Iorrr schreef:Ben particulier en voor de verzekering zal ik wel ff vragen!
Hoe kan ik dat bewijzen dan? Heb wel mensen zat hier die het paard kennen en weten
dat ze nog nooit zoiets heeft gedaan! Is dat voldoende?
Het is idd genoeg als je kunt bewijzen dat je paard langere tijd in je bezit is geweest, wedstrijdresultaten,
verklaringen van bekenden, kunt aantonen dat het om een jong relatief onervaren paard gaat "geen beginnerspaard"(advertentietekst), getuigen verkoopgesprek/overeenkomst en eventueel een veearts verklaring.
Zo heb ik het tenminste gedaan, met nog aanvullende verklaringen van bekende ruiters en de vorige eigenaar (bekende veearts)
Het is wel een administratieve rompslomp mocht het zover komen, je bent er veel tijd en energie mee kwijt,
maar ik hoor zoveel van dit soort verhalen dat mensen om een zucht en een scheet het paard willen retourneren.
Mi is het niet een pak koekjes die je ruilt, mensen moeten een beter nadenken tot overgaan op verkoop.
Eigen ervaring + kwaliteiten, gebruiksdoel, huisvesting etc.
we willen allemaal een goed sportpaard, maar hebben we ook zelf de capaciteiten?
Mi is het goed dat kopers weten dat het niet een normale zaak is/wordt om een paard terug te geven.
(uitzonderingen daargelaten, luchtzuigen, andere stalondeugden, singeldwang etc.)