Ups and downs.... de downs.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

___Tessa___

Re: Ups and downs.... de downs.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-08 08:33

ik heb de laatste 3 maanden echt in een dip gezeten met rijden,
dan stap ik steeds weer met goede moed op en dan wilhet steeds niet lukken.
Dan doe ik simpelere dingen, maar ben er nu achter gekomen dat ik dan ook vaak essentiele dingen vergeet.
Zoals veel overgangen etc. hierdoor is mijn paard wat stijfer geworden in z'n lijf en daardoor ging het waarschijnlijk nog minder.
Nu heb ik hem weer lekker losgewerkt en nu gaat het weer super Haha!
Ik baal altijd als ik niet lekker heb gereden, dat trek ik me zo aan.
Na verloop van tijd ging ik me eisen wel bijstellen maar baalde stiekem toch dat het niet zo ging zoals eerst.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 12:23

Urielle schreef:
De voorbeelden die je noemt ken ik niet bij mijn paard. Die doet alleen zo als IK mijn dag niet heb. Dat is meestal een dag dat ik niet lekker in mijn vel zit, me onzeker voel en daardoor er ook minder aan rij. Dus zijn er twee mogelijkheden: OF ik accepteer dat het die dag niet zo fijn gaat, ik stap af, longeer hem en ga dan nog even buiten een rondje stappen. OF ik schop mezelf onder mijn hol en ga er wel aan rijden. En spontaan gaat het dan ook wel met rijden Clown

en WEER moet ik me aansluiten bij Urielle. Als mijn paard niet loopt komt dat niet vanuit zichzelf, maar vanuit mij. Ik ben minder geconcentreerd, moe of sjaggo. Soms merk ik dat goed vooraf en dan kies ik er dus voor om er niet op te gaan maar lekker te longeren. Soms merk ik dat pas als ik er al opzit en merk dat het niet zo gaat als het behoort te gaan. Soms werkt een schop onder mijn reet, soms helpt een brul van mijn instructrice en soms helpt het alleen maar om af te stappen en het de volgende dag opnieuw te proberen.

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-08 14:12

Daar hebben jullie zeker gellijk in.
Zoals ik schreef het waren enkel voorbeelden, je kan als eigenaar al snel wel zien of je paard lekker in zijn vel zit.

Mijn paard kijkt altijd heel vrolijk uit de stal en staat altijd vooral, er komen af en toe eens dagen voor da ze halverwege staat, of in de lucht hapt, wat er om haar heen gebeurd irriteerd haar en als er iemand de stal in komt draait ze haar kont om en gaat ze achterin de stal staan.
Als ik er dan bijvoorbeeld toch op stap (zoals ik wel eens heb gedaan, want misschien gaat ze zich wat vrolijker voelen), dan wil het vanaf het begin af aan al niet en stap ik weer af.

Ik vind het een beetje moeilijk te omschrijven/ uit te leggen Lachen

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 14:25

benangelique schreef:
Urielle schreef:
De voorbeelden die je noemt ken ik niet bij mijn paard. Die doet alleen zo als IK mijn dag niet heb. Dat is meestal een dag dat ik niet lekker in mijn vel zit, me onzeker voel en daardoor er ook minder aan rij. Dus zijn er twee mogelijkheden: OF ik accepteer dat het die dag niet zo fijn gaat, ik stap af, longeer hem en ga dan nog even buiten een rondje stappen. OF ik schop mezelf onder mijn hol en ga er wel aan rijden. En spontaan gaat het dan ook wel met rijden Clown

en WEER moet ik me aansluiten bij Urielle. Als mijn paard niet loopt komt dat niet vanuit zichzelf, maar vanuit mij. Ik ben minder geconcentreerd, moe of sjaggo. Soms merk ik dat goed vooraf en dan kies ik er dus voor om er niet op te gaan maar lekker te longeren. Soms merk ik dat pas als ik er al opzit en merk dat het niet zo gaat als het behoort te gaan. Soms werkt een schop onder mijn reet, soms helpt een brul van mijn instructrice en soms helpt het alleen maar om af te stappen en het de volgende dag opnieuw te proberen.

Ja, hier hetzelfde Lachen Volledig met jullie eens.

Als ík mijn dag niet heeft, moet ik er ook niet opstappen. Gegarandeerd meer frustraties.
Zelfde dat ik niet moet gaan handwerken als ik me ziekjes voel. Gaat hij me gegarandeerd uitproberen.. Lachen

chocogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-08 23:46

Citaat:

Ja, hier hetzelfde Lachen Volledig met jullie eens.

Als ík mijn dag niet heeft, moet ik er ook niet opstappen. Gegarandeerd meer frustraties.
Zelfde dat ik niet moet gaan handwerken als ik me ziekjes voel. Gaat hij me gegarandeerd uitproberen.. Lachen[quote]

Helemaal mee eens, door schade en schande geleerd dat als ik een rotdag heb dat choco het gelijk oppikt en de communicatie bagger is Bloos .

Dus... we maken er dan maar een tutteldag van, goed voor mijzelf en ook voor mijn pony!