Maargoed, dressuur is natuurlijk wel de basis van veel dingen .. Ik probeer gewoon telkens als hij iets goed doet hem heel goed te belonen
Daar word hij trots van en vind hij het leuker
(dat is dan natuurlijk met mijn paard
) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Daar word hij trots van en vind hij het leuker
(dat is dan natuurlijk met mijn paard
) fiekhe schreef:Alytje schreef:Neen dat bedoel ik niet. Ik bedoel gewoon: waarom dressuurwedstrijden rijden als je paard er niets aan vindt? Dressuur is natuurlijk de basis, maar volgens mij heeft de TS het hier niet over de basis. Ze wilt verder gaan in het dressuurwedstrijd rijden. Je moet af en toe dressuur rijden, da's waar maar ik zou het -als je paard het niet leuk vindt- zeker niet overwegend gaan doen. En als je je meer met springen gaat bezig houden (omdat je paard dat wel leuk vindt) maar toch dressuurwedstrijden doet zal j'r niet komen (omdat je niet genoeg traint). Dus lijkt me dat ze oftewel zich moet verdiepen in een tak van de paardensport (maar bij alle andere takken staat uiteraard de dressuur -basis dressuur- er nooit buiten echt buiten) die haar paard wel leuk vindt ofwel haar paard moet verkopen.ja en wat dan als je bv. gaat springen? Moet je de dressuur dan ook maar achterwege laten omdat je paard dat niet leuk vindt? Moet je dan maar alle dagen springen? Zonder dressuur kom je er echt niet hoor...
Je kan het natuurlijk leuker houden voor je paard om niet te vaak te dressuren en veel af te wisselen, maar helemaal stoppen met dressuur lijkt me niet slim.. Dressuur hoort er toch bij vind ik.
Dan ben ik het met je eens, als je paard de dressuur echt niks aan vindt, moet je er ook niet verder mee gaan dan de basis, vind ik.
, maar als ik gewoon voor een beetje afwisseling zorgt, vind ie het helemaal niet zo erg.
. )
Midasje schreef:Ik denk dat als je paard geen plezier in zijn werk heeft je nooit ver met hem / haar zult komen.

WinBinChes schreef:Titel lijkt me duidelijk. Aanleiding ervan is dat mijn paard dressuur naar mijn idee echt geen bal aan vindt. Hij loopt zijn rondje om mij te plezieren. En daar houdt het mee op. Ik heb buiten en tijdens het springen (waar ik echt geen held in ben) echt een ander paard onder mijn kont,
Zou jij tegen willens en weten toch doorgaan omdat je zo nodig dressuur wedstrijden wil rijden?
Moonlightje schreef:ik zou veel afwisselende dingen gaan doen en de dressuur misschien iets leuker proberen te maken.
Zo te lezen gaat t al iets beter.Wat vind hij van springen enzo?
misschien kan je ooit daarin gaan starten 
Moonlightje schreef:kijk aan das mooi om te horen. Hopelijk vind je goede begeleiding ervoormisschien kan je ooit daarin gaan starten
Kijk aan das goed om te horen dat hij er lol in begint te krijgen.
Das al een hele vooruitgang!
Veel succes ernog mee en ik blijf je topic volgen met vooruitgangen