het is goed voor het leerproces, ben ik helemaal mee eens, maar ga dan niet langs je schoenen lopen als je je succes vooral aan je paard te danken hebt
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) en als ik wil, dan ga ik mijn best doen om haar zelf te trainen!!
FrankavdT schreef:Ik snap wat je bedoelt, maar is het niet vaak dat je zo'n kinderen een aantal jaar in the picture ziet en daarna niet meer?
Een paard opleiden en naar het Z rijden is iets heel anders dan een Z paard leren kennen en daar een Z proef mee rijden. Soms heb je daar het geld voor, soms wil je gewoon zelf een paard opleiden.
Ikzelf rij nu ZZ-Zwaar met een zelfgefokt paard, zelf helemaal opgeleid. We doen er uiteraard wel wat langer over dan de profs, maar binnenkort gaan we toch Prix starten! Het kan dus wel, en ja, stiekem ben ik best een beetje trots op mij en mijn paard.
dierfysio schreef:die indruk krijg je soms wel, ja. geen duur, goed paard = niet meetellen.
ik tel dus niet mee. alhoewel mijn paard best de kwaliteiten heeft, is hij 'gezegend' met een baasje dat die kwaliteiten of ambities niet heeft.

FrankavdT schreef:Ikzelf rij nu ZZ-Zwaar met een zelfgefokt paard, zelf helemaal opgeleid. We doen er uiteraard wel wat langer over dan de profs, maar binnenkort gaan we toch Prix starten! Het kan dus wel, en ja, stiekem ben ik best een beetje trots op mij en mijn paard.
Redrumfox schreef:Waarom zou je mee willen tellen? Doe gewoon lekker wat je zelf leuk vindt. Als je altijd maar rekening met anderen moet houden blijf je aan de gang..
Urielle schreef:Ik had graag een leerpaard gehad. Helaas had ik destijds de mogelijkheid en wou ik toen met mijn eigenwijze kop een jonkie zelf opleiden. In de afgelopen jaren heb ik heel wat jong grut gereden, dat vind ik ook het leukste om te doen, maar desalniettemin was ik een veel betere ruiter geweest als ik begonnen was op een schoolmeester. Wil mijn dochter de dressuur in dan wordt haar D-pony dan ook zeker een routinier.
Miss_Malfoy schreef:Inderdaad!
Als je alleen maar stoer wilt zijn en het enkel om een zo duur mogelijke pony gaat, word het net als bij ons op stal. Een wedstrijd trekken, zagen, en kijken wie de meeste hulpteugels aan de allerduurste pony kan hangen.

IKbenEllen schreef:Miss_Malfoy schreef:Inderdaad!
Als je alleen maar stoer wilt zijn en het enkel om een zo duur mogelijke pony gaat, word het net als bij ons op stal. Een wedstrijd trekken, zagen, en kijken wie de meeste hulpteugels aan de allerduurste pony kan hangen.
Getver, ik wil niet bij jouw op stal staan hoor
Maar zo zijn niet alle dure-pony-paard-ruiters hoor
Sodeletuut schreef:het lijkt mij helemaal niet leuk om een z2 paard te krijgen. dan kan dat paard meer dan ik zelf..en het lijkt me veel leuker om dat zelf te leren, ik bedoel, ik heb een superlieve wollebolpony die me weinig gekost heeft, ik hoef geen dure pony, mijn pony is meer waard dan alle andere pony's (voor mij dan hé) en als ik wil, dan ga ik mijn best doen om haar zelf te trainen!!
Geef mij maar een geroutineerde bok
Minidroppie schreef:Iedereen zegt hier 'met een goed paard kom je er wel'. Denk je wel eens aan een goede instructeur?