Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Ik denk dat je als je er op zit minder snel door hebt dat je je paard idd in de krul trekt als je alleen met slof rijd, daarbij kan je je paard niet goed begrenzen door een gebrek aan houvast, al zou je zo rijden en je begrenst je paard, zou je hem alleen maar meer in de krul trekken! ik denk dat je dus een slof ohz met trensteugel moet rijden om zowiezo als je paard juist loopt dat de slof geen invleod meer heeft (is ook zo bij dubbele longe) en dat je beter kan begrenzen. 
Maar een slof of een touwtje geeft toch hetzelfde effect?
) x_Katja_x schreef:Misschien een domme vraag hoorMaar een slof of een touwtje geeft toch hetzelfde effect?
Ze zitten op dezelfde manier vast (tussen de benen, door het bit en dan naar de zijkant ringen op de longeersingel) en hoe strak hij zit bepaal je bij beide zelf..
Waarom is volgens jullie een touwtje dan wel goed en een slof niet?
(ik ben op zoek naar een goed hulpmiddel om mijn 3,5 jarige paard mee te longeren vandaar)
superwoman schreef:x_Katja_x schreef:Misschien een domme vraag hoorMaar een slof of een touwtje geeft toch hetzelfde effect?
Ze zitten op dezelfde manier vast (tussen de benen, door het bit en dan naar de zijkant ringen op de longeersingel) en hoe strak hij zit bepaal je bij beide zelf..
Waarom is volgens jullie een touwtje dan wel goed en een slof niet?
(ik ben op zoek naar een goed hulpmiddel om mijn 3,5 jarige paard mee te longeren vandaar)
zelfde idd.
Ik heb m'n jonge paarden met en elastiek (als slof!) gelongeerd.
2 elastieken stuk geknipt. (1 elastiek door de helft vond ik te klein) en dan en musketonhaken eraan.
Bevalt/beviel mij erg goed.
Mijn longeersingel heeft meerdere ringen dus kan ik 'm strakker doen door het elastiek door 1 ring te halen en hoger bevestigen