Ik heb 2 verschillende rijinstructrices en dit bevalt me erg goed, de een is puur gericht op ontspannenheid en dit heb ik ook nodig omdat ik hiermee de oefeningen sterker maak maar de andere is juist op correct rijden en rechtgerichtheid, gewoon alles moet 'perfect' zijn veel complimentjes zul je niet krijgen, maar krijg je een 'goedzo' dan weet je ook dat het ECHT zo is. Natuurlijk heeft niet iedereen de mogelijkheid om 2 instructrices te nemen, maar als het kan DOEN!
Juist, en om die uitleg gaat het dus. Mocht het niet duidelijk zijn IK HEB GEVRAAGD WAT IK FOUT DEED lees anders eerst even dit topic door vordat je reageert, anders wordt je reactie zo uit de lucht gegrepen
Als het niet klikt met je instructeur (en dat maak ik op uit je post) dan zou ik een andere zoeken! Er zijn tig instructeurs, vast niet allemaal ZZ, maar daar gaat het denk ik op dit moment ook niet om. Sommige mensen vinden het prettig als iemand hun keihard verteld wat ze fout doen, anderen hebben meer baat bij een rustige, positieve benadering. Zoek een instructeur die bij je past! Staar je niet blind op het niveau van je instructeur, want dat zegt niks over hoe diegene de instructies brengt en hoe dit op jou overkomt. Verder vind ik 20 euro per half uur (dat is dus 40 euro per uur, jaja) best een hoog bedrag! Daarvoor zou ik toch wel supertevreden over de les willen zijn.
Ik heb het hele topic door gelezen hoor, als je niet tegen opbouwende kritiek kunt moet je geen topic plaatsen. En als je zelf goed gelezen had had je ook nog een uitleg kunnen vinden over wat je instructeur misschien bedoelde met zijn opmerkingen. Maar goed jij neemt de moeite blijkbaar niet om goedbedoeld advies door te lezen.
Nou, als 1 ding duidelijk is, is dat een ZZZZZ-ruiter nog geen goede instructeur hoeft te zijn. Het gaat er immers niet om, hoe goed een instructeur kan rijden, maar hoe zijn didactische vaardigheden zijn. Voor mij moet een goede instructeur voldoen aan de volgende eisen: 1. beter rijden (of gereden hebben) dan zijn leerling, omdat hij moet weten hoe iets voelt. 2. Heel goed kunnen zien wat er misgaat 3. Dit onder woorden kunnen brengen 4. Dit goed kunnen motiveren: aandacht besteden aan het waarom 5. De leerling stimuleren om door te vragen als hij het niet snapt 6. Goed inschatten wat haalbaar is en op basis daarvan zijn lesplan maken 7. Communicatief vaardig zijn; niet afzeiken maar motiveren en het leuk houden! je bent tenslotte met je hobby bezig. 8. Voldoende methodische kennis hebben: bijvoorbeeld oefeningetjes om houding te verbeteren in een specifiek geval of om iets te leren voelen.
Overigens is dit in willekeurige volgorde wat mij betreft.
Een goeie instructeur is iemand die jou en je paard met veel plezier kan laten rijden en zo jou en t paardje kan verbeteren op jullie eigen niveau. Je moet achter zijn les methode staan en t moet klikken. Ik betaal ook 20,- voor een priveles.
Dat is een mooie lijst Beantsje, als een instructeur aan jouw lijstje voldoet kan 'ie gelijk langskomen wat mij betreft. Cinny1 zoals je al gelezen hebt, omdat je mijn hele topic las, ik ben erg dankbaar voor adviezen en OPBOUWENDE kritiek, ik doe er zeker mijn voordeel mee. Iets anders is betweterigheid en kibbelen, daar lijkt het me hier ook niet de plaats voor. Check eerst even voor je bekritiseert.
Leer eerst eens goed lezen. Ik bekritiseer je niet in mijn bericht. Ik schrijf je alleen maar wat je instructeur zou kunnen denken. Maar als jij je meteen aangevallen voelt dan kan ik daar ook niks aan doen.