Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Daantje1981 schreef:Iemand vertelde wel pas terug tegen me dat de jury fouten van een warmbloed makkelijker overziet dan de fouten die een koudbloed maakt.
Denk dat hier wel een kleine waarheid inzit. Maar ben zeker wel van mening dat je gewoon je best moet doen. Trainen, trainen en nog eens trainen is de enige manier om hogerop te komen!!
stef schreef:femke: als jou tinker moeite heeft met strekken kan je die punten die je daar laat liggen elders proberen te compenseren, en dus gewoon een goede proef neerzetten
Daantje1981 schreef:Iemand vertelde wel pas terug tegen me dat de jury fouten van een warmbloed makkelijker overziet dan de fouten die een koudbloed maakt.
Denk dat hier wel een kleine waarheid inzit. Maar ben zeker wel van mening dat je gewoon je best moet doen. Trainen, trainen en nog eens trainen is de enige manier om hogerop te komen!!
femke_harley schreef:maar nog zoiets:
ik heb een keer zoiets gehad van;
ik moest tegen een aantal kinderen rijden (wel wat jonger) maar
hun hadden hoger punten omdat er meer van ons werd verwacht..
en wat meer ervaring hadden kregen we ''lagere'' punten..
vond ook zoiets raars, of zijn jullie het daar niet mee eens?
sonjim schreef:Over het jureren heb ik geen mening, ik rij namelijk geen wedstrijden, maar waar ik me wel aan stoor is dat ik laatst een aantal KWPN ruiters hoorde stellen dat koudbloeden verboden moesten worden op wedstrijden omdat hun paarden schrikken van het zware hoefgeluid. Dan denk ik voedt je paard op voor je op wedstrijd gaat. Als ze daar al niet tegen kunnen, geef mij dan maar een koudbloed.
stef schreef:femke_harley schreef:maar nog zoiets:
ik heb een keer zoiets gehad van;
ik moest tegen een aantal kinderen rijden (wel wat jonger) maar
hun hadden hoger punten omdat er meer van ons werd verwacht..
en wat meer ervaring hadden kregen we ''lagere'' punten..
vond ook zoiets raars, of zijn jullie het daar niet mee eens?
Hoe weet je wat de reden was dat hun hogere punten hadden? Heb je dat gevraagt? Was het niet gewoon terecht? Zette die jongere kids niet gewoon een betere proef neer?
MelanieB schreef:Ik heb zoveel opmerkingen gehad
Ik heb een Vrachtschip, een circustent, een sloffenpaard enz. (Niet door jury maar omstanders, ik kan er wel om lachen vaak)
Ik heb een tijdje terug wel een iets minder leuke opmerking van een jury gehad: "Ik vind niet dat je er mee dressuur moet rijden, daar is je pony te lomp voor"
Ik zei: Met elk paard kun je dresuren en dat hoort U te weten als jury.
Wel heb ik toch nog 183 punten gehad voor een nette proef, kijk, dat vind ik rechtvaardig
Amber_ schreef:Ik heb laatst een Jury gesproken, en daar had ik het ook over deze 'discussie'.
Zij vond, dat je als Jury naar het paards zijn kunnen moet beoordelen. Zo zullen de meeste koudbloeden anders strekken als een Warmbloed, maar tóch voor hun doen heel goed ! Dan kan je ze daar op beoordelen vond zij.
MelanieB schreef:Wat voor ras rij jij dan?
Ik vind mensen met wat "subtielere" rassen makkelijk praten.
Tinkers zijn voor de kar gefokt, so what, mijn tinker kan toch wel goed springen, crossen en iets minder dresuren ()
De jury moet kijken naar hoe de figuren gaan, en of het paard nageeflijk loopt, ongeacht het ras en de bouw van het ras.