Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
aleida_thijs schreef:Ik weet niets van dit soort bitten af, jij blijkbaar ook niet, als je niet weet of het goed zit
Dus als ik jou was zou ik er dan niet zomaar mee rijden
Bluebontje schreef:Kan het niet goed zien, maar het lijkt me zo toe dat je kinketting erg strak zit.
Anoukiie13 schreef:aleida_thijs schreef:Ik weet niets van dit soort bitten af, jij blijkbaar ook niet, als je niet weet of het goed zit
Dus als ik jou was zou ik er dan niet zomaar mee rijden
Het is haast niet mogelijk om met een normaal bit te rijden,
dus ze rijd er niet zomaar mee
aerdenhout1 schreef:Doet ze tooooch niet!!!!!![]()
aleida_thijs schreef:Misschien is het dan handig om de reden even kort toe te lichten wanneer je het topic start. Commentaar verwachten en dus alleen zeggen dat dit niet wenselijk is, en geen verdere informatie verschaffen, kan dergelijke reacties oproepen.
Aardig bedoeld, als tip dus...
Lunas schreef:Op de foto is het niet duidelijk te zien met zijn haren, maar je kinketting mag zeker niet spannen en zorg ervoor dat de kinketting 'glad' aanvoelt aan de binnenkant. Draai de kinketting dus zo totdat de schakels mooi in elkaar overgaan.
Ninx schreef:Een vraag: is het met intensief lessen en trainen niet mogelijk het paard beter terug te rijden met je zit?
Wanneer je de teugels nl niet of nauwelijks zou oppakken (zoals je zegt) zou je geen verschil moeten merken alleen op basis van dat bit, je 'gebruikt' het nl nauwelijks.
Ik rijdt een haflinger die ook voor de wagen loopt, en lastig terug te rijden is. Toch blijf ik het met een trensje proberen en probeer het puur met mijn zit op te lossen... kost wel meer tijd, maar werkt op de lange duur denk ik beter.
Wilde ik toch nog even droppen... wederom, aardig bedoeld.
Glover schreef:Ik zit daar niet zelf op het paard en hij opent altijd z'n mond ook met een gewoon bit in. Helpt het als ik de sperriem losser doe ??

Glover schreef:Ik snap wat je bedoeld maar het is zo'n groot sterk paard die voelt amper dat ik erop zit.

Lotte1990 schreef:Ik denk dat dit wel een beetje de makkelijkste oplossing is.
Hij luistert niet dus ik gooi er maar een gigantisch heftig bit in
Helemaal als je er geen verstand van hebt hoe zo'n bit hoort te zitten lijkt me dit dus echt geen goed plan.

Glover schreef:Ik wil even heel duidelijk zijn ik zit al maanden met dit paard in strijd om dat bit hij pakt het beet rechts en ik kan het echt vergeten ik kan hem niet sturen ik kan hem niet stoppen.
Jus_dOrange schreef:Glover schreef:Ik wil even heel duidelijk zijn ik zit al maanden met dit paard in strijd om dat bit hij pakt het beet rechts en ik kan het echt vergeten ik kan hem niet sturen ik kan hem niet stoppen.
Als je er een heftiger bit in gooit heb je straks als gevolg dat hij zelfs daar niet meer mee te rijden is. Heb je les? Dit probleem is nl op te lossen zonder zulke bitten.
Kaat18 schreef:Glover schreef:Ik zit daar niet zelf op het paard en hij opent altijd z'n mond ook met een gewoon bit in. Helpt het als ik de sperriem losser doe ??
Je moet een ander hoofdstel kopen zonder gecombineerde neusriem en met een enkele neusriem. De combinatie gecombineerde neusriem en dit bit werkt niet.
Verder commentaar over hoe het bit hoort te zitten is al gegeven.