Staat anky synoniem voor 'goed rijden' en 'perfectie' ?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Egni

Re: Staat anky synoniem voor 'goed rijden' en 'perfectie' ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:52

Vue schreef:
Egni schreef:
Echt, er zit zoveel verschil in doelstelling tussen een hobby ruiter en een professioneel iemand, ga dat alsjeblieft niet vergelijken.

Vind het wel leuk dat je 'alternatief' (ons dus?) aanziet voor 'hobbyruiters'.
Ik geloof dat ik recreatieruiter leuker vindt klinken dan wedstrijdruiter.
Maar hoo even; wie bepaalt hier wie professioneel is?
Ik noemde net parelli, ter vergelijking, dus die scheep jij automatisch tussen 'hobbyruiters??'

Zoals ik net al aangaf, er zitten vele niveaus tussen hobbyruiters en professionele ruiters.

En met prof bedoel ik, iemand die zijn geld ermee verdiend, of het in elk geval probeerd.......

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 14:52

Nee, dat zijn hokjes waar mensen ingepropt worden, of indelingen.
Geen doel.

poes

Gaan we er nou een "parrelli's tegen de dressuurmutsen" van maken?

anneve

Tja, maar als we hier zeggen, kijk maar naar Faux (die staat voor perfectie), dan weet niemand over wie we het hebben. Dat schiet dus niet op.

sporter

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:53

Vue schreef:
Egni schreef:
Echt, er zit zoveel verschil in doelstelling tussen een hobby ruiter en een professioneel iemand, ga dat alsjeblieft niet vergelijken.

Vind het wel leuk dat je 'alternatief' (ons dus?) aanziet voor 'hobbyruiters'.
Ik geloof dat ik recreatieruiter leuker vindt klinken dan wedstrijdruiter.
Maar hoo even; wie bepaalt hier wie professioneel is?
Ik noemde net parelli, ter vergelijking, dus die scheep jij automatisch tussen 'hobbyruiters??'

Nee die zeker niet. Hij verdient namelijk bakken geld aan ''recreatieruiters'' lijkt me dus niet echt hobbie van hem Haha!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:54

laudtje schreef:
Waar ik dan wel benieuwd naar ben, is waarom jullie Anky een voorbeeld vinden van hoe het niet moet.
Waarom kunnen we niet gewoon trots zijn op iemand die al zoveel medailles heeft behaald.
Zouden jullie wat meer willen onderbouwen waarom jullie deze mening hebben??

Oké. Komtie dan. Zoals in de beginpost al staat; já, ze heeft veel medailles behaald. Heeeeeel leuk en aardig, tótdat je gaat kijken HOE ze ze heeft behaald. Men noemt het 'prijzen'. Anky behaalt dus 'prijzen'. Ze word dus 'beloond' voor iets waar ik ( en menig anderen ) fel op tegen ben. Dáárom ben ik niet trots. Knipoog Voilà.

KiWiKo

hihi inderdaad sporter

Imago01

Maar niet als je haar op een gemiddeld braaf recreatiepaard zou zetten! Bovendien zou een gemiddelde ruiter gerust wel eens van háár paard af kunnen stuiteren. Zie die spanning maar om te zetten in positieve inspanning, gericht op de ruiter. Is nog een héél kunstje hoor, die lang niet iedereen beheerst.
De uitdrukking waarin men vergelijkt met Anky zegt het al. Zij is bekend, heeft echt heel veel gepresteerd (en hoe je het wendt of keert, zij is altijd nog degene die de hulpen moet geven op het juiste moment en niet haar sponsor of wie dan ook) en is dus ook een logische uitdrukking geworden. Om zoiets kún je je natuurlijk aangevallen voelen maar ja, je kunt het ook met een korreltje zout nemen.
Ik ben waarschijnlijk één van de weinigen die wel de goede dingen ziet aan en in Anky. Natuurlijk heeft ook zij punten die ik niet zo zie zitten maar voor het overgrote deel…tja, petje af hoor. Ik doe het haar niet na en eerlijk toegegeven: ik zou ook wel zulke goede en getalenteerde paarden onder mijn kont willen hebben. Maar net zo lief hobbel ik lekker een buitenrit…

Faux

anneve schreef:
Tja, maar als we hier zeggen, kijk maar naar Faux (die staat voor perfectie), dan weet niemand over wie we het hebben. Dat schiet dus niet op.

Schiet sowieso niet op, want ik sta niet voor perfectie. *LOL*

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:55

LDRD schreef:
Professioneel? Wie verdient zijn brood ermee? Wie heeft gouden plakken thuis liggen?
Ik had gouden plakken in mijn schoen vanmorgen. Haha!
(melkchocola)

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:56

poes schreef:
Gaan we er nou een "parrelli's tegen de dressuurmutsen" van maken?

Dat rottige gevoel bekroop mij al bij het beginnen van de eerste paar posts.

En wees eerlijk lieve mede-bokkers...dat zal een discussie worden waar nooit of te nimmer een einde aan komt. Het is oneindig en gaat oneindig door...
Voor beide takken zijn voors en tegens te vinden maar hou toch op met dat veroordelen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:56

Ja, ik vind Anky wel synoniem met goed rijden, alleen niet met perfectie, zolang ze nog geen 100% heeft gescoord Knipoog En nee, ik ben geen Anky, maar ik zou willen dat ik maar een fractie van haar ruitergevoel bezat, daar kunnen maar heel weinig mensen aan tippen. En ik heb haar ambitie ook niet, alleen al omdat ik voor een andere discipline kies. Maar er wordt wel erg gemakkelijk afgegeven op iemand die hoe je het ook wendt of keert al jarenlang bewijst in de top van de door haar gekozen discipline te kunnen meedraaien en dat kunnen maar weinig mensen zeggen, binnen en buiten bokt.

Wat Anky professioneel maakt? Alleen al het feit dat ze er haar brood mee verdient, dat is nu eenmaal de betekenis van het woord.

Faux, prima dat jij tegen prijzen rijden bent, dat is wat ik bedoel met het vetgedrukte hierboven. Maar dat betekent nog niet dat ze geen voorbeeld is, alleen dat ze dat voor jou niet is. Voor mij in een aantal opzichten zeker wel, haar ruitergevoel, doorzettingsvermogen en wedstrijdmentaliteit + de capaciteiten om op het juiste moment te pieken vind ik ongeevenaard. Maar ik weet zeker dat ik meer lef heb met rijden, en daarom een betere spring/crossruiter ben, dus daarin is ze zeker geen voorbeeld.

Egni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:57

Vue schreef:
Nee, dat zijn hokjes waar mensen ingepropt worden, of indelingen.
Geen doel.

Nee hoor, je mag zelf invullen wat jouw doel is, ik zet er geen namen bij.....

Egni

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:58

Tinkerloos schreef:
LDRD schreef:
Professioneel? Wie verdient zijn brood ermee? Wie heeft gouden plakken thuis liggen?
Ik had gouden plakken in mijn schoen vanmorgen. Haha!
(melkchocola)

En ik niks Boos!

Haha! Haha! Haha!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 14:59

Dan ben je vast stout geweest...

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 15:00

Stel dát ze 100% scoort Lielle.. Dan staat ze volgens jou voor perfectie ? Maar wíe geeft haar die score dan? Juist, een jury. Een jury die ook een eigen en gekleurde mening heeft, een jury die ook op een verdraaide en verknipte naar paarden(sport) kijkt. Een paar mensen hebben ooit eens de standaarden opgesteld waar je aan moet voldoen om 100% te scoren, maar ehm. Wie zegt dat die standaarden goed zijn ? Wie zegt dat dat perfectie is ? Dat vinden degenen die het opgesteld hebben wel, maar is dat niet ook slechts een mening van mensen die er nét zo goed als wij, hélemaal naast kunnen zitten ?
Laatst bijgewerkt door Faux op 30-11-07 15:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 15:00

Faux schreef:
Waarin is Anky méér proffesioneel dan wij ? Wat máákt haar proffesioneel ? Dat ze in de 'topsport' meedraait ? Waarom is de 'topsport' méér of ánders dan 'onze' sport ? Zoals ik al zei; het is allemaal omgaan met paarden, of je nu dressuur rijdt, springt, of parelli doet.. We hebben allemaal een doel. Al die doelen hebben te maken met paarden. Dus het is wél te vergelijken en iederéén heeft recht van spreken.

Túúrlijk heeft iedereen wel iets van recht van spreken...
maar ik laat me niet door zomaar iemand iets wijs maken. Als die persoon iets zinnigs zegt in mijn ogen, dan denk ik over het gezegde na en doe er vervolgens wél of niet iets mee...ook dát is een recht.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-07 15:01

Egni schreef:
En ik niks Boos!

Haha! Haha! Haha!

Misschien niet genoeg je best gedaan op school? Clown
Doelen / disciplines zijn 2 verschillende dingen...

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 15:02

Faux schreef:
Stel dát ze 100% scoort Lielle.. Dan staat ze volgens jou voor perfectie ? Maar wíe geeft haar die score dan? Juist, een jury. Een jury die ook een eigen en gekleurde mening heeft, een jury die ook op een verdraaide en verknipte naar paarden kijkt. Een paar mensen hebben ooit eens de standaarden opgesteld waar je aan moet voldoen om 100% te scoren, maar ehm. Wie zegt dat die standaarden goed zijn ? Wie zegt dat dat perfectie is ? Dat vinden degenen die het opgesteld hebben wel, maar is dat niet ook slechts een mening van mensen die er nét zo goed als wij, hélemaal naast kunnen zitten ?

En jij denkt dat er in paardensportend Nederland niet constant door mensen hierover gepraat wordt? Dat ze denken eens in de 10 jaar: goh, laten we het grote 'hoe het eruit moet zien'boek er maar weer eens bij pakken en kijken of dat nog up to date is?
Geloof me...hier wordt echt dágelijks over gediscusieerd.

Kelly_ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 15:03

Anky is natuurlijk wel de bekendste van het land... Even buiten wat we ervan vinden maakt dat die bekendheid de term 'Anky' toch wel een aantal eigen levens gaan lijden..

Tegen iemand die een net proefje heeft neergezet: "Je bent net Anky" of "nog ff en je verslaat Anky"
"Ik rijd op de Anky manier" En men heeft meteen een idee van die manier, of juist anti Anky zijn..

Dus er zijn inderdaad wel een soort symnoniemen ontstaan, die met name te maken hebben met 1. goed rijden en 2. een bepaalde rijstijl. En misschien nog wel een paar Verward

laudtje

Faux schreef:
laudtje schreef:
Waar ik dan wel benieuwd naar ben, is waarom jullie Anky een voorbeeld vinden van hoe het niet moet.
Waarom kunnen we niet gewoon trots zijn op iemand die al zoveel medailles heeft behaald.
Zouden jullie wat meer willen onderbouwen waarom jullie deze mening hebben??

Oké. Komtie dan. Zoals in de beginpost al staat; já, ze heeft veel medailles behaald. Heeeeeel leuk en aardig, tótdat je gaat kijken HOE ze ze heeft behaald. Men noemt het 'prijzen'. Anky behaalt dus 'prijzen'. Ze word dus 'beloond' voor iets waar ik ( en menig anderen ) fel op tegen ben. Dáárom ben ik niet trots. Knipoog Voilà.

Ik snap dat het om de manier waarop gaat, maar daarover leg je wat mij betreft een beetje weinig uit. Misschien komen we hier wel op een hele andere discussie. De FEI regels. Want op een Olympische spelen kun je echt niet aankomen met boomloos en bitloos rijden.....
Anky laat zien wat de FEI vraagt. En daar zijn jullie het blijkbaar niet mee eens??

sporter

Faux schreef:
Stel dát ze 100% scoort Lielle.. Dan staat ze volgens jou voor perfectie ? Maar wíe geeft haar die score dan? Juist, een jury. Een jury die ook een eigen en gekleurde mening heeft, een jury die ook op een verdraaide en verknipte naar paarden kijkt. Een paar mensen hebben ooit eens de standaarden opgesteld waar je aan moet voldoen om 100% te scoren, maar ehm. Wie zegt dat die standaarden goed zijn ? Wie zegt dat dat perfectie is ? Dat vinden degenen die het opgesteld hebben wel, maar is dat niet ook slechts een mening van mensen die er nét zo goed als wij, hélemaal naast kunnen zitten ?

Dus eigenlijk vind jij gewoon dat het FEI regelement niet deugt als ik het goed begrijp? Haha!

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 15:04

Citaat:
anneve schreef:

Schiet sowieso niet op, want ik sta niet voor perfectie.

Wie moet er dan als voorbeeld gekozen worden?

Waarom moet je eigenlijk voor of tegen Anky zijn? Vind het niet geen goed plan dat we door zo'n topic lijnrecht tegenover elkaar komen te staan. Dat is blijkbaar typisch bokt, maar ik hou niet zo van die polarisatie.

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 15:05

Sporter: Ja. Haha!

Faux

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-07 15:06

Randy01 schreef:
Faux schreef:

En jij denkt dat er in paardensportend Nederland niet constant door mensen hierover gepraat wordt? Dat ze denken eens in de 10 jaar: goh, laten we het grote 'hoe het eruit moet zien'boek er maar weer eens bij pakken en kijken of dat nog up to date is?
Geloof me...hier wordt echt dágelijks over gediscusieerd.

Er wordt vast dagelijks over gediscussieerd, maar er word ook dagelijks geroepen: Je mag geen kritiek hebben op Anky want die heeft al zóveel bereikt!

Dan denk ik; volgens de FEI wel ja, maar dat deugt ook van geen kanten. Dus aan die boodschap heb ik niets.
Laatst bijgewerkt door Faux op 30-11-07 15:08, in het totaal 1 keer bewerkt