Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) hij liet zich niet in zo'n banketstaaf krulletje zetten. van hem heb ik werkelijk geleert hoe belangrijk goed van achter naar voren, voorwaarts neerwaarts rijden is en goed rechtrichten. wanneer je dit namelijk goed voor elkaar hebt (naast de aller eerste stap en dat is aan het been zijn) je paard een goede aanleuning zal aannemen.
poes schreef:Ik doe mijn best om zoveel mogelijk op zit en been te doen, maar het is nu eenmaal menselijk dat je van nature meer doet met je handen, dus dat moet je echt afleren. Ik vind wel dat als je echt flink doorwerkt met je benen, je ook voor een keertje kunt doorvragen. Ik zeg een keertje, geen 30 stappen na elkaar

Faux schreef:Wat iedereen eigenlijk eens zou moeten proberen: Alleen een zadeltje erop, neckrope/-ring erom en zó rijden. Je zal zien dat een hoop mensen dan ineens niet kunnen/durven rijden.
Robijntjah schreef:Faux schreef:Wat iedereen eigenlijk eens zou moeten proberen: Alleen een zadeltje erop, neckrope/-ring erom en zó rijden. Je zal zien dat een hoop mensen dan ineens niet kunnen/durven rijden.
Met zadel zonder hoofdstel ook goed?
Ik doe er zelf alleen altijd wel een neckrope om. Faux schreef:Robijntjah schreef:
Met zadel zonder hoofdstel ook goed?
Dat is toch precies wat ik zeg ?Ik doe er zelf alleen altijd wel een neckrope om.

bromfiets schreef:Na 12 jaar op de verkeerde manier les te hebben gehad, ben ik nu sinds een jaar bezig met het werken aan mijn zit. Nu merk ik ook pas hoe belangrijk hij is! Maar mijn eerste reactie bij ingrijpen is nu nog wel vooral met mijn handen... Het is behoorlijk moeilijk om af te leren.

randalinpony schreef:Toch wordt er ook nog zat goed paardgereden en goed les gegeven.
Ik zie dat tenminste ook om me heen.
Faux schreef:Wat iedereen eigenlijk eens zou moeten proberen: Alleen een zadeltje erop, neckrope/-ring erom en zó rijden. Je zal zien dat een hoop mensen dan ineens niet kunnen/durven rijden.