Uitgestrekte draf, bewegingsafloop?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Uitgestrekte draf, bewegingsafloop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 14:11

wiseguy15 schreef:
Ik zie het zo Tong uitsteken het been wat hij nog op de grond zou moeten hebben, is er al vanaf Tong uitsteken dus dan lijkt het in mijn geval dat hij vlug is toch?? of ben ik nou Blond

ik zie dat juist anders
dat been is er niet al vanaf als je kijkt naar hoe een paard loopt maar moet nog juist de grond gaan raken.
Dat zul je ook zien als je de volgende sec in beeld hebt, want dan is het been ook op de grond

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Re: Uitgestrekte draf, bewegingsafloop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-07 23:23

Ik weet niet meer waar het vandaan kwam/komt, of waar ik het gelezen had.

Maar een jong paard wat ongetraind gaat hoort tegelijkertijd op de grond en van de grond te komen, of als het nog wat op de voorhand loopt het achterbeen ietsjes eerder optillen dan het voorbeen, maar niet zó duidelijk.

Een getraind paard (wat goed en correct gereden is) zou dit niet mogen laten zien, door dat hij geleerd heeft op het achterbeen te lopen. Dus moet beide benen tegelijk van de grond af zijn.

Deze paarden noemt men ook wel 'voorbeen paarden' en als ze zo blijven lopen onder het zadel slijten de gewrichten sneller...

En nu ben ik toch een stuk kwijt, dus ga toch even op google zoeken. Lachen

Edit: Sorry ik kan het echt niet meer terug vinden...
Dacht het ook van bokt te hebben, maar weet het dus niet...

Maar naar mijn idee kan ik de lofica wel inzien dat het voor slijtage zorgt als ze zo onder het zadel loopt, ze hebben immers ook een ruiter die ze moeten dragen....