Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Dus als ik een stapmolen had dan zou ik haar soms (even kijken aan de hand van hoe ze is) daar in zetten en dat zou wel wat schelen ja! Ik vind dat mensen die de stapmolen gebruiken in plaats van in en uitstappen dat dat idd wel een beetje lui is. Maar mensen die het als een extraatje gebruiken vind ik wel goed

Vooral als je ook nog moet mesten 
Jolynn schreef:Ik gebruik de stapmolen meestal als extra.
Of voor na het rijden als Xantha echt nat is en ik heb haar goed uitgestapt dan zet ik haar nog even in de molen om op te drogen.![]()
Bij ons op stal worden de paarden voor je in de molen gezet, dit is dus extra beweging.
Kortom, ik ben er blij mee en zie het als extra'tje
Dus eigenlijk wel een beetje gemakszucht.pearlie schreef:Ik zou het vooral zien als hulpmiddel wanneer paarden herstellen van ziekte of blessure ofzo. Wij hebben thuis niet echt veel ruimte om lekker aan de hand te gaan stappen, dan wordt het toch gauw 'de bak op en neer'. Dan zou een stapmolen wel handig zijn. Maar verder ga ik er liever op zitten of longeren!
onley schreef:volgens mijn dierenarts is een stapmolen juist goed voor je paard en voor zijn spieren.
ik vind het geen gemaks zucht maar een handig ding waar je je paard fijn in kan laten uitstappen zonder ruiter en ondertussen kun je al de spulletjes wegruimen en zijn voer klaarzetten ofzo.
ik sta ook op een prive stal waar geen manege paarden staan
en enkel prive paarden
ik vind het wel handig zo een ding alleen jammer dat ze zo duur zijn
Snap wel waarom je hem gebruikt hoor 
nomes schreef:Ik vind een molen van tijd tot tijd ontzettend handig, maar ben dan ook vreselijk lui.
Is het niet met alles zo dat je het niet moet overdrijven? Er wordt nu net gedaan of mensen die een molen gebruiken meteen geen tijd en aandacht meer aan hun paard spenderen, wat een onzin zeg! Het is vaak een extraatje dat in sommige gevallen ook echt een uitkomst kan zijn (zoals in mijn geval een geblesseerd paard...)
En ik merk aan mijn paard dan ook totaal niet dat ze het vervelend vindt, wij hebben op stal dan ook een vrij grote met veel bewegingsvrijheid per paard en een open zijkant, dus zooo geestdodend is het nou ook weer niet.
Dat vind ik wel lui hoor (weet verder ook niet wat hun motivaties zijn dus kan niet echt oordelen). Maar van bedrijven snap ik het wel. Naomi_unique schreef:Tja ik zou het wel fijn vinden om een stapmolen tot mijn beschikking te hebben... Want mijn paardje heeft een peesblessure en ze is meestal wat gespannen als ze eindelijk uit stal mag... En als ik dan ook nog eens langs o zo enge koeien loopt heeft zij helemaal zoiets van ja daahaagDus als ik een stapmolen had dan zou ik haar soms (even kijken aan de hand van hoe ze is) daar in zetten en dat zou wel wat schelen ja! Ik vind dat mensen die de stapmolen gebruiken in plaats van in en uitstappen dat dat idd wel een beetje lui is. Maar mensen die het als een extraatje gebruiken vind ik wel goed
RianneH schreef:Naomi_unique schreef:Tja ik zou het wel fijn vinden om een stapmolen tot mijn beschikking te hebben... Want mijn paardje heeft een peesblessure en ze is meestal wat gespannen als ze eindelijk uit stal mag... En als ik dan ook nog eens langs o zo enge koeien loopt heeft zij helemaal zoiets van ja daahaagDus als ik een stapmolen had dan zou ik haar soms (even kijken aan de hand van hoe ze is) daar in zetten en dat zou wel wat schelen ja! Ik vind dat mensen die de stapmolen gebruiken in plaats van in en uitstappen dat dat idd wel een beetje lui is. Maar mensen die het als een extraatje gebruiken vind ik wel goed
Ik heb een tijdje met een paard moeten stappen die idd knalde zodra ze uit stal kwam. Ze had iets met het hoefbeen en moest stappen. Dus eerst een tijd aan de hand. Mevrouw had haast, maar zodra je haar corrigeerde stopte ze weer een aantal rondjes. Dan probeerde ze het weer.
Maar toen besloten ze dat ze wel in de stapmolen kon. Paard ging helemaal los. Bokken, stijgeren, draaien en vooral, langzaam heen en weer draven voor het draaihek. Niet geslaagd dus, want ze moest stappen, niet druk draven. Dus maar weer aan de hand gaan stappen.
Natuurlijk heb je paarden die aan de hand moeilijk meelopen. Maar dit is een stukje opvoeding. Wanneer je hem in de stapmolen zet, dan voed je hem echt niet beter op. Dus hoe vaker je met aan de hand stappen bezig gaat, hoe beter niet?
Dus ik zou er niet eens over kunnen twijfelen
Maar het is wel handig

(later niet meer)
midgie schreef:Ik vind een stapmolen ook niets en idd als je 40 uur werkt en eigenlijk geen tijd hebt voor je paard dat je beter geen paard kan hebben misschien(zelfde vind ik met honden enz)
Heel vaak zie je dat ze een paard in de stapmolen zetten en in de kantine koffie gaan drinken , dan kun je toch beter die tijd lekker doorbrengen met je paard??
Eigenlijk vind ik het heel jammer dat er zo`n ding bestaat, geen tijd geen paard zou ik dan zeggen, hoe cru het ook klinkt.
Als je paard beweging nodig heeft, gooi hem in de wei of ga wandelen, doe iets leuks.
Een stapmolen is er dus idd voor de (luie) ruiter!!
maatje31 schreef:een paard laten lopen in een stapmolen met een peesblessure?????????? niet echt slim!!!!!! lange lijnen lope op t harde gedeelte, das beter. anyway ik heb zelf ook niets met een stapmolen en mijn paard ook niet, zo lang je em soms eens gebruikt ach.....kan geen kwaad denk ik (leuk is anders) maar wij moeten ook wel een s iets doen wat niet leuk is dus ja.
maar als je em regelmatig moet gebruiken omdat je geen zin hebt om uit te stappen of geen tijd hebt...........mmm tsja ??????
sporter schreef:midgie schreef:Ik vind een stapmolen ook niets en idd als je 40 uur werkt en eigenlijk geen tijd hebt voor je paard dat je beter geen paard kan hebben misschien(zelfde vind ik met honden enz)
Heel vaak zie je dat ze een paard in de stapmolen zetten en in de kantine koffie gaan drinken , dan kun je toch beter die tijd lekker doorbrengen met je paard??
Eigenlijk vind ik het heel jammer dat er zo`n ding bestaat, geen tijd geen paard zou ik dan zeggen, hoe cru het ook klinkt.
Als je paard beweging nodig heeft, gooi hem in de wei of ga wandelen, doe iets leuks.
Een stapmolen is er dus idd voor de (luie) ruiter!!
Wat is dit nou voor onzin! nergens word gezegt dat een paard aan de stapmolen gaat omdat ie anders te weinig beweging krijgt. mijn paarden staan overdag gewoon buiten en als ik klaar ben met rijden gaan ze aan de stapmolen terwijl ik de stallen doe.
Ik vind dat je hier erg kort door de bocht gaat door iedereen op een hoop te vegen