Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
lieniminnie schreef:Ik heb het geleerd zo te doen: *meestal voor het uitstappen*
In een lekker actief draftempo rijden, dan je teugels iets langer laten worden, maar niet zo dat je pony de teugels uit je handen trekt, jij moet eigelijk het hoofd van je pony naar beneden 'duwen' mt je teugels. Als je pony zijn hoofd weer omhoog doet wat bijdrijven en een klein ophoudinkje in je rechterteugel.
Als het goed is gaat pony met zijn neusje naar beneden, hoofdje mooi op de loodlijn en wat knabbelen op het bit en dat hij gaat 'swingen' en over de rug gaat lopen, ik moet zeggen, ik heb er nog wat moeite mee, maar het lukt steeds beter!
klopt dit ongeveer?
Melody21 schreef:Ja, ik snap wat je bedoelt denk ik. Het paard moet je hand naar beneden volgen met behoud van aanleuning en inpuls om het vwnw te kunnen noemen.Maar wat als hij je hand niet volgt? (bijvoorbeeld omdat hij niet ontspannen is.)
Exact mijn vraag hier in het topic, het is een beetje een kip-ei verhaal he?![]()
Maar als een paard niet ontspannen is kun je hem door vw-nw wel laten ontspannen.
*,melody21 gaat hier even over nadenken.*
Melody21 schreef:Ik heb geleerd om vw-nw op twee teugels te vragen.
(zonder kleine ophoudingkjes)
@ kjoetie: haha, ja hallo. Wat vind jij?
Melody21 schreef:Nibbit, op die foto lijkt het een beetje de eerste aanzet tot VW-NW.
Maar volgens mij mag hij nog een halve meter naar beneden in het ideale geval.
Maar dat is hoe ik het heb geleerd en doe. Wel een mooi actief beeld!
Melody21 schreef:Ik heb geleerd om vw-nw op twee teugels te vragen.
(zonder kleine ophoudingkjes)
@ kjoetie: haha, ja hallo. Wat vind jij?
Qimm schreef:Melody21 schreef:Nibbit, op die foto lijkt het een beetje de eerste aanzet tot VW-NW.
Maar volgens mij mag hij nog een halve meter naar beneden in het ideale geval.
Maar dat is hoe ik het heb geleerd en doe. Wel een mooi actief beeld!
Ik denk dat vooral het neusje er wat meer uit mag, paardje loopt nog wat achetr de loodlijn. Ziet er verder wel heel lekker los en ontspannen uit
kjoetie schreef:goed voorwaarts rijden, werken aan de reactie op je kuit (kuit=weg), en schakelen in je tempo (schijnovergangen rijden). Zo rijd je haar als het ware tegen je handen aan.
Elzepelze schreef:kjoetie schreef:goed voorwaarts rijden, werken aan de reactie op je kuit (kuit=weg), en schakelen in je tempo (schijnovergangen rijden). Zo rijd je haar als het ware tegen je handen aan.
En dan? Want daarmee ben je er nog niet toch.. Wat doe je bv. om het te onderhouden etc?
Nobbit schreef:zie url naar foto
Citaat:maar vraag me af hoe het zou gaan met een paard met bv een onderhals, of ik het dan ook voor elkaar zou krijgen. Dát zou ik wel graag willen weten, hoe je dat dan oplost.