Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
SteffiiY schreef:Ik kan het ook best wel begrijpen dat veel stress ook in privé leven, kan leiden tot fruastatie.
Liezel1 schreef:Toen ik merkte dat ik er gefrustreerd van raakte ben ik wel afgestapt, heb ik een paar rondjes met hem aan de hand gewandeld tot hij weer helemaal "rustig" was en heb ik hem daarna beloond en op stal gezet....

SteffiiY schreef:Kijk, misschien is het voor jou niet voor te stellen, maar ik kan het me soms echt indenken, misschien een rare gedachte, maar als je hele dag al tegen zit en dat r*t paard gaat ook nog vervelend doen, kan ik begrijpen dat het je even teveel word.
En dan vind ik de gedachte van je paard houden weer een groot woord! Je houd van je paard natuurlijk, maar het word je gewoon teveel.
Maar bv bij dat van die ladder wat ik gezien heb, het paard deed niks verkeerd en volgde gewoon braaf maar door die ladder was er paniek en zij maakte ook nog eens de fout om paniek te beantwoorden met straffen.. Liezel1 schreef:Focussed: Dat kon op dat moment niet anders... ik begon van binnen te borrelen, en het paard in kwestie was pas een paar keer onder het zadel geweest... Dat paard aanpakken werkte niet....
Ik heb wel net zo lang met hem rondgestapt tot hij het écht niet meer leuk vond dat hij niet harder mocht... Uiteindelijk heeft hij zich daarbij neergelegd en is hij wel helemaal rustig geworden.....
Liezel1 schreef:hij was gewoon jolig en niet bij de les te krijgen....
was gewoon zo'n heerlijk onbezorgd jong paard....
en op dat moment had hij gewoon zijn dag niet....
Normaal gesproken ga ik wel gewoon door, net als toen met die merrie... Die liep gewoon te klieren, want ze was al 10x langs die deur gekomen voordat ze besloot dat hij eng was...
.
) ging ik stappen met de lange teugel. Vervolgens dacht ik bij mezelf: ik laat me toch niet op mijn kop zitten door die stomme pony (vriendelijk bedoeld hoor
) en ging ik weer door. Maar púúr omdat ik wist dat ik het op kon lossen.
) dat ik zowat van de grond sprong ik mijn pony bij zijn kladde heb gevangen, zadel op de bakrand gegooid (bijna
) en richting losgooibak. Richting losgooi bak was ze aldoor aan de hand aan het stuiteren en heb ik dr een paar keer liefdevol teruggerammeld (gewoon aan de teugels hoor
). Vervolgens mocht ze uitrazen in de paddock (ze stond zonder deken.... en het vroor bijna
.. , maar mevrouw had het echt niet koud hoor zo debiel was ze) Ik ben de longeerlijn gaan halen en heb dr uit laten razen en daarna heb ik nog een rondje gereden. Toen was ze braaf en kreeg ze natuurlijk weer alle lof
. Dit is zo'n situatie waarin het helemaal geen zin heeft om het 'gevecht' aan te gaan en dus was mijn keuze om haar eerst uit te laten rennen!
)