Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Vido schreef:In een zo klassieke sport als de dressuursport, is klassieke kleding zoals de fraque (rijrok) zonder meer het mooist. Traditie hoort bij onze sport ('groeten' is ook toch ook maar apart).
Natuurlijk zullen nu en dan aanpassingen kunnen worden gedaan in het kader van veilgheid.
Toch vraag ik me bijvoorbeeld af: zouden ijsdanseressen ook trainen zonder bescherming?
Handigste oplossing: een cap toestaan in de ring op ieder niveau, niet de hoed verplicht stellen.
Ik zou dan trouwens (nogmaals) veel liever beenbeschermers voor mijn paard vrij willen stellen.

celano schreef:HAHAHA, het is natuurlijk ook wel moeilijk discussieren met mensen die heeel andere prioriteiten hebben als ikzelf.
Mijn prioriteit is goed paardrijden, die van Ilsemarie een hoedje op! HAHAHA.
Vido schreef:Handigste oplossing: een cap toestaan in de ring op ieder niveau, niet de hoed verplicht stellen.
Ik zou dan trouwens (nogmaals) veel liever beenbeschermers voor mijn paard vrij willen stellen.
Goofy44 schreef:Ook de mensen die we als topruiter beschouwen, kunnen vallen. Paardrijden is een risiko sport.
Kitty schreef:Vido schreef:Ik zou dan trouwens (nogmaals) veel liever beenbeschermers voor mijn paard vrij willen stellen.
Wb. de beenbeschermers ben ik het volledig met je eens.
Citaat:Ik zou dan trouwens (nogmaals) veel liever beenbeschermers voor mijn paard vrij willen stellen.
cinny1 schreef:Ik heb een hekel aan mn cap, gewoon omdat die niet lekker zit. En mijn hoed is helemaal op maat gemaakt en zit super.
Tikan schreef:Gat in de markt: veiligheidshoedjes! Wie, oh wie? "Het beste idee van Nederland".
Even off-topic: de standaard wedstrijduitrusting is in zijn totaliteit niet praktisch om in de buurt van paarden te dragen. De laarzen zijn ok, maar de rest: op zwart zie je alles en wit wordt al vies als je paard er naar kijkt.
Zit je lekker te zweten op je paard, blijkt je jasje ook nog eens van wol te zijn. Kan niet in de wasmachine, maar mag naar de stomerij. Inmiddels zijn er ook synthetische varianten, maar die zijn ook niet echt ademend.
Kitty schreef:Laten ze helmen verplichten tijdens het buitenrijden.