[DISC]Been eraan of eraf?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [DISC]Been eraan of eraf?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 06:57

Mijn been ligt als het ware als een "natte dweil" tegen het paardenlijf aan.
Ik kan dan aandrijven en reageren wanneer het nodig is. Ik drijf niet constant, ik wil een paard voorwaarts en aan het been hebben, voortdurend drijven stompt een paard af op het been.

Maar als mijn been niet aanligt, kan ik ten eerste de hulpen niet goed timen (en ben ik dus altijd een fractie te laat).

Ten tweede krijg je idd het "wegschiet-effect" wanneer een paard je been dan opeens wel voelt, en is het niet echt mogelijk meer om met subtiele hulpen te rijden.

Born2BCrazy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 07:03

Ben dus niet de enige die dacht dat het om een amputatie ging..
goede morgen Gestoord

Maarre.. ik heb mn been er wel tegen aan, maar dan toch wel meer richting eraf dan eraan..
En geef idd alleen hulp als er iets moet gebeuren.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 07:10

Yamcha schreef:
Mijn been ligt als het ware als een "natte dweil" tegen het paardenlijf aan.
Ik kan dan aandrijven en reageren wanneer het nodig is. Ik drijf niet constant, ik wil een paard voorwaarts en aan het been hebben, voortdurend drijven stompt een paard af op het been.

Maar als mijn been niet aanligt, kan ik ten eerste de hulpen niet goed timen (en ben ik dus altijd een fractie te laat).

Ten tweede krijg je idd het "wegschiet-effect" wanneer een paard je been dan opeens wel voelt, en is het niet echt mogelijk meer om met subtiele hulpen te rijden.

dit heb ik precies hetzelfde,mijn paard is behoorlijk voorwaarts,als er iemand anders op gaat gooien ze altijd die benen eraf,hij loopt zo hard namelijk!!
terwijl je juist je been dr aan moet houden dan is er niks aan de hand,niet constant drijven natuurlijk ,maar wel het contact houden,

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 07:15

Hij ligt er, tegen aan maar geef geen hulpen tenzij nodig Lachen

Kit_for_ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 09:42

In het geval van het paard wat ik rijdt, absoluut eraf. Hij word snel traag op het been en als ik dus mijn been eraf heb en op de momenten dat het nodig is kuit geef, reageert hij beter dan constant been eraan te hebben.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 10:29

volgens mij kun je er drie van maken
continu hulpgevend eraan, been gewoon ontspannen aan en been eraf

ik heb mijn been ontspannen aan een geef hulpen als er iets moet gebeuren ...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:47

Kit_for_ever schreef:
In het geval van het paard wat ik rijdt, absoluut eraf. Hij word snel traag op het been en als ik dus mijn been eraf heb en op de momenten dat het nodig is kuit geef, reageert hij beter dan constant been eraan te hebben.

Kun je dan je hulpen wel goed timen?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 12:53

Ik rijd ook met mijn benen eraf. Maar dat kan bijna niet anders omdat ik altijd met m'n kuiten onder het paard uitkom Tong uitsteken

Drijven doe ik meestal ook alleen maar met de 10 cm onder mijn knie. Dat stukje ligt wel altijd tegen het paard aan.

De rest van mijn benen kan onder zijn buik door tegen elkaar aanleggen, dat lijkt me geen goede manier om te drijven. Gaat'ie wel erg hard Haha!

eertjuh22

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:00

ik rij met een lang en los been Knipoog
het paard moet op de automatische piloot hetzelfde tempo blijven lopen, totdat ik een hulp geef dat ik harder of zachter wil. dan moet het paard gelijk reageren Knipoog
als ik met mijn been 'er aan' blijf dan gaat ze snel tegen het been plakken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:06

bromfiets schreef:
Ik rijd ook met mijn benen eraf. Maar dat kan bijna niet anders omdat ik altijd met m'n kuiten onder het paard uitkom Tong uitsteken

Drijven doe ik meestal ook alleen maar met de 10 cm onder mijn knie. Dat stukje ligt wel altijd tegen het paard aan.

De rest van mijn benen kan onder zijn buik door tegen elkaar aanleggen, dat lijkt me geen goede manier om te drijven. Gaat'ie wel erg hard Haha!

Dat denk ik ook wel ja Tong uitsteken

Wel leuk om daar eens een filmpje van te maken en bij HAW te zetten Haha!

D_dreamer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:07

Mijn benen liggen rustig, ontspannen, zonder enige druk, in elke gang, tegen het paardenlichaam aan.

Bij overgangen, buigingen en tempowisselingen geef ik één enkele lichte hulp. Met het terugrijden gebruik ik mijn zit, teugeldruk én stem. Mijn paard is enorm voorwaarts en heeft erg veel looplust, hij zou zich rotschrikken als ik mijn benen er continue af zou houden en dan opeens met een hulp zou komen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:07

Ik heb een ontspannen maar wel aanliggend been.
Dit klemt niet maar steekt ook niet af.

Pas als ik wil dat er iets anders moet gaan gebeuren gebruik ik mijn kuit pas. Dan druk ik deze aan, mocht daar geen reactie op komen wordt mijn hulp groter.

Been eraf vind ik zelf niet ontspannen zitten, been er met elke pas eraan ook niet Lachen
Dat laatste lijkt me ook niet fijn voor het paard, hoe moet hij nu leren wanneer hij er echt wat op moet gaan doen? Door je hulp groter te gaan maken?

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:11

Yamcha schreef:
bromfiets schreef:

Ik neem aan dat je dan alleen het stukje hard gaan wilt zien....Tong uitsteken

Ramptoerist Clown

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:14

Been eraf! dat van die flapperende benen moet je gwoon trainen om ze stil te houden. Ik heb zo geleerd te rijden met het been eraf en ik ben er nog steeds voor om het zo te houden. Geen geplak tegen je been en paard reageert veel alerter als je je hulp geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:16

Bij been eraf denk ik aan een afstekend been Lachen
Hoe hebben jullie dat met die termen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:19

bromfiets schreef:

Yamcha schreef:
bromfiets schreef:

Ik neem aan dat je dan alleen het stukje hard gaan wilt zien....Tong uitsteken

Ramptoerist Clown

Alleen het stukje hard ja Clown

Uiteraard wel met een close-up van je voeten aan elkaar vast he Haha! ROFL

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:25

runningkawa schreef:

Ik ook.
Een been kan ook aanliggen, als een natte dweil zeg maar, dan geef je geen hulp, maar ligt ie ontspannen tegen het paardenlijf aan. Dan geef je alleen een hulp als dat nodig is (alleen bij overgangen en zijgangen), maar je drijft niet bij iedere pas aan. (da's mijn manier)

En dan heb je nog been eraan, en dan drijf je constant bij...
Dat lijkt me nogal afstompend, en erg onduidelijk voor het paard, want je zult steeds grotere hulpen moeten geven, terwijl je in het verloop van de training naar steeds subtielere hulpen toe wilt...

Been eraf/ afstekend been is imo niet erg handig, want je been gaat dan erg klapperen door de spierspanning, en je kunt imo de hulp niet erg goed timen.

Resulteert vaak in continu of helemaal niet aandrijven.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 13:43

bromfiets schreef:

Yamcha schreef:
Alleen het stukje hard ja Clown

Uiteraard wel met een close-up van je voeten aan elkaar vast he Haha! ROFL

Gaat dat, zo veel quotes? Nors opkijken (Nee dus...)

Ik zal eens kijken wat ik voor je kan doen. Ik heb trouwens wel een HAW-topic waar je kan zien hoe ver ik er onder uit kom. Even zoeken op Zeronie. (Kun je gelijk reageren, ik stel wel prijs op jouw mening Knipoog )

Mijn benen flapperen ook vrijwel automatisch, maar dat komt door het grote stuk loze ruimte. Mijn benen hangen ontspannen naar beneden, maar dan nog is alleen het stuk tot net onder mijn knieen aangesloten.
Met lichtrijden steek ik mijn benen iets af om omhoog te komen, maar dit probeer ik af te leren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:01

Doe me maar ff een peebeetje dan, anders gaan we hier teveel offtopic. Oké? Knipoog
En dank voor je compliment... Bloos Lief van je. Pling

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:12

Ik zal vanavond tijdens het rijden even goed bestuderen wat ik doe maar volgens mij rijd ik met een been wat ik niet aan heb liggen, dus los. Wiebelende benen liggen volgens mij niet aan het feit of je ze los of aan je paard hebt. Ik geef alleen een hulp indien nodig en ga zeker niet ondersteunend drijven. Ik streef naar: been = reactie.

_Anneruth

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:17

off topic: @bromfiets: je foto's zijn niet zichtbaar in je topic.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:25

Rhodos schreef:
off topic: @bromfiets: je foto's zijn niet zichtbaar in je topic.

Off-topic terug: Ik zie het... Mijnalbum heeft ze er af gejopt, vreemd. Snel een nieuwe maken dan Vork

(Sorry, zal niet meer off-topic gaan Bloos )

Marrke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-07 14:28

Ik heb mijn benen altijd tegen het paard aan liggen maar ik geef alleen hulpen wanneer nodig en ben niet de hele tijd aan het drijfen etc Lachen

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 10:10

runningkawa schreef:

lol, daarom had ik er al drie van gemaakt..
been continu aan (continu aanwezige drijvende kracht)
been ontspannen (been is er wel , maar komt niet in buiten de momenten van hulpen geven )
en been af(gestoken)

Supergirl78

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-07 14:34

Hangt van je paard af, denk ik.
Een paard wat net begint kan redelijk veel ondersteuning nodig hebben.
Als t niet meer nodig is, zou ik los laten idd.
Dan reageert ie alerter.
En wat de wiebelbenen betreft, hakken goed uittrappen, dan komt t goed! Haha!