Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sonja schreef:Eerlijk antwoord?
Ik twijfel of je de juiste instructeur hebt.
piewie schreef:Ik ontspan me niet en hij ook niet.
piewie schreef:Ik wil niet altijd vechten... Ik wil ook eens lekker ontspannen... Ik wil hem niet wegdoen, maar ik ben bang dat we tever uitelkaar liggen qwa niv. Ik ben L en hij is Z.
piewie schreef:want als mijn instructeur hem rijd, zie je hem echt genieten en ja die rijdt hem dan op M/Z niv.
piewie schreef:dat hoop ik ook, maar nu las iknet iets van een goque.
jasmijn78 schreef:piewie schreef:Ik ontspan me niet en hij ook niet.piewie schreef:Ik wil niet altijd vechten... Ik wil ook eens lekker ontspannen... Ik wil hem niet wegdoen, maar ik ben bang dat we tever uitelkaar liggen qwa niv. Ik ben L en hij is Z.
Je zegt steeds 'ik wil ook wel eens...' Helaas werkt het niet zo bij paarden. Het paard heeft duidelijk een hoger niveau dan jij. Jij zal daarom een hoop van het paard kunnen, maar ook moeten leren. En dat zal gewoon niet zonder moeite gaan. Dit paard zal jou hoogst waarschijnlijk op jouw eigen fouten pakken. Als jij aan je fouten gaat werken, dan zal je straks heus ontspannen kunnen rijden en niet hoeven vechten.piewie schreef:want als mijn instructeur hem rijd, zie je hem echt genieten en ja die rijdt hem dan op M/Z niv.
De oplossing is dus zelf je eigen niveau op te krikken. Gewoon positief blijven en een beetje doorzetten. Niemand heeft ooit gezegd dat paardrijden makkelijk is.
Bovendien is de vraag of je met een ander paard niet tegen hetzelfde aan zal lopen.piewie schreef:dat hoop ik ook, maar nu las iknet iets van een goque.
Ik denk dat je beter wat vaker les kan nemen/goede instructie, dan je geld uit te gaan geven aan hulpteugels. Als jouw paard Z heeft gelopen en bij je instructeur wel fijn loopt, dan zit het probleem echt in jou en niet in het paard. Zolang het probleem in jou zit moet je zeker niet met hulpteugels gaan aanmodderen.
Sonja schreef:Eerlijk antwoord?
Ik twijfel of je de juiste instructeur hebt.
piewie schreef:Maar om misschien die ontspanning erin terug te krijgen, zat ik te denken aan een hulpteugel.
piewie schreef:want op dit moment ben ik heel erg onzeker en weet niet meer wat goed is en fout is.
runningkawa schreef:Het paard kan het...waarom dan hulpteugels voor iets wat jij niet kan?
Je niet zo druk maken omdat koppie van hem.
Ga eerst lekker voor de ontspanning, dan komt de rest later wel weer
Maanling schreef:Dat coole kan ook als nadeel werken helaas.... mijn Jo is ook zo'n coole kikker (kruising fries-tinker) maar mede daardoor is ze gewoon NERGENS van onder de indruk. Zie dan maar eens door te dringen. Dat heeft me bloed (beetje) zweet (heel veel) en tranen (ook beetje) gekost. Maar nu, na 6 maanden begint het eindelijk ergens op te lijken....
Citaat:Ik zit absoluut niet doodsbang op mijn paard, maar tijdens het rijden is ie me gewoon een stap voor... ik krijg hem niet aan de teugel enz en heb het idee, dat ik net te weinig beenkracht heb.