Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Golan schreef:beetje rare manege als de pony's aan de teugel gedwongen worden....?
natuur5D schreef:ik snap wel wat je bedoeld met aan de teugel moeten lopen in de manegeles. waar ik vroegen reed was dat bij sommige instrukteurs ook het grootste doel. dan hoorde je je de hele tijd doe die kop eens naar beneden. en om dat maar te bereiken werden er van allerlij hulpteugels aan gehangen. na een paar lessen hield ik dat dus voor gezien, slaat nergens op om een paard met hulpteugels in een bepaalde houding te trekken. nageeflijk is voor mijn belangrijker, dan komt dat aan de teugel vanzelf (al is dat niet altijd even makkelijk op elk paard)
runningkawa schreef:Ja mijn paard "moet" aan de teugel lopen.
Maar niet met hulpmiddelen...want dan loopt hij in de krul.
Een paard dat goed ontspannen van achteruit naar voren over de rug gereden wordt zoekt vanzelf de hand op en gaat vanzelf aan de teugel lopen. En dat is beter voor hem want op die manier kan hij de ruiter beter dragen.
paarden die in de krul lopen dragen de ruiter niet beter, lopen extra op de voorhand en dat geeft alleen maar schade aan het paard.
runningkawa schreef:natuur5D schreef:ik snap wel wat je bedoeld met aan de teugel moeten lopen in de manegeles. waar ik vroegen reed was dat bij sommige instrukteurs ook het grootste doel. dan hoorde je je de hele tijd doe die kop eens naar beneden. en om dat maar te bereiken werden er van allerlij hulpteugels aan gehangen. na een paar lessen hield ik dat dus voor gezien, slaat nergens op om een paard met hulpteugels in een bepaalde houding te trekken. nageeflijk is voor mijn belangrijker, dan komt dat aan de teugel vanzelf (al is dat niet altijd even makkelijk op elk paard)
Zulke maneges zouden ook direct gesloten moeten worden...verschrikkelijk als mensen dit aanleren als zijnde goed en zo moet het

!! en omdat het er ook beter uitsiet maar ook omdat het beter is voor zijn rug dus en ook omdat hij dan mooier uitziet en omdat het op wetstrijden mooier is en hij meer ontspannen loopt (voor meer informatie stuur mij maar een pb ik kan het goet uitleggen omdat ik daar les in krijg en elke week weet wat meer er over weeT!)

Nathan__ schreef:ja een paart of ponie moet altijt aan de teugel lopen dat is beter voor zijn rug maar je mag hem NIET!!! in de krul trekken want dat is sielig!! en omdat het er ook beter uitsiet maar ook omdat het beter is voor zijn rug dus en ook omdat hij dan mooier uitziet en omdat het op wetstrijden mooier is en hij meer ontspannen loopt (voor meer informatie stuur mij maar een pb ik kan het goet uitleggen omdat ik daar les in krijg en elke week weet wat meer er over weeT!)