Elisa2 schreef:Een paard wat moeite heeft z'n rug te gebruiken,daar rijd ik overgangen mee,en dan goed naar de hand toe.Recht en op 2 teugels,vaak hebben ze moeite om hun rug te gebruiken,als de aanleuning niet goed is{ongelijk,op de kop lopen of erachter te lopen} puur rijtechnisch dus weer.Dat is dressuurrijden en niet een teugeltje erbij pakken om dingen te forceren,zo voel je absoluut niet meer wat je aan het doen bent.
Als je met genoeg been rijd dan kun je je paard ook begrenzen dat hij niet teveel naar boven komt.Maar dan moet je wel gaan "rijden".Het probleem is vaak niet het paard,maar dat op het paard.En wat dat op het paard allemaal aanricht..
Als je mijn stuk gelezen had, dan had je kunnen zien dat er bij mij sprake is van revalidatie. Een paard dat iets gemankeerd heeft laat zich in een aantal gevallen niet "simpel op twee teugels overgangen mee rijden" en zoals jij stelt dat ik een slof erbij pak om dingen te forceren, is dus absoluut niet het geval. DIe zullen er ook zijn maar in mijn geval is dat dus niet waar. Jammer dat er snel gegeneraliseerd wordt en niet ingezien wordt dat zo'n teugel ook nut heeft of kan hebben.
Het probleem in mijn geval is wél het paard en ik heb gelukkig een goede kliniek die dat voor mij heeft bevestigd!