Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Lara_Silver schreef:Waarom kijk je dan naar beneden?
Lara_Silver schreef:Waarom kijk je dan naar beneden?
Yamcha schreef:Raar is dat, eigenlijk. Aan de ene kant zijn we in de 21e eeuw ontzettend bezig met dierenwelzijn, partij voor de dieren enzovoort....
Maar het lijkt wel alsof dat fenomeen de paardenwereld een beetje voorbij trekt.
En degenen die zich wel om het welzijn van paarden bekommeren, laten de wedstrijden voor wat ze zijn...
Daarmee zeg ik niet dat geen enkele wedstrijdruiter zich om het welzijn van zijn of haar paard bekommert, dat zou veel te kort door de bocht zijn.
Maar waarom lijkt het paardrijden steeds prestatie gerichter te worden, moet het allemaal steeds sneller, terwijl we wel heel erg bezig zijn met het welzijn van onze dieren?
Ben ik de enige die dat raar vindt?
Yamcha schreef:Ben ik de enige die dat raar vindt?
Alicia2u schreef:Daarom keer ik me af van de meeste instructeurs van de reguliere opleiding, die alleen aan het 'ideale plaatje' willen werken en daarbij de rest van het paard vergeten. Niet dat ik wil zeggen dat het een slechte opleiding is en dat alle instructeurs die daarvandaan komen zo zijn, maar vaak missen ze toch wat kennis.
Daartegenover staat dan weer de 'zweverige' manier van het meer NH, wat ook niet optimaal is.
Een combinatie van die twee pakt voor mij echt goed uit. Het is soms een beetje onortodox en soms verklaren mensen me voor gek, maar het lange termijn resultaat mag er zijn!
Zo zou er op maneges les moeten worden gegeven, meer met balans en zit en zet in het begin de ponies gewoon licht bij. Dan voelen die kindjes zich ook niet slecht als ze een meer ervaren ruiter met een 'showpaard' voorbij zien komen. Is in de meeste gevallen nog beter voor de pony ook en op het moment dat ze klaar zijn om het wel te proberen, dan zijn die harde handen helemaal niet meer nodig.
Dat zou mijn ideaal plaatje zijn, maar ja, wie ben ik nou?
kynshiri schreef:en nu ga ik kortaf zijn maar het zal er niet op beteren als de paardensport zo'n vaart blijft lopen...
mellamoshan schreef:kynshiri schreef:en nu ga ik kortaf zijn maar het zal er niet op beteren als de paardensport zo'n vaart blijft lopen...
hoe bedoel je, zo´n vaart blijft lopen?bedoel je gewoon heel populair blijft?
traan_beauty schreef:Verschrikkelijk is dat ja..
Op de manege zie ik het ook veel te vaak, kinderen beginnen maar een porsie te zagen en het enige wat ze te horen krijgen is: ''Goed zo! Zo loopt hij mooi''.. Niet dus..
Lara_Silver schreef:Het valt me trouwens altijd op (en ik erger me er nogal aan) dat mensen hier op bokt ALTIJD naar beneden kijken,, of hun pony wel aan de teugel loopt! Ik kan je nu wel 10 links neer zetten allemaal meiden in mijn leeftijd die hun pony al een beetje voor elkaar hebben en allemaal is de blik naar onderen gericht... Dit is naar mijn idee erg storend en hoort zeker bij het idee ''aan de teugel- hype'' Iemand dit nog meer op gemerkt?