Hij heeft idd. een heel fijn achterbeen, maar heb hem eerst op eigen benen leren lopen..
Hier een foto ohz:

http://pic20.picturetrail.com/VOL1331/4 ... 796468.jpg
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

MissEvil schreef:Hier van mijn paard, ik ben heel beniewd!
http://pic40.picturetrail.com/VOL359/22 ... 526900.jpg
(is al wel een oude standfoto hoor!)
http://pic40.picturetrail.com/VOL359/22 ... 292047.jpg
(Ook dit is een oude foto.. Voor nieuwere foto's heb ik alleen rij-foto's..)

)

VeerenAshley schreef:Stipje, super interessant topic! Kan ik veel van leren.
Malenka, jij schreef dat het bovenste deel van hat paard van MissEvil strak lijkt te staan; kun je me misschien uitleggen wat je hiermee bedoelt? Ik zie w.b. bovenbenen nl. nogal weinig verschil met de andere paarden (wel natuurlijk verschillen in gehoektheid/steilheid).

VeerenAshley schreef:Malenka, dank je wel voor je uitleg!
Grappig, want mijn eerste indrukken van het betreffende paard waren de volgende: compact en sterk, en daardoor makkelijker te verzamelen - tegengesteld dus aan wat jij zegt over het probleem met zakken van de achterhand.
Wat mij aan dit paard moeilijk lijkt, is vooral de hals: nogal zware onderhals en weinig kap. Maar ik ben echt een leek hoor, vandaar dat ik dit zo'n interessant onderwerp vind!
Elisa2 schreef:Miramare: jazeker als je het goed doet wel,het belangrijkste bij vw-nw is dat het neusje eruit is.Dan rekt het paard de hele bovenlijn op en heb je verbinding van de achterhand totaan de mond.Wel is het bij ieder paard anders tot hoever het neusje eruit moet en tot op welke hoogte zeg maar.Een paard met een korte hals en steil achterbeen hoeft de hals maar totaan de boeg te laten zakken om een goede verbinding te hebben.Ieder paard heeft daarin dus zijn eigen balans en "aangrijpinspunt". Op pagina 2/3 van discussies staat een heel topic over vw-nw,mischien wel leerzaam om te lezen.
paard van somebitch bijvoorbeeld,zal met vw-nw lopen alleen maar tot aan de boeg hoeven zakken om goed te lopen,omdat hij neiging heeft tot een klein beetje onderhals en een steil achterbeen.Ook zal dit paard moeite kunnen hebben met het binnenachterbeen eronder te zetten,wijken dmv voltes sluiten en openen en SB zouden voor dit dier goed zijn.Al ziet hij er op de bovenste foto al een stuk beter uit,dus mischien word hier al aan gewerkt. :-}
)Malenka schreef:Somebitch,
wat opvalt is dat jouw paardje mooie schouders heeft en een mooi recht voorbeen. Achter daarintegen is je paard vrij recht waar deze best wat meer gehoekt had mogen zijn. Ik verwacht dan ook dat de achterhand onder brengen erg lastig is. Om eerlijk te zijn zou ik hier ook niet te veel van verwachten. Het zit er gewoon niet zo in dat zakken achteren. Dat wil niet zeggen dat het been niet onder kan treden. Ik heb het idee dat dit paard best wel fel kan zijn... plotseling aktie terwijl het net nog rustig was, altijd op zijn hoede. Probeer vooral te werken aan die ontspanning. Er zit in het hele lijf van jouw paard spanning en die moet er uit voor je meer kunt gaan vragen. Ik zou je aan raden buiten een rustige omgeving op te zoeken en vooral over lange paden te rijden in bijvoorbeeld het bos. Daar kun je goed werken aan de controle over het tempo. Schakel vooral veel in het tempo. Eerst tussen de gangen die vlak naast elkaar liggen (dus van stap naar draf, naar galop, naar draf, naar stap, halt houden, naar stap enz.). Daarna ook binnen de aparte gangen (dus langzaam drafje, midden draf, uitgestrekte draf, weer terug naar je rustige drafje, stappen, uitgestrekte stap enz.). Als dit allemaal goed gaat ook eens een gang over slaan. Dus bijvoorbeeld vanuit een bijna verzamelde stap naar de galop. Hierdoor leid jij je paard af van de omgeving. Het is belangrijk je paard met zijn aandacht bij jou te houden. Zorg er voor dat de basisgangen rustig zijn. Ga elke keer dus weer terug naar die rustige gangen. Ook als jouw paard dan nog niet wil ontspannen. Het moet rustig lopen. Als het hard gaat kan het niet ontspannen.
Als je de volledige controle hebt over het tempo ga je figuren rijden (buiten, grote figuren). deze figuren maak je steeds kleiner waardoor er steeds meer buiging nodig is. Als je dit allemaal op het juiste tempo doet blijft jouw paard ontspannen, als je te snel gaat zal het hoofd omhoog gaan. Doe dan weer een stapje terug en verlaag het tempo. Als dit allemaal goed gaat kun je pas echt in de bak gaan trainen. Als je zo ver bent raad ik je aan om geregeld drafbalken te gebruiken om de spieren in de achtehand sterker te krijgen.
Nogmaals; schakel veel in tempo.
Evelli,
Sorry, maar dit topic is echt bedoeld om aan de hand van foto's van het exterieur tips te geven. Ik denk dat je met jouw vraag beter een ander topic op kunt zoeken. Of je moet foto's plaatsen natuurlijk voor een beoordeling.