Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
leentje_x schreef:ik vind niet dat het kwaad kan als je redelijk groot bent voor een pony'tje,, ik wil eigl ook een kleine pony kopeom een beetje te gaan crosse enzo,,
soms zie je wel volwasse mensen op die kleine pony'tjes zitten, die er dan op zitte te slaan en te kloppen, omdat hun kleine zus/broer de pony niet aan kan ,, dat vind ik er wel over,,
x
. ik zou dus niet een kleine pony kopen om te gaan crossen. Koop een pony om er goed mee om te gaan en er plezier mee t hebben zonder dat t ten koste gaat van de pony Inge_ schreef:Ik vind het per combinatie afhankelijk. Ik ben 1.80 en ga niet op een Welshje zitten van 1.20.
Maar ga wel pony'tje inrijden (arabierXwelshXnewforest) van 1.45, slank beestje. Tja het zal er niet mooi uitzien voor het 'plaatje' maar ben zeker niet te zwaar voor haar.
Vind goede gewicht belangrijker dan goede lengte om een paard te rijden.
BlazingBoots schreef:Ik ben 1:80m en rijd al bijna 10 jaar op mijn pony van 1:46m
Een slanke maar gespierde NRPS merrie van 15jaar.
Ik rijd haar western dus voor het oog is het niet echt raar.
Maar ik bekijk het ook zo, ik rij haar al bijna 10 jaar en er zit nog steeds vooruitgang in...
Zolang ze nog vooruit gaat blijf ik op haar rijden.
.
.
.
niet intensief dus.
Loizy schreef:Ik vind het niet eerlijk tegenover de pony, omdat iedereen zegt dat ze wel sterk genoeg zijn..
Heeft de pony dat zelf tegen je gezegt dan? hoe laat ie 't merken dat je te zwaar bent..?
NIET, een pony doet gewoon wat ie moet doen, ookal is 't (te)zwaar.
Zeker de shetlanders worden verkeerd ingeschat, omdat die in vergelijking met paarden sterk zijn.
Een shetlander hoeft dus niet iemand van 60 kilo te dragen, omdat ze zo sterk zijn.. 45 is 't maximum volgens meerdere bronnen.
En je ziet (op bokt) best veel topics met meiden van mijn leeftijd (13-16 denk ik..) die op een shetlander rijden terwijl ze bijna mee kunnen lopen.. dat vind ik oneerlijk.
Ik denk dat dat wel te begrijpen is, als je even nadenkt als de pony zelf..

) maar dat perfecte plaatje wat iedereen altijd wil zien is ook niet realistisch vaak.