Talentenjacht; Meedoen op 5 jarige onervaren paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Silly_Woman

Re: Talentenjacht; Meedoen op 5 jarige onervaren paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-07 16:53

Nou heb het gevraagd en diegene vind het hardstikke leuk om me zijn paard uit te lenen. hij vind het een goede ervaring voor de merrie en leuk dat ik dan mee kan doen!!! ben helemaal super happy!

garny95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-07 17:04

wat leuk, nou ga ervoor zou ik zo zeggen.

meliiSsatjje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 12:59

Gewoon gaan Knipoog Haha!
Ik ga met een handelspaard, ook waarschijnlijk met een 3,4,5-jarige.
Maar dat paard ken ik dan waarschijnlijk net een week, maar net wat iedereen zegt: het gaat om jou, dan is het juist een uitdaging met een onervaren paard!!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 17:29

Mijn paard is dan haast 4, en loopt ook zeker niet top hoor. Puur voor de ervaring en het gaat inderdaad om hoe JIJ rijdt.

Julie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-07 20:42

Gewoon gaan , als je d'r zin in hebt! Ze moet het eens gewoon worden, 5 is nu niet meer enòrm jong ( al is het ook niet oud he Knipoog )

Rowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-07 14:20

Ik zou ook gewoon meedoen.
Ik heb me ook ingeschreven met mijn 4-jarige ruin ( 5 maanden o.h.z.)
Het is en voor het paard en jezelf goed om wat kilometers te gaan maken daar leer je heel veel van en waar je dat dan doet maakt niet zoveel uit.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:08

We zitten in hetzelfde schuitje. Haha! Huilen van het lachen
Mijn paard is ook nog best onervaren. Net een maand onder het zadel.

Ik neem haar gewoon mee, en ik zie wel wat er van komt.

Het is voor jullie beide een goede ervaring, waar je wss veel van kan leren. En als je zorgt dat de basis dingen erin hebt zitten, kom je al een eind. Ja

Ik ben toch blij dat ik pas 24 februari moet. Nagelbijten / Gniffelen

Moeminx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:08

Maar je hoeft toch niet meteen , daar een proef te rijden? Toch 15 min met anderen in een rijbak rijden? Knipoog

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:12

Moeminx schreef:
Maar je hoeft toch niet meteen , daar een proef te rijden? Toch 15 min met anderen in een rijbak rijden? Knipoog

Nee, niet meteen een proef. Maar ik denk dat ze wel een beetje proef-gericht beoordelen.

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:14

Karoliefje_ schreef:
Mijn paard is dan haast 4, en loopt ook zeker niet top hoor. Puur voor de ervaring en het gaat inderdaad om hoe JIJ rijdt.

Ja idd, mijne is ook 4..
En als jouw paard het allemaal doorstaat, is het ook weer "jong geleerd, oud gedaan"

Sven002

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 18:16

Gewoon gaan!

Gaat het tenslotte ook gewoon niet om je plezier? En dat jij ervaring opdoet?
Heb dit weekend nog een meisje over de streep getrokken die 10 is maar ze is vrij klein en wil dolgraag mee doen met haar Bwelshje.. maar bang dat ze niet in het plaatje pasten..
Omdat zij geen glitterende frontriem heeft, een pony die geschoren is en rijpaard gefokt etc..
En iedereen weet welk plaatje er bedoeld wordt!

Soms vraag ik me af, rijden we paard omdat we het zo leuk vinden of om aan het beeld te voldoen en er populair bij te hangen!

Die dag gaat om de ruiters, om jou talent maar zeer zeker ook dat je een leuke plezierige dag hebt!
het gaat je vast lukken! Veel plezier

bruintjebobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-07 19:23

Ik doe ook mee aan de talentenjacht van laurens op 13 januari in susteren met een 5 jarig paard. Ik denk niet dat het teveel voor hem is, omdat het maar een kwartiertje voor laurens rijden is. Ik zou hem dan met losrijden nog niet te moe maken zodat hij in het kwartier nog wel wat kan laten zien. Het is natuurlijk wel veel geld (35 euro) voor een kwartiertje met een paard dat er eigenlijk voor je gevoel niet helemaal klaar voor is. Maar iedereen rijdt op zijn eigen niveau en ik denk dat geen enkele ruiter zijn paard (mits je grand prix rijdt) er klaar voor vindt. Zie het als een leermoment voor jullie allebei en je krijgt nog een sjabrak en dvd, dus eigenlijk is het ook niet duur. Mijn vader kent wim zegwaards, de "baas" van laurens en hij zei dat er al 5.000 mensen zich opgegeven hebben. Er worden er uiteindelijk 30 uitgekozen om door te gaan, dus die kans is zoiezo nihiel.

Gewoon goed je best doen en zorgen dat je paard redelijk op conditie is. Zo blijft het leuk voor mens en dier!

_AJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 00:13

Ik ben het er met meerderen helemaal eens. Wanneer jij het paard vertrouwd, en jij je helemaal op je gemak voelt, dan zou ik het gewoon doen! Al ga je er alleen maar heen (en haal je de volgende ronde nog niet eens) dan heb je in ieder geval al ervaring op gedaan. (ik weet niet wat jou doel is van deze talentenjacht --> ervaring op doen of hoger op komen??) Maar je hebt idd zo wel de kans om te laten zien wat jij met een onervaren paard kan!

In ieder geval succes ermee!

kaatje77

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 00:20

Gewoon doen. Zoals iedereen zegt. Bloos
Je gaat toch voor de lol?
En als je verderkomt en je moet een paardwissel doen is het alleen maar mooi meegenomen, jij hebt in mijn ogen een voordeeltje.
Een jong paard is veel moeilijker te rijden dan een paard waar alle knopjes al op zitten.Nagelbijten / Gniffelen

Ik doe ook mee met een paard wat dan ruim al bijna 2 jaar onder het zadel is, maar bijna blind is en due met je zit en benen gereden moet worden.
Kun je dat niet, dan slingert hij alle kanten op en lijkt alsof hij dronken is................dus, ik ben wel benieuwd hoe ver ik het ga schoppen............Bloos

Jij iig heel veel succes.
En ga ervoor. *LOL*

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 08:53

Bedankt voor alle reacties!!
Nou ben iig blij dat de bak weer begaanbaar is, heb wel een kleine explosie (aan de longerlijn) gehad gister, maar erna er wel opgegaan.. al was het alleen voor het erop zitten een een beetje rijden.(voor de jongedame weer wennen)
Doe voornamelijk mee voor de lol en de ervaring(van het paardje)... en idd het is wel makkelijker voor mij dan als ik op een "ouder" paard zou komen te zitten.. vooral omdat deze SUPER gevoelig is wat betreft zenuwen van de ruiter. Als je maar een ieni mini beetje zenuwachtig bent wordt ze wild/nerveus. Zo lang je je niet druk maakt is ze heel fijn te rijden, doen alsof je neus bloed is het slimst:P
Maar ga haar wel nog even longeren daar denk ik... Is wel zo slim, dan kan ik rustiger opstappen enzo Haha!

Bedenk me net dat 12 januari al best wel snel is Lachen dan ben ik iig klaar met het avontuur(of misschien niet als ze ineens besluit super te gaan lopen en iedereen mij geweldig vind(HOEST KUCH KUCH*))(* staat voor alsof dat gaat gebeuren dat ze mij geweldig vinden *LOL*

Vraag me echt wel af hoe ze het gaan doen allemaal.. En dan bedoel ik met de 30 keuzes.. organisatorisch interesting Tong uitsteken
Nou moet werken iig tot 12 januari voor de mensen die meedoen in Harmelen!!!

Jennylicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 21:06

Het moet toch eens de eerste keer zijn voor een paard? En omdat het nu meer om jou gaat, lijkt het me juist een goede situatie om deze merrie mee te nemen.

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 09:15

helaas is het mijn enige optie(ben niet in het bezit van een eigen paardje) Lachen maar heb er wel super zin in het hele gebeuren!
Toedeloe!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 18:23

ik wou eigenlijk ook mee doen maar mn paard is niet zo blij met andere ruiters heb t wel eens geprobeerd maar hij is dan zo vreselijk aan t stressen niet leuk meer gewoon.

ik zou gewoon gaan, zijn jullie beide weer n ervaring rijker

Kim_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 01:09

Ook ik ga mee met de rest, gewoon meedoen! Je gaat tenslotte voor je plezier en voor de ervaring Knipoog En wie weet hoe het allemaal uitpakt Haha!

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 20:56

Nou ik heb er wel zin in, maar het begint wel te kriebelen hoor.. de bak was vanavond weer niet goed(te hard) dus hoop dat ik vrijdag en zondag gewoon kan rijden... anders moet ik volgende week nog een paar x...

CiiSau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 22:38

gewoon meedoen,

je moet ooit eens de stap maken,

daar begint het altijd mee Knipoog

Silly_Woman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-08 14:58

haha ja, en nu is de kans zeer groot dat ik niet eens mee kan doen omdat ik bij harmelen geen mogelijkheid heb om de klep aan 2 kanten te blokkeren... heb gebeld en er is eigenlijk geen mogelijkheid...:S Ga morgen nog even iets anders testen en als dat niet werkt heb ik waarschijnlijk een probleem... :-s