Trekken en drijven

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Musicjohn

Re: Trekken en drijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 22:48

Zammie schreef:
Musicjohn schreef:
Is hier over mishandeling gespoken dan? Verward

Kijk even naar het bericht waar het over gaat, wat vind jij? Het gaat erom dat niemand meer wat durft te zeggen. je hoeft niet meteen ruzie of id te gaan maken, maar door een gesprek met iemand aan te gaan kun je een boel bereiken.

Sorry, maar was jij erbij? Of kun jij de situatie inschatten aan hand van een paar woorden in de openingszin van dit topic hier op het forum? Kan e.e.a toevallig niet een klein beetje overdreven zijn? Ik lees... "op weg naar school" en "met wat vriendinnen"

En vergeet niet, soms kan het even nodig zijn om het paard op deze manier aan te pakken. Weet jij veel wat er aan dat moment vooraf is gegaan?

En al zou de boel niet overtrokken zijn, ik heb op manege's, handelsstallen en opvoedings/africhtings stallen wel ergere dingen gezien. En dan kun je inderdaad maar beter je mond houden als je weet wat goed voor je is.

suus27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 08:02

eerst was je het met mij eens en nu ben ik het met jou eens, john.

Niicole__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 09:19

Zo iemand ken ik ook! Echt niet normaal! Maarja, soms kan je er helaas niets aan doen want sommigen luisteren toch niet en vinden dat ze het goed doen al is het hartstikke verkeerd! Ze verpesten de paardjes ermee..
Zelf zou ik het ook niet leuk vinden als iemand me met iets in me mond liep te trekken en liep te slaan.

tamorka

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 11:16

khirshanta schreef:
Tamorka: ik vind zeker dat je zo goed moet kunnen rijden als je beweert vanaf de zijlijn, en je zou erop moeten kúnnen, maar daarbij wil ik als kanttekening plaatsen dat sommige problemen niet zo één twee drie op te lossen zijn.

Dat is helemaal waar. Als een paard verreden is, een bek van beton heeft gekregen door straffe ruiterhand, dan kun je dat niet ongedaan maken. Maar je kunt altijd iets doen. En goed uitleggen wat er gebeurt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 12:15

En toch... je kunt er wat van zeggen, maar idd... breng het tactisch. Sommigen weten niet dat ze verkeerd bezig zijn, maar willen graag leren.
Maar het kan ook maar zo zijn dat iemand zelf van meing is dat ie de sterren van de hemel rijdt, en dat ie het allemaal goed doet. Dan heeft er iets van zeggen idd weinig zin, de persoon gaat toch niet luisteren en het enige wat je bereikt is een fikse ruzie. Iemand die wíl luisteren: prima. Dan kun je van alle kanten helpen.
Maar denk dat de manier waarop je iemand aanspreekt al veel verschil kan maken... Ja
Dan nog zijn er altijd mensen die niet willen luisteren en niet willen leren, en dan bereik je niks. Ik geloof niet erg in niet kunnen, het is meestal een kwestie van niet willen...

previr

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-07 14:04

ik vind dat je er best iets van mag zeggen, waarschijnlijk krijg je een grote mond maar ja, jij hebt ut gezegd en ik denk dat je dan een stuk opgeluchter bent, als dat meisje er verder niks mee doet dat is dan aan der eigen, jij hebt je best gedaan toch

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-07 22:01

Als je er echt wat van wil zeggen, kan je er beter een keer langs gaan en even rustig er over praten. Iemand toe schreeuwen dat hij beter moet gaan rijden zal niet veel helpen..

Veronique_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 21:05

dat klinkt niet helemaal goed..
ik denk inderdaad dat je eens met deze persoon moet gaan praten op een ristige manier helpt veel beter,

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 07:29

Ik heb het wel vaker gezien.

Of op buitenrit. Dan sporen ze het paard eerst aan en dan houden ze hem in. O, kijk nou wat hij doet.
En dat ook nog terwijl het de braafste pony's zijn.

IK heb er al zo vaak wat van gezegd maar je schiet er toch niks mee op.

Manouk_puck

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 08:31

belachlijk!.. ik reed ook een keer in een bak en toen longeerde iemand naast mij en die zat het paard( een heel jong paard) de hele tijd te slaan echt het was zo zielig en dat paardje wou later genees meer naar haar toe komen! maaar iik wist dus niet of ik er wat van moest zeggen

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 08:36

jillie1994 schreef:
Vannemorgen toen ik naar school toe reed met wat vriendinnen, zagen we een meisje rijden op een fries zit ze eerst heel erg te trekken en te zagen, en dan geeft ze een rotschop en een kletsfelle tik met de zweep, en gaat ze weer helemaal zitten trekken aan het bit en zitten zagen. we hebben haar al eerder zien rijden en toen was het zweepgebruik niet normaal, We riepen nog ga eens normaal rijden en houd op met zagen, kregen we het antwoord houd je bek! terug,,

Wat vinden jullie hiervan?

had ik ook gedaan hoor en het commentaar wat je kreeg dat neem je voor lief joh
jij dacht het meest aan het paard.
eerst wil ze hem vooruit helpen lees ik in je stukje en dan zig zaggen en trekken
wat wilde ze eigenlijk
misschien had ze wel een rot dag of was hij echt wel wat vervelend
maar dan nog ik had er ook wat van gezegt hoor Tong uitsteken

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 09:41

ikbenfilou schreef:
jillie1994 schreef:
Vannemorgen toen ik naar school toe reed met wat vriendinnen, zagen we een meisje rijden op een fries zit ze eerst heel erg te trekken en te zagen, en dan geeft ze een rotschop en een kletsfelle tik met de zweep, en gaat ze weer helemaal zitten trekken aan het bit en zitten zagen. we hebben haar al eerder zien rijden en toen was het zweepgebruik niet normaal, We riepen nog ga eens normaal rijden en houd op met zagen, kregen we het antwoord houd je bek! terug,,

Wat vinden jullie hiervan?

had ik ook gedaan hoor en het commentaar wat je kreeg dat neem je voor lief joh
jij dacht het meest aan het paard.
eerst wil ze hem vooruit helpen lees ik in je stukje en dan zig zaggen en trekken
wat wilde ze eigenlijk
misschien had ze wel een rot dag of was hij echt wel wat vervelend
maar dan nog ik had er ook wat van gezegt hoor Tong uitsteken

Haha dan heeft ze altijd een rotdag als wij haar zien rijden??

Musicjohn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-07 09:49

Zo hey, over oude paarden euh.... koeien uit de sloot halen gesproken... Haha!

Dit topic is uit augustus !

jillie1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-07 10:28

Musicjohn schreef:
Zo hey, over oude paarden euh.... koeien uit de sloot halen gesproken... Haha!

Dit topic is uit augustus !

Tsjah, we worden met de dag ouder he Koe