Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Don_Marcello schreef:ankem schreef:Renvers zet ik in door een overdreven schouderbinnenwaarts te vragen, dan vraag ik op het juiste moment het hoofd de andere kant uit en met ophoudingen op het juiste moment vraag ik het achterbeen onder te treden. Wat het juiste moment is leer je tijdens les. Vanuit de renvers ben ik nu begonnen met appuyeren.
Makkelijker is als je eerst schouderbinnenwaarts en travers langs de wand aanleert. Dan aan het begin van de lange zijde, vanuit schouderbinnenwaarts over de diagonaal van hand veranderen. Dan op de diagonaal travers. Als he voldoende buiging kunt vragen in travers op de diagonaal komt je paard parallel aan de lange zeide. Zo noemen we het appuyeren. Aan de andere zijde aangekomen hou je nu de buiging van de travers (het appuyement) vast en draai je iets door. Nu zit je in renvers!
Op de manier waarop jij het beschrijft (vanuit Schouderbinnenwaarts omzetten) moet je paard eerst omstellen. Als je het goed doet doe je dat van achter uit, en niet door het hoofd de andere kant uit te vragen.