Tastharen knippen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Nassie

Re: Tastharen knippen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:34

Je hoeft het niet zo groot te typen hoor, als je het gewoon zonder capslock doet begrijp ik het heus ook wel Lachen

Ik heb helemaal niet gezegt dat ik het er mee eens ben om het lekker af te knippen, bij tinkerbell zijn ze ook vrij lang. Maar als ze in de weg zitten omdat ze in haar ogen prikken knip ik er toch echt een stukje vanaf Ja

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:35

Djeezes al die vergelijkingen met mensen?
JA wij epileren wenkbrauwen maar daar zitten GEEN tastzenuwen in.
Het paard gebruikt zijn tastharen om zijn eten te sorteren,uit te zoeken of hij het kan eten of niet.Lijkt me belangrijk genoeg

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:35

Nassie schreef:
Je hoeft het niet zo groot te typen hoor, als je het gewoon zonder capslock doet begrijp ik het heus ook wel Lachen

Ik heb helemaal niet gezegt dat ik het er mee eens ben om het lekker af te knippen, bij tinkerbell zijn ze ook vrij lang. Maar als ze in de weg zitten omdat ze in haar ogen prikken knip ik er toch echt een stukje vanaf Ja

Ai in de ogen?? nahhhhhhh minder prettig Nagelbijten / Gniffelen Heb je gelijk in hoor.. dan zou ik het erger vinden als je ze zou laten zitten.. Wel schattig don't you think?

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:36

Ik denk dat een stukje ook niet veel uitmaakt. Natuurlijk wil je dat je paard en goed uitziet, maargoed denk dat te kort afknippen niet echt goed is.

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:37

Ik blijf er zelf helemaal vanaf.. sommige knippen er echt een klein mini stukje vanaf.. is niet erg.. maar sommige scheren het eraf en dat vind ik te ver gaan

Iinge_

ik knip ze wel omdat ze echt achtelijk lang worden maar ik laat wel een stuk zitten want ze moeten ze wel hebben vind ik Clown

manen trekken etc doe ik ook maar ik doe het allemaal niet kort want ze hebben het wel nodig Bloos

mickey1989

Nassie schreef:
Haha, maar de wenkbrauwen zitten er ook niet voor niets en toch halen we die weg!

Maar jij kan voor jezelf kiezen en jij kiest ook voor het paard. Waar blijft dan de keuze van het paard? wie zegt dat hij dat wil?

pinuts

ik blijf er ook vanaf, wel knip ik de oren bij.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:38

mickey, een paard heeft weinig te kiezen. Maargoed een wenkbrauw is geen vergelijking met tastharen van een paard

mickey1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:40

dorienkee schreef:
mickey, een paard heeft weinig te kiezen. Maargoed een wenkbrauw is geen vergelijking met tastharen van een paard

kijk dat vind ik dus al een fout antwoord Haha!

benangelique

ik durf volmondig te zeggen dat ik ze knip bij noob. lekker kort, tot er nog maar 1 tot 2 centimeter over is.
hij veranderd er niet door, weet de afstanden tot zijn voer nog prima in te schatten en ik waak ervoor dat er geen giftige planten e.d. in de weide staan. daar komt bij dat het bij ons buurpaard nooit geknipt werd en dat ie uiteindelijk dood is gegaan aan het eten van kruiskruid.

pinuts

ik bedoel het niet zoals jij het opvat

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:41

mickey1989 schreef:
Nassie schreef:
Haha, maar de wenkbrauwen zitten er ook niet voor niets en toch halen we die weg!

Maar jij kan voor jezelf kiezen en jij kiest ook voor het paard. Waar blijft dan de keuze van het paard? wie zegt dat hij dat wil?

Dat heeft ze me ingefluisterd! Clown

Hahah, nee heb je helemaal gelijk in.
Maar als je het zo gaat bekijken kan je helemaal niets meer doen met je paard..
Want wilt ze wel geborsteld worden? Wil ze wel wandelen of fietsen? Wil ze wel haar hoofdstel of zadel op? Wil ze wel gelongeerd worden?
Dan kan ik haar beter op de wei neer zetten en het wilde westen na-doen Ja

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:42

Ik vind het sneu om ze echt heel kort te knippen bij een paard, ze zullen er niet voor niks zitten. Maar zolang ze niet al te kort zijn, vind ik het wel kunnen.
Zelf doe ik het niet, of ze moeten echt overdreven lang worden. Dan knip ik er wel een stukje af.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:43

ja ik had ook eens een pony gezien die vreselijk veel lange haren had over haar hele snuit..vond ik er echt niet uitzien, dan vind ik dat je t wel een beetje kan bijknippen..

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:46

Armaris schreef:
Het paard gebruikt zijn tastharen om zijn eten te sorteren,uit te zoeken of hij het kan eten of niet.Lijkt me belangrijk genoeg

Tegenwoordig is het voer zo uitgebalanceerd en de weide zo onkruid vrij dat de tastharen al een mindere functie hebben dan vroeger.
En ja, ik knip de tastharen van mijn pony en voor een keuring blijft er al helemaal weinig op staan dmv scheren. Ook scheer ik de oren uit voor een keuring.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:47

MArl0esJuh schreef:
Tegenwoordig is het voer zo uitgebalanceerd en de weide zo onkruid vrij dat de tastharen al een mindere functie hebben dan vroeger.
En ja, ik knip de tastharen van mijn pony en voor een keuring blijft er al helemaal weinig op staan dmv scheren. Ook scheer ik de oren uit voor een keuring.

En volgensmij is je paard er niet ongelukkiger door? Lachen

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:48

Nassie schreef:
MArl0esJuh schreef:

Of gelukkiger.. We kunnen niet met paarden praten.. en eigenlijk denk ik dat het ze vrij weinig tot niks boeit.. het is meer mijn gedachten Gestoord

MarloesV89

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:49

Nassie schreef:
MArl0esJuh schreef:

Mijn pony is tot zover ik het kan beoordelen gelukkig, met of zonder tastharen Knipoog

Armaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:53

MArl0esJuh schreef:
Armaris schreef:

Dit is nu eens typisch een voorbeeld van egoisme.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:55

hmm, dan zou manen trekken, oren knippen, staart knippen en dergelijke ook voorbeelden zijn van egoisme

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:56

staart moet ik knippen anders staat er straks een ander paard op en dan heeft de mijne geen staart meer Tong uitsteken manen trekken hoef ik niet Haha!
oren knippen wel.. Ja Het moet wel een lekker wijf blijven en al die plukken eruit dan kan ze me echt niet horen Tong uitsteken

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:57

Nooit maar dan ook nooit de tastharen knippen tenzij medisch nodig. Een paard heeft deze nodig aangezien ze er niet voor niks zitten.

Daarmee uit imo is er geen enkele smoes om tastharen behalve voor medische doeleinden te knippen of zelfs helemaal weg te halen.

Het staat leuker ja, maar word het gedaan op wedstrijden? Nee en dat is niet voor niks.

Nassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:57

Angg schreef:
staart moet ik knippen anders staat er straks een ander paard op en dan heeft de mijne geen staart meer Tong uitsteken manen trekken hoef ik niet Haha!
oren knippen wel.. Ja Het moet wel een lekker wijf blijven en al die plukken eruit dan kan ze me echt niet horen Tong uitsteken

Dat is dan ook egoisme oren knippen omdat ze er anders niet uitziet..
De oorharen zitten er ook niet voor niets

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-07 20:58

Ik knip er wel is een stukje af ja maar dat komt omdat ze anders in de knoop raken en ze aan haakje enzo blijft hangen. Erg pijnlijk met die tastharen. Helemaal afknippen zal ik nooit doen.