Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Splinter schreef:Idd Katia, maar ik wissel het af, om alleen sb op de hoefslag te rijden wordt zo saai voor mij en mn paard![]()
Ook leuk is beginnen met sb, gewoon op de lange zijde en halverwege omzetten naar travers, zo pak je beide achterbenen op 1 zijde. Ben ik nu net mee begonnen
Lielle: Dat is ook een leuke afwisseling,
malloesje schreef:Ik rij met mijn paard ook veel schouderbinnenwaarts, maar hierbij wil ze slecht voorwaarts blijven. Tevens loop ik rechts tegen tactfouten aan omdat ze niet zo goed door de rechter lengtebuiging wil komen.
Iemand tips?
katiavl schreef:Ik zou dan teruggaan naar de basis stappen, laag en rond rijden, en dan recht zetten. Impuls verlies komt vaak omdat het paard op de voorbenen word gereden implaats van achterbenen.
Maar dat plaatje ziet men veel in de hedendaagse dressuur En probeer tijdens het rijden niet aan de teugels te komen, maar met je dijen en eventueel kuiten eenmalige commandos te geven. Dat is eigenlijk iets voor iedereen
want ik probeer juist erg bezig te zijn met de achterhand activeren, dan komt de voorkant vanzelf
.

katiavl schreef:Mijn excuses dan, wat ook wel eens leuk is tijdens de training, en je paard doet het goed, een nik nakje geven ofzo of een klein koekje uit je hand, zo moet het paard zijn hoofd naar jou doen en is ook stretchen
Want dan gaat ie zijn achterhand er netjes onder zetten. Dan kun je ook beter wendingen (vooral voltes en slangevoltes) rijden en gaat hij vanzelf netter buigen.
Splinter schreef:Of voltes vergroten en verkleinen in bv travers, of renvers , of sb
.