Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
juval schreef:superwoman schreef:alleen geluk in geen blessures dan.... maar dan gaat het om gezondheid.
Verder kan ik me geen geluk voorstellen bij "het naar de Z rijden"
geluk heb je ook nodig qua financiële middelen, de juiste instructie, mogelijkheden. En het blijft in de dressuur een jurysport, dus ik vind toch wel dat er dan ook een stukje geluk bij komt kijken of de jury de combinatie altijd weet te waarderen.
LDRD schreef:Elk gezond paard dat ook wil. Met name dat laatste zal van groot belang zijn als het fysieke talent wat minder is. Een paard dat werken wil zal het halen, een paard dat niet werken wil zal never door zijn ruiter naar het Z geschopt kunnen worden, handige ruiter of geen handige ruiter.
runningkawa schreef:LDRD schreef:Elk gezond paard dat ook wil. Met name dat laatste zal van groot belang zijn als het fysieke talent wat minder is. Een paard dat werken wil zal het halen, een paard dat niet werken wil zal never door zijn ruiter naar het Z geschopt kunnen worden, handige ruiter of geen handige ruiter.
Maar een paard dat niet wil...is dat gezond?
Waarom wil een paard niet?
Heel vaak omdat het hem toch ergens pijn doet
Charaz schreef:Misschien om het het lichamelijk zwaar is? Dat vind ik iets anders dan pijn Rk.

Rianneke schreef:echt niet ieder paard is geschikt om gezond en leuk mee naar de Z te rijden vind ik... je hebt met meerdere dingen te maken waarop het "mis" kan gaan... bouw en karakter is gewoon erg belangrijk!
en dan heb ik het ook nog niet over de ruiter gehad

)