qua motivatie ga ik met met kawa
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
runningkawa schreef:Helaas werkt een elastiek zo niet
Bij een slof leren ze dat het niet prettig is als ze hangen (bij goed gebruik wat maar weinig mensen kennen)
Bij een elastiek, omdat er rek in zit weten ze dat ze daar op kunnen hangen, het veert mee en is daarom hangen niet vervelend.
Leuk als je dadelijk zonder rijdt, dan is jou mee verende hand net zo lekker te gebruiken
En al heb je hem 5 jaar gereden...dan hoort zulke rotzooi er nog niet aan...andere instrucite, andere manier van trainen..maar dit helpt niet
Aan de teugel gaan, los van voor zijn, zit niet voor...dus waarom wel aan de voorkant er wat aan knopen?
(snap niet dat niemand dit niet snapt) Ze loopt met haar hals horizontaal...
(overigens noem ik het gewoon recht door zee zonder getrut er omheen, duidelijheid dus)
Jibbel schreef:Bedankt voor je lange uiteenzetting. Ik snap best dat je paard niks fout doet en ik ben ervan overtuigd dat je met de beste bedoelingen dat elastiek erom wilt hangen.
Maar waarom moet dat paard per se een hulpteugel om zodat jij aan je houding kan werken? Want zonder die hulpteugel kan je ook aan je houding werken.
Ok, hij loopt misschien minder nagevelijk, waardoor het voor jou wat lastiger is om goed te gaan zitten, maar door het elastiek wordt er toch een bepaalde dwang uitgeoefend op zn hoofd en ik vind dat het dan lijkt alsof het paard goed loopt en zn lichaam lekker gebruikt, terwijl dat niet zo is.
En daar gaat het mij dus om, laat dat paard lopen met zn hoofd waar hij wil en ga zelf aan de slag met je houding. Als jouw houding goed wordt, gaat jouw paard vanzelf super lopen en dan omdat het allemaal op zn plek valt.
Zolang jij een hulpteugel gebruikt ben ik van mening dat het paard niet ECHT goed kan lopen en dat het jouw houding ook niet veel zal opleveren als het elastiek er weer vanaf gaat.