Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Citaat:Disciplinereglement Aangespannen Sport '08
Artikel 807 - Harnachement overige aanspanningen
2. De hulpmiddelen
b. Bij paarden die vanaf 2005 nieuw in de sport zijn of worden uitgebracht, is het
verboden de tong vast te zetten. Bij paarden welke geboren zijn in of na het jaar
2002, is het verboden de tong vast te zetten. Voor paarden welke voor het jaar
2002 geboren zijn en voor of in het jaar 2004 al in de aangespannen sport werden
uitgebracht en waarvan de tong wordt vastgezet, kan hiervoor door de
startkaarthouder dispensatie worden gevraagd bij de KNHS.
Hier kan ik echt heel boos om worden.
manie schreef:Mijn reactie kan echt niet....Citaat:Disciplinereglement Aangespannen Sport '08
Artikel 807 - Harnachement overige aanspanningen
2. De hulpmiddelen
b. Bij paarden die vanaf 2005 nieuw in de sport zijn of worden uitgebracht, is het
verboden de tong vast te zetten. Bij paarden welke geboren zijn in of na het jaar
2002, is het verboden de tong vast te zetten. Voor paarden welke voor het jaar
2002 geboren zijn en voor of in het jaar 2004 al in de aangespannen sport werden
uitgebracht en waarvan de tong wordt vastgezet, kan hiervoor door de
startkaarthouder dispensatie worden gevraagd bij de KNHS.
Maar zolang je dit nog terug vindt in de reglementen van de KNHS
WAAAAAAAAAT!???!!

Joepju schreef:Allejandro schreef:de tong vast binden aan wat?
aan het bit
Sies schreef:laat Paul versluis eens naar die mond kijken en samen een passend bit zoeken!

dees_daan schreef:Sies schreef:laat Paul versluis eens naar die mond kijken en samen een passend bit zoeken!
dan zou ik toch iemand anders laten kijken maar goed..
kous in de mond vind ik niet kunnen.. omdat iemand zo graag wil rijden moet het paard daar onderlijden? dan zou ik bitloos gaan rijden, jammer maar dan geen wedstrijden. paard moet niet onder onze wil lijden vind ik.

OnlyLoes schreef:Met de panty bestrijd je alleen maar het symptoom, je haalt de oorzaak niet weg.
Niet echt de ideale oplossing dus. Bovendien de tong vastbinden.. kom op zeg. Dat vind ik dus echt dierenmishandeling en ja juudje, in de paardensport en zeker in de veehouderij gebeuren nog wel ergere dingen. Maar dat maakt de tong vastbinden nog niet tot iets wat wel kan.
Wat iemand anders er ook van