Ruiters/amazones, wie vindt jij goed?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Aimee

Re: Ruiters/amazones, wie vindt jij goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 21:05

krackertje schreef:
Bokkers: de oproep betreft niet alleen maar de gevestigde ruiters/amazones maar ook diegene die fijn rijden en dat vanaf zadelmak maken t/m het hoogst haalbare.

Het maakt de vraag wel gelijk een stuk moeilijker Haha! Wel leuk!

krackertje schreef:
Ik zal een aanzet geven, ik ben erg te spreken over Imke Schellekens en waarom, ze weet een paard fijn op te leiden, pakt door waar nodig maar weet ook te ontspannen indien nodig, ze werkt aan elasticiteit en is in het proevenrijden erg kunstig.

Uit het rijtje toppers ben ik naast Imke ook erg te spreken over Laurens van Lieren.
Over de grens denk ik aan Ingrid Klimke.

krackertje schreef:
Zadelmak maken weer een andere tak van sport maar zeker niet te vergeten: tot voor enige tijd was ik een sterke voorstander van de wijze waarop Wim van Hoof dit deed, vanuit het simpele en goed is goed, hij is er mee gestopt en logisch maar nu weer een opvolger voor deze man.

Lastig, héél lastig. Ik heb Alex Trouerbach aangeraden gekregen hier in de omgeving. Maar ik heb besloten het toch weer zelf te gaan doen, aangezien ik slechtere ervaringen heb met paarden die weggebracht werden voor zadelmak maken dan met paarden die ik zelf zadelmak gemaakt heb Bloos

krackertje schreef:
Voor de tijd die er tussen het zadelmak maken zit en het nationale niveau daar zit nogal een gat, niet iedereen kan een paard fijn opleiden voor een prof. Wij hebben daar een amazone voor gehad en ja zij wist dat stuk te pakken en daar kon iedere ruiter/amazone op door.

Jacobien Dijkshoorn leidt haar paarden echt heel netjes op van groen t/m LT.
Voor echt basissport (en ik hoop in de toekomst verder) denk ik aan Sasja Wester.

liberty22

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 17:12

bent branderup maar hij is grootheid hier in nederland vind ik een leerling van hem helemaal top.
Florien de graaf zei kan ook niet perfecte paarden opleiden tot ze een leuk uitgevoerde piaff kunnen laten zien spanningen komen in haar woordenboek niet voor en ik ken al haar paardjes en je kunt zien dat die erg gelukkig zijn ook al hebben sommige wat lich. probleempjes maar zij weet ze zo te trainen dat ze er zo min mogelijk last van hebben.
Daarom vind ik dat als je de dressuur kunt gebruiken om je paardjes geestelijk en lichamelijk zo gezond kunt maken /houden dat je een heel erg goed ruiter bent.

CiiSau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:32

Tommie Visser, Anky van Grunsven & Albert Zoer

Xnorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:20

Imke Schellekens-Bartels Ja

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:24

CWeber schreef:
Franke sloothaak vind ik een ongelofelijke goede ruiter. Zijn manier van rijden spreek mij het meeste aan. Hij rijd zijn paarden zo relaxed en ontspannen met weinig druk. Het is gewoon fantastisch om naar het te kijken, en hij rijd zijn paarden zelfs aan een los teugeltje door het hele parcour heen.
Vergis je niet hoeveel druk hij met z'n been geeft. Hij heeft wel eens op een paard van me gezeten en dan zie je pas wat voor waanzinnige ruiter hij is.

Ik ga nog even nadenken welke ruiters ik wil noemen is nog best een lastige vraag.

zipje71

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:27

Isabel werth omdat zij super gefocust en netjes rondrijd.
Vind Nick Skelton en John Whitaker ook top, vooral John blijft altijd zo kalm en stoïcijns.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:37

Noortje_87 schreef:
Misschien een beetje vreemd in dit topic, maar ik vind Gertjan Bruggink en Marleen Bruggink altijd erg ontspannen rijden. Ik ben een echte dressuurfan hoor, maar als ik hen zie rijden ziet het er altijd zo makkelijk uit en zo hoort het ook wel een beetje denk ik.
Van de dressuurruiters ben ik echt jaloers op hoe gaaf Imke rijdt en Hans Peter Minderhoud vind ik ook leuk om naar te kijken...

Vind ik juist helemaal niet, Gertjan (en ook Marleen) hebben mi een zeer onrustige stijl. Moet wel zeggen dat het verbeterd is de laatste jaren. Maar ik vind ze behoorlijk ruw in de hulpen. HP heeft de paarden altijd fantastisch aan het lopen, maar ik vermoed dat er veel druk bij komt kijken.
Hier in de buurt ben ik toch wel beetje fan van Steven Veldhuis (springen), op elk concours waar hij komt de beste qua stijl. Hij zit zo stil en komt altijd passend bij de sprong met een super en gelijkmatig ritme.
Wat dressuur betreft kan ik niet zo 1,2,3 iemand zeggen, zit ik te weinig in.

kaatjemuts

Woonplaats: in een klein onuitspreekbaar gehuchtje in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:41

dr. reiner klimke vind ik helemaal geweldig, bij hem leek alles zo supergemakkelijk en bij t springen Franke Sloothaak om dezelfde reden.... Knipoog Knipoog

RoosG

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 15:47

Urielle schreef:
Ik mag Imke erg graag zien rijden (hoe origineel Haha! ). Ze zit netjes te paard, blijft er af als het niet nodig is er aan te komen maar zodra een paard niet reageert pakt ze ook gelijk doeltreffend door. En dat doet ze in de ring ook gewoon. Ik vind het ook leuk dat Imke geen typische dressuurmiep is maar gewoon een sprongetje meepakt op zijn tijd, de galopbaan opgaat en naar buiten gaat met de paarden.
.

hier sluit ik me bij aan.
Ik vind haar een erg goede ruiter, en ze wisseld veel af. Ik ken haar natuurlijk niet persoonlijk, maar wat ik van haar weet, vind ik goed genoeg om haar goed te vinden Haha!

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 08:42

Ik ben zelf heel erg te spreken over evert veenstra. Zeer fijne en sympathieke ruiter, met een zachte hand die volledig op zijn zit werkt. Verder inderdaad, tineke bartels en natuurlijk imke, en doris van vuuren.

gollempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 09:41

bent branderup, horst becker

StemOpEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-08 10:03

Emmelie Scholtens Haha!
Emmelie is zowel met jonge als oudere paarden zeer succesvol in de sport, zo won ze afgelopen jaar de pavo-cup voor de 4-jarigen. Winnaar Westpoint doet het nu heel goed in de hengstencompetitie. Een van de hoogst opgeleide paarden is de merrie Riondine, ( een Welt Hit II uit een Ferro moeder ) met deze merrie heeft Emmelie achtereen volgend de nederlands kampioenslinten van het Z2, ZZ-Licht en ZZ-Zwaar mee naar huis genomen. Afgelopen zondag heeft Emmelie haar Grand Prix startbewijs gehaald tijdens een subtop wedstrijd in Maren Kessel.

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 10:37

Mijn favorieten zijn Hans Peter Minderhoud en Emmelie Scholtens! Haha!

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:05

Ik heb Jeroen Dubbeldam jaren geleden een keer los zien rijden op Jumping Amsterdam. Niet springen, maar gewoon lekker relaxed dressuurmatig met De Sjiem aan het werk. Was ik ook erg van onder de indruk.

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:23

Albert Voorn wat een vakman is dat!
Diep respect voor de manier waarop deze man met paarden werkt en ze hierbij in hun waarde laat

Christinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:31

Dat klopt! Albert Voorn laat de paarden erg in hun waarde, lichte hij laatst toe in De Paardenkrant. Hij geeft de paarden vrijheid waardoor ze eerst op hun eigen benen lopen en heel licht te bedienen worden. Daarna gaan ze vanzelf nageefelijk lopen, omdat ze zich ontspannen.
Laatst bijgewerkt door Christinaa op 12-01-08 22:54, in het totaal 1 keer bewerkt

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:32

CWeber schreef:
Dat klopt! Albert Voorn laat de paarden erg in hun waarde. Hij geeft de paarden vrijheid waardoor ze eerst op hun eigen benen lopen en heel licht te bedienen worden. Daarna gaan ze vanzelf nageefelijk lopen, omdat ze zich ontspannen.

Nu wel Bloos, vroeger absoluut niet Bloos

Christinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:38

Van zijn vroegere rijstijl ben ik niet zo op de hoogte van! Lachen

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:40

CWeber schreef:
Van zijn vroegere rijstijl ben ik niet zo op de hoogte van! Lachen

Wil je misschien ook wel niet van op de hoogte zijn Bloos

StemOpEm

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:41

Miss_R_Horse schreef:

OK dan! Goed zo!! Hahaha Haha!

duodenum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:43

StemOpEm schreef:
Miss_R_Horse schreef:

OK dan! Goed zo!! Hahaha Haha!

Emmelie is (op Imke na) mijn favoriet.
Die paarden kunnen doen wat ze willen maar Em blijft er stil op zitten met haar hand rustig en laag en haar been eraan Knipoog

Christinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 22:55

Nee, waarschijnlijk ook niet! Knipoog

smout

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-08 20:49

Hester Klompmaker, hele goede secure amazone, die veel jonge paarden opleid en perfect stylistisch rond stuurt.

LOU2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 10:06

dominique filion! hele mooie stille zit, lief voor dr paarden, perfectionistisch, veel geduld, enz...

Lilliputter

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-08 14:21

LOU2 schreef:
dominique filion! hele mooie stille zit, lief voor dr paarden, perfectionistisch, veel geduld, enz...

Echt wel OK dan! Hans peter minderhoud vind ik ook erg goed. En natuurlijk Anky