Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Maar dit stukje vind ik mindergouda schreef:Kan er volgens hen nog op rijden de pijn is acceptabel volgens de dierenarts.
Áls je het dan toch doet, doe het dan voor een kortere tijd en niet voor altijd.
loeckie schreef:Nee, wat je zegt, helemaal op rust is ook niet echt denderend, daar wordt ze alleen maar super stijf van, dus dat klopt zeker wat je zegtMaar dit stukje vind ik minder
gouda schreef:Kan er volgens hen nog op rijden de pijn is acceptabel volgens de dierenarts.
Met andere woorden: ze heeft toch pijn, maar het is acceptabel. Als ik pijn heb aan mijn voet/rug/schouder wat dan ook, ga ik liever op de bank liggen dan dat er me gevraagd wordt een wandeling te doen. Snap je? Van de ene kant, rust roest, van de andere kant: ookal is pijn acceptabel, het is natuurlijk wel pijn.

MISTRAL94 schreef:Misschien nuttig om je eens wat meer in bepaalde afwijkingen te gaan verdiepen.Ik blijf van mening ongeacht wat voor een aandoening een paard heeft, afdwingen van een bepaalde houding nooit ten goede kan zijn van het paard.
Katja schreef:Ik vraag me af of de meeste mensen hier een ander verhaal lezen dan ik.
Een paard met KS is meestal minder goed te rijden dan eentje die volledig goed in zijn lijf zit.
En juist voor dit paard is het funest als hij bovenin loopt. Zolang zijn hoofd laag is is de ruimte tussen de doornuitsteeksels het grootste en heeft dit dus een positieve uitwerking zelfs als hij niet loslaat.
Als je hem er helemaal doorheen hebt hangt je thiedemann dan duidelijk los?
Hoe is hij als je eerst een kwartier of 20 minuten longeert (bijgezet) voor je erop gaat zitten?
Ik heb daar wel goede ervaringen mee met paarden met rugproblemen. Ze warmen vaak makkelijker op zonder ruitergewicht.
gouda schreef:Sinds kort rijd ik mijn paard met een thiedemanteugel. Krijg ze nu veel sneller en makkelijker aan de teugel. Normaal gesproken kreeg ik dit pas na een minuut of 20 voor elkaar. Nu stap ik ze 10 minuten goed los en haak ik de thiedeman op zijn strakst. Hier loopt ze ontspannen op naar beneden. Is dit nu slecht dat ik hier nu altijd mee rijd?
MISTRAL94 schreef:Ik blijf van mening ongeacht wat voor een aandoening een paard heeft, afdwingen van een bepaalde houding nooit ten goede kan zijn van het paard.

Katja schreef:MISTRAL94 schreef:Misschien nuttig om je eens wat meer in bepaalde afwijkingen te gaan verdiepen.Ik blijf van mening ongeacht wat voor een aandoening een paard heeft, afdwingen van een bepaalde houding nooit ten goede kan zijn van het paard.
Somebitch schreef:gouda schreef:Sinds kort rijd ik mijn paard met een thiedemanteugel. Krijg ze nu veel sneller en makkelijker aan de teugel. Normaal gesproken kreeg ik dit pas na een minuut of 20 voor elkaar. Nu stap ik ze 10 minuten goed los en haak ik de thiedeman op zijn strakst. Hier loopt ze ontspannen op naar beneden. Is dit nu slecht dat ik hier nu altijd mee rijd?
Lijkt me niet echt lekker alles op zijn strakst vooral niet met een paard wat een aandoening heeft
MISTRAL94 schreef:[
Dat is mijn mening afdwingen heeft nog nooit effect gehad. Misschien eens na gaan denken waarom iemand het zonder hulpteugels niet voor elkaar krijgt.
Somebitch schreef:^ Helemaal mee eens! Als een thiedemanteugel het kan moet je het zelf ook kunnen, maar je moet er natuurlijk wel wat voor doen