Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
In draf ook nog even lekker ontspannen vw-nw... (Doe ik vaak eigenlijk tussen de oefeningen in) Ook tussendoor regelmatig es stappen en dan op het einde stappen tot ze (zo) droog (mogelijk) zijn.. Of allezins tot ze normaal ademen enzo... Ook minstens 10min à kwartiertje...
maar het is een beste logica! 
Goofy44 schreef:Een paard uitstappen in draf is onzin. De ademhalingsfrekwentie van een paard is in draf gekoppeld aan het tempo in draf. Een paard in stap heeft de mogelijkheid om met de ademhalingsfrekwentie te ademen die op dat moment nodig is. Een paard hoort fitter de bak uit te komen, dan de mate van fitheid waarmee het paard de bak ingaat, dus beslist niet afgepeigerd door hard werken en slecht uitstappen de bak te verlaten. Een paard wordt niet beloond door verkeerd uitstappen. Het paard weet met verkeerd uitstappen dat het werk af is, en dat de beloning de stal is. Die beloning is voor het paard geen beloning maar een vanzelfsprekendheid. Het paard is blij dat het van het werk af is.
Needje schreef:Ligt er bij mij helemaal aan of ie uit t land komt of van stal. In het land loopt ie ook dus kan ik m wat sneller oppakken. Uitstappen doe ik wel altijd. Liefst op straat. Daarna benen afspuiten en napoetsen.
Citaat:Je laat idd de ademhalingsfrequentie niet zakken met uitdraven, wel zorg je er zo voor dat na (zware) arbeid de afvalstoffen sneller worden afgevoerd dan bij uitstappen.
Goofy44 schreef:Een paard laag instellen tijdens instappen is niet bevordelijk voor ontspanning en zeker niet voor het onderhouden van een zuivere gang.
)