is het nu eenmaal. Voor mij is dressuur ook met bit, omdat het valt onder aanleuning en verbinding met de mond, en die zie ik niet bij bitloos.
Als je het bitspelletje inderdaad niet leuk vind, jammer dan.
Maureenn schreef:Shanna schreef:[
Biepje schreef:Maar waarom zou het dan wel mogen? Ik heb nog altijd geen gegronde reden gezien. Daarom ook: ze vragen dressuur, het is hun plaatje van dressuur, tja, leer ermee leven, zo is het nu eenmaal. Voor mij is dressuur ook met bit, omdat het valt onder aanleuning en verbinding met de mond, en die zie ik niet bij bitloos.
Als je het bitspelletje inderdaad niet leuk vind, jammer dan.
Als ik geneens in een dergelijke situatie verkeer. 
stef schreef:Joepju, in erg veel landen, ja, in 1600 al bij de indianen, maar wij wonen in nederland...
afijn, ik krijg een hele nare smaak in mn mond van dit zoveelste anti bit topic...
scheeld een hoop frustraties voor je... Biepje schreef:Als je een wedstrijd houdt, dan is het de bedoeling dat je iedereen dezelfde middelen geeft. Je kan geen jurering doen wanneer iedereen anders begint te rijden. Ofwel doe je alles bitloos, ofwel alles met bit.
)desney8 schreef:ik las even wat,
en mag je dan ook niet zonder neusriem op een wedstrijd?
Biepje schreef:Als je een wedstrijd houdt, dan is het de bedoeling dat je iedereen dezelfde middelen geeft. Je kan geen jurering doen wanneer iedereen anders begint te rijden. Ofwel doe je alles bitloos, ofwel alles met bit.
sflj schreef:Biepje schreef:Als je een wedstrijd houdt, dan is het de bedoeling dat je iedereen dezelfde middelen geeft. Je kan geen jurering doen wanneer iedereen anders begint te rijden. Ofwel doe je alles bitloos, ofwel alles met bit.
Hangt ervanaf wat het doel is bij de wedstrijd. (bij endurance mag bijna iedere optoming!)
En waarom zou iemand anders rijden als het paard geen bit in heeft? En dan nog, dan wordt diegene toch gewoon lager geplaatst? Wat is het probleem?? (Wat is jouw probleem?!)
Biepje schreef:Jaloers zullen ze allerminst zijn, het maakt het er gewoon ontzettend moeilijk op om een correcte vergelijking te maken tussen mensen die met bit en mensen die zonder bit rijden. Iedereen gelijk voor de wet.
Joepju schreef:Biepje schreef:Als je een wedstrijd houdt, dan is het de bedoeling dat je iedereen dezelfde middelen geeft. Je kan geen jurering doen wanneer iedereen anders begint te rijden. Ofwel doe je alles bitloos, ofwel alles met bit.
Alweer geen gegronde reden biepje;
Het draait erom hoe het paard loopt. Looopt hij ontspannen, mooie aanleunig, netjes op de achterhand. Daar kijkt de jury toch naar??
Als iemand een harde hand heeft; dan kan het paard nooit ontspannen lopen...
Biepje schreef:Daar ben ik volledig mee akkoord, absoluut, maar het neemt niet weg dat je een gelijke behandeling wilt tussen ongelijke gevallen en dat gaat gewoon niet, het is letterlijk niet eerlijk.