Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
(onder begeleiding)
Hij heeft me nooit af willen gooien, karakter is gewoon goed.
beesten werden dan verkocht 
.

sronnie schreef:Musicjohn schreef:Als jij een paard als vanaf veulen hebt, en altijd verzorgd hebt, en er een hele goede band mee hebt (en het paard met jou) dan denk ik dat het op zich goed moet kunnen dat jij het paard zelf zadelmak maakt. Ze zal jou immers beter vertrouwen dan een vreemde, en zich veel meer (en sneller) op haar gemakt voelen.
Dan kan het paard nog zoveel vertrouwen in je hebben, hoe ga je het oplossen als je dingen verkeerd hebt aangeleerd en dus blijkt dat je toch beter iemand anders het kunnen laten doen?
en c. ik niet genoeg zelfvertrouwen heb om erop te stappen (heel apart, heb al best wat jonge paarden gereden, maar met mijn eigen paard is het toch anders
). Overigens sluit ik het ook niet uit, dat ik er spelenderwijs toch zelf eens opklim
ligt er een beetje aan hoe paardlief het zadeltje erop enzo oppakt, en hoe ik me erbij voel. Ik ben er dus nog niet helemaal uit, heb gelukkig nog dik een half jaar om het te bedenken
Maar geloof echt niet dat het voor het paard veel uitmaakt of iemand Z is geweest ofzo, als je maar handig bent en niet in de weg zit. Ik geloof echt dat degene op de grond veel belangrijker is dan degene die erop zit, zeker die eerste stapjes. Born2BCrazy schreef:Wat dacht je hoe die 'ervaren ruiter' aan zijn (jonge paarden) ervaring komt?
juist..![]()
Je moet ergens beginnen.. vind het geen ramp als een wat minder ervaren iemand ervaring opdoet/een jong paard 'opleid' samen met een ervaren iemand.
Een beetje ruitergevoel is wel handig en een goede, vaste zit.. beetje lef.
) eens moet de eerste keer zijn. En dat kan iemand zijn die grand prix heeft gereden, maar dat kan net zo goed een L (of lager) ruiter zijn die veel gevoel voor paarden heeft, ik denk niet dat je ervaring aan een nivo moet koppelen. Ik heb 2x een pony ingereden, (welliswaar onder begleiding) maar ik heb nog nooit een wedstrijdring van binnen gezien
maar wees consuquent door wie je hem laat inrijden en of doorrijden 
) en ga dit doen met behulp van een zeer ervaren persoon die al ik weet niet hoeveel dieren heeft ingereden.