Judje schreef:Absoluut dat ik dat geen garantie vindt voor goed rijden en/of goed omgaan met paarden.
Een tijdje terug sprak ik een amazone die op GP-niveau had gereden. Toen ik het had over een groot paard (1.80 meter) dat de ene keer super braaf was en de andere keren je niet verder kwam dan de E-B lijn en dus maar de halve bak gebruikte zei ze: dat is een mannenpaard...
Nou sorry, als je dan nog steeds denkt dat er gereden wordt op kracht vind ik dat erg sneu en ze sprak ook het volgende uit:
Kleine paardjes (rond de 1.60) in een Z ring vond ze niks, behalve wanneer ze veel voorbeen toonde (daar wordt je proef toch niet op beoordeeld?)
Eigenlijk was ik na dergelijke uitspraken vrij snel uitgepraat. Deze vrouw gaf ook nog eens veel les en had dus zelfs grand prix gelopen, maar ik vond haar kennis schrikbarend!
Zelf vond ik mij op een gegeven moment ook goed rijden, maar nu ik op een andere manier les krijg (buitenteugel en binnenbeen en NIET spelen met de teugels en echt van achter naar voren rijden) zie ik dat ik eerder eigenlijk helemaal niet goed reed. Oude foto's waar ik vroeger trots op was (wat loopt ze mooi aan de teugel?) vind ik nou schrikbarend!
Inderdaad en zodoende, als je dan ervaring krijgt in dat goed rijden door er kilometers in te maken, dan vind ik dat je kan zeggen dat je goed kan rijden.

) vind ik nou schrikbarend!
tot de fjorden haflingers, jonge paarden waar ik als crash-testdummie op ging tot uiteindelijk mijn eigen paard.