Klopt dit plaatje?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

jasmijn78

Re: Klopt dit plaatje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:36

runningkawa schreef:
ga je ff googelen, dan zie je dat je meer van dit soort foto's vind.

Misschien moeten die verdomde fotografen nu eindelijk eens fatsoenlijk leren fotograferen! Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:37

Haha, of beter leren fotosoepen Clown

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:37

Ja maar tevens als je googlet vind je ook genoeg foto's waarin het paard wel fatsoenlijk loopt, dan leg ik dat gewoon op een weegschaal. Daarbij is het natuurlijk altijd heerlijk om in de media meer slechte foto's te plaatsen dan goeden, en daarbij meestal nog voorzien van smakelijk commentaar en kritiek ( ik bedenk me VanBaalen-Gate)

Niet dat ik nou fan ben van Edward o.i.d, heb geen sodemieter met dressuur, maar een bepaalde stijl aflezen van foto's en daarover oordelen vind ik zo goedkoop.

Zoals ik al zei, ze komen niet met de spaarzegels in de top, en zoals dit zie ik er genoeg rondhupsen in de M of Z, meestal staan die paarden en amazones stijf van de stress en gaan vanzelf zo de baan rond maar dat terzijde Haha! die zouden er dan ook 'zomaar' tussen moeten kunnen komen en dan zouden we veeeel meer in de top hebben, zit echt nog wel een hogere verwachting aan.

Ik noem het dus een van de ongelukkige fotomomenten

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:39

Sorry rk. Vaak kan ik het vinden in je post,maar ik denk dat je van een topruiter in the picture altijd meerdere (verkeerd getimde) foto's kunt vinden op google. Dat wil nog niet zeggen dat de meneer van deze foto het niet in zich heeft om een topruiter te zijn. Ik denk dat wannneer je de gehele training van een zo'n ruiter mee maakt, je kunt zien dat de ruiter eigenlijk best goed rijdt. (Ik ben zelf van de week bij een clinic geweest) Moet eerlijk zeggen dat ik de hand van deze ruiter voorheen erg star en hard vond,maar ik heb een training meegekeken en ik vond echt dat hij zijn paard op een correcte manier trainde. (Over de methode hoeven we het natuurlijk niet eens te worden Tong uitsteken ) Ik denk dus niet dat je kunt zeggen aan de hand van twee foto's dat deze ruiter niet bij de top hoort......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:40

Ga maar eens kijken in het topic "duidelijk paard dat over de rug loopt"
Zie en leer daar maar dat dat heel goed te doen is aan de hand van foto's
Heel goed zelfs Lachen

En helaas zijn voorbeen zwaaiers in, trekken publiek en dat scoort...maar daarmee gaat wel de sport naar de kl*te

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:41

Oke ik heb gegoogled en kom op pagina 1 gelijk deze tegen, tis heel flauw maar je kan niet zeggen dat het paard van Edward hier zn achterhand niet gebruikt en niet bergopwaarts loopt Haha! Tong uitsteken

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:42

Heb ik het dan over deze meneer alleen?
heb nergens zijn naam genoemd...ik heb het over de dresuursport van nu...en die vind ik niet wat hij hoort te zijn
De basis van over de rug van achteruit is er niet meer en dat is een erg slechte zaak.
Deze paarden dragen de ruiter niet meer, ze zakken bijna doormidden...

(en gaat nu slaapjes doen)

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:43

Ik zeg niet dat dit paard op beide foto's over de rug loopt.....begrijp me niet verkeerd,maar ik vind niet dat je daarom maar kan zeggen dat deze ruiter niet bij de top hoort that's all. Ik zie ook wel dat op deze plaatjes het paard niet geweldig loslaat.....

edit: Ohw ok ik dacht dat je het alleen maar over deze ruiter had. Ik ben het met je eens dat de paarden van achteruit moeten komen....maar ik ben het niet met je eens dat de top van nederland dat niet doet. Tuurlijk niet allemaal,maar de basisprincipe is toch echt wel nog steeds vanuit achter naar voren.
Laatst bijgewerkt door shavira op 14-11-07 22:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Mindfields

Ze vraagt of dit plaatje klopt. Dit plaatje klopt niet inderdaad. Weggedrukte rug, spanning, onregelmatigheid in de beweging, voorbeen strookt niet met achterbeen(let op lijn bovenbeen voorbeen en onderbeen achterbeen, die horen gelijk te zijn, dan doet achterbeen goed mee). Achterbeen kan er niet onder omdat de schoft gesloten is omdat hij zo opgericht is.

Ik veroordeel geen complete stijl of ruiter, maar DIT plaatje klopt indd niet.

SANEX

runningkawa schreef:
En helaas zijn voorbeen zwaaiers in, trekken publiek en dat scoort...maar daarmee gaat wel de sport naar de kl*te

Maar dat is al tijden zo, niet alleen bij de dressuur, ook bij beweging aan de hand. bv Friezen op een keuring met enorme kniekracht en een slap achterhandje worden door het publiek toegejuicht, paarden die correct de achterhand gebruiken maar geen ontzettend actief voorbeen hebben komen achter de voorpootzwiepers....

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:45

welterusten RK

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:46

Ik ben het er ook helemaal mee eens dat dit plaatje niet klopt...begrijp me niet verkeerd....

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:46

Ik wil alleen zeggen dat iemand anders hier op Bokt die redelijk gepreseert heeft, hoeft ook niet zulke fotos te plaatsen, dan krijgen ze over zich heen........Nagelbijten / Gniffelen

Grappig dat hier alleen maar verdedigd wordt. En toegegeven wordt dat ook wij onze paard niet idere seconde ontspannen door de baan hebben lopen. Terwijl dit het LAASTE is wat toegeven wordt, normaal gesproken. Maar tis wel waar Knipoog

Ik heb verder geen verstand van dus houd ik wijs mijn mond, al sluit ik me aan bij deze quote van RK

runningkawa schreef:
Heel goed zelfs Lachen

SANEX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-07 22:53

runningkawa schreef:
Heel goed zelfs Lachen

U hoort mij niet zeggen dat je aan de hand van een foto een houding van een paard niet kan beoordelen (topic n.a.v over de rug lopend paard was die over op de voorhand waarin ik als eerste een voorbeeldfoto plaatste dus mij hoor je niks daarover zeggen ), je kan absoluut wel a.d.h van een foto een houding beoordelen. Maar TS vraagt naar totale plaatje van de topsport n.a.v deze 2 foto's. Dat kan niet, je kan niet een complete rijstijl beoordelen a.d.h.v een aantal misse foto's, is mijn mening. Bij de toppers niet, bij bokkers ook niet. Je kan wel een vermoeden geven, maar het echt objectief beoordelen kan pas als je er met je neus in real life bovenop staat vind ik altijd.

Ik vind het paard op de foto's van TS ook absoluut niet correct lopen, maar dat was de vraag niet, zij vraagt of het plaatje van de topsport op deze manier klopt.... Nee, vind ik dus niet

Uch, ik heb gesproken en ga ook slapen

Weltrusten RK en de rest Knipoog

*Edit* typfoutje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 09:10

Goedemorgen Lachen

Nou ik ben van mening dat de topsport niet meer is zoals het hoort te zijn.
Alles voor de show.
En natuurlijk show is mooi, maar hoe een paard in een bijvoorbeeld strekdraf zonder achterbeen gebruik op dat nivo een voldoende kan krijgen is mij dan toch echt een raadsel.

En ga maar eens wat kur filmpjes kijken...het gaat niet over 1 slecht moment.

Ik ben van mening dat de FEI daar wat aan moet gaan doen Lachen

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 10:26

runningkawa schreef:
Goedemorgen Lachen

Nou ik ben van mening dat de topsport niet meer is zoals het hoort te zijn.
Alles voor de show.
En natuurlijk show is mooi, maar hoe een paard in een bijvoorbeeld strekdraf zonder achterbeen gebruik op dat nivo een voldoende kan krijgen is mij dan toch echt een raadsel.

En ga maar eens wat kur filmpjes kijken...het gaat niet over 1 slecht moment.

Ik ben van mening dat de FEI daar wat aan moet gaan doen Lachen

100% mee eens...
Er zijn teveel ruiters die zo hun paarden trainen.. (als de voorkant maar voor elkaar is, achter is niet belangrijk..)..
Juist de ruiters die op top niveau rijden moeten het goeie voorbeeld geven.. maar de klasieke manier van rijden is erg ver te zoeken.. erg jammer..

Vickz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:23

x_Marr schreef:
Pff vooral die eerste zeg! Nagelbijten / Gniffelen
Ik zie hem daar ook z'n rug wegdrukken..
Maar ie houding van de ruiter is ook niet eens goed Nagelbijten / Gniffelen
Wat een hoop commentaar krijg je dan hier op bokt zeg, dat je je paard niet nageeflijk kunt rijden etc. als je houding niet goed is Clown

Nee weetje, geef mij maar een 'top' waarbij hij het paard rustig nageeflijk is, en niet zo hoog met die nek , waar is dat trouwens goed voor? Blond

Eindelijk iemand die ook vind dat zn paard niet zo hoog met zn nek moet lopen... OK dan!
Bij ons op de manege is dat namelijk 'mode' ze vinden dit sjiek en een paard moet opgericht lopen, er is daar een goede ruiter op stal en de paarden die hij rijd lopen allemaal zo. En nu verwachten ze dat iedereen dat daar doet. Ik vind dat zijn paarden er altijd erg gestresseerd uit zien, die paarden lopen precies met een soort wrong in hun nek en rug. Ze zien er nooit ontspannen uit.
Mijn paardje loopt namelijk nogal erg diep en hangt soms erg op de teugels, ik ben daaraan aan het werken en dit is al veeeel verbeterd Bloos Maar het is een paardje die je nooit in de wei zo fier en opgericht ziet lopen.
En volgens mij kan ik hem ook niet opgericht rijden... Hij hangt nu bijna niet meer op de teugel en loopt erg ontspannen, gooit nooit zn hoofd omhoog enzo ook niet bij overgangen. Een maand geleden deed ik mn 1ste dressuurwedstrijd (ik deed de hoogste proef in de manege mee) alles verliep super goed Haha! en... Ik won de 1ste prijs (we waren met 20) heb daarna een hoop commentaar gehad dat ik niet had mogen winnen omdat mijn paardje te diep loopt Verdrietig Maar hij liep super ontspannen deed al zn oefeningen goed en ik denk dat een dressuur niet enkel draait om waar je paard zn hoofd houd maar ook hoe jij zit en of je oefeningen mooi gereden zijn...
Maarja dat telt niet mee want mn paard loopt te diep Boos! Ik was zo blij dat ik gewonnen had zeker voor de 1ste keer, ik had er niet op gehoopt maar vond mn proef heel goed. En dan door die commentaar Verdrietig

Wat vinden jullie daarvan?

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 12:27

SANEX schreef:
runningkawa schreef:

Ik vind het paard op de foto's van TS ook absoluut niet correct lopen, maar dat was de vraag niet, zij vraagt of het plaatje van de topsport op deze manier klopt.... Nee, vind ik dus niet

*Edit* typfoutje

Wat heeft mijn 18 jarige die tot een halfjaar terug nog nooit van dressuur gehoord had met deze discussie te maken dan?

Ibalia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:32

Het kan natuurlijk zijn dat op het moment van de foto, het paard alles even heel spannend vond en dat hij daarom zijn hals eruit drukt en de rug wegdrukt???
Heeft iemand daar al eens aangedacht? Of lopen jullie paarden altijd ontspannen?
Die van mij niet, vooral niet als hij een tractor tegenkomt of over een witte streep moet lopen Clown

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:39

zie bericht hieronder... Bloos
Laatst bijgewerkt door Irma_Maandag op 15-11-07 12:41, in het totaal 1 keer bewerkt

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:40

Ibalia schreef:
Het kan natuurlijk zijn dat op het moment van de foto, het paard alles even heel spannend vond en dat hij daarom zijn hals eruit drukt en de rug wegdrukt???
Heeft iemand daar al eens aangedacht? Of lopen jullie paarden altijd ontspannen?
Die van mij niet, vooral niet als hij een tractor tegenkomt of over een witte streep moet lopen Clown

Natuurlijk, maar dat is niet de vraag die de TS stelt. Zij vraagt of haar eigen beeld klopt, dat zij over DEZE TWEE foto's heeft. Ik vind dit beeld inderdaad niet kloppen nee. Bij mij (en vele anderen) zal dit plaatje ook wel niet kloppen als de foto op een raar of gespannen moment genomen is. Dit is echter niet de vraag.

Renza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:41

Natuurlijk zijn het maar twee foto's en kan je daar niet over oordelen, maar de link van die 2e foto komt van de site van Edward Gal zelf. Daar gaat hij toch geen foto's plaatsen die hij zelf niet goed vindt omdat ze op een rotmoment genomen zijn lijkt mij?

Irma_Maandag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 12:47

Renza schreef:
Natuurlijk zijn het maar twee foto's en kan je daar niet over oordelen, maar de link van die 2e foto komt van de site van Edward Gal zelf. Daar gaat hij toch geen foto's plaatsen die hij zelf niet goed vindt omdat ze op een rotmoment genomen zijn lijkt mij?

Nou, ik vind dat ik WEL over de foto's mag oordelen. Ik veroordeel alleen op basis van deze 2 foto's niet iemand zijn gehele rijstijl. Dat vind ik 2 verschillende zaken. Ik beoordeel dan het moment dat getoont wordt.

(Ik had overigens na twee keer kijken pas door dat het dezelfde combinatie was Clown )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-07 16:03

SANEX schreef:

*Edit* typfoutje

Equidea schreef:
Wat heeft mijn 18 jarige die tot een halfjaar terug nog nooit van dressuur gehoord had met deze discussie te maken dan?

De quote klopt niet, heb ik niet gezegt Lachen
Ik zal hem maar fixen

En zoals ik het lees bedoeld ze niet een paard in je profiel, maar het paard gewoon wat je hier plaatst

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-11-07 16:04

runningkawa schreef:
SANEX schreef:

*Edit* typfoutje

Equidea schreef:

De quote klopt niet, heb ik niet gezegt Lachen
Ik zal hem maar fixen

En zoals ik het lees bedoeld ze niet een paard in je profiel, maar het paard gewoon wat je hier plaatst

Dan heb ik het verkeerd gelezen maar begreep het aardig aanvallend Bloos