liever pittig paard of liever mak rustig paard.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

hildetc

Re: liever pittig paard of liever mak rustig paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:34

een paard mag van mij best heet zijn en fijngevoelig en daarbij dus wat schrikken soms en een klein bokje mag ook nog, maar het moet wel koel in de kop zijn. dus niet extreem schrikkerig of vervelend.

Michelle99

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:37

Vaak zijn de rustige paarden juist de moeilijkst om te rijden. En wat pittiger paard is denk ik wat makkelijker om te overtuigen... Ook is het meestal makkelijker om een beetje af te moeten remmen dan een paard goed voorwaarts te krijgen.

Ook is het zo dat je van de lui paarden hebt en de rustige. Een lui paard dat aan het werk gezet wordt kan nog lelijker worden dan een pittige paard. B.v. Het zijn de paarden de achter willen hangen die ineens kunnen schrikken of steigeren. I.m.o....

ann3l03s

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:40

ik heb liever een pittig paard, maar het moet wel leuk blijven. Als het echt zo'n mak paard is vind ik er geen uitdaging meer in. Ik vind het leuk om een beetje moeite te doen, dan merk je zelf ook steeds goed als het beter gaat. ga dus zeker voor een pittig paard:)

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 19:41

dat vind ik meevallen een heet paard is niet makkelijker te rijden dan een slomer paard. Het is allebei vaak genoeg lastig. Ik heb een hete fries zoals ik al eerder heb gezegd. Dat is toch altijd vechten aan het begin en ze laat het niet zomaar over zich heen komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:41

Doe maar een pittig paard voor de dressuur, een rustig enthousiast paard voor het springen en een mak lammetje voor t buitenrijden Haha!

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:43

Doe mij maar een pittig paard.
Heb zelf nu namelijk ook een pittig paard en ik vind het veel leuker om hard te werken om me paard op de manier te laten lopen zoals ik wil. Ben dan helemaal trots!

OneDesire

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 19:49

Ik sch..t al 7 kleuren bij het idee van een pittig paard. Dus doe mij maar een rustig en mak paard. Die heb ik in principe ook, hoewel hij wel z'n kuren heeft. Hij heeft een tijd gehad dat hij nogal snel bokte. Dat heb ik er nu aardig uit. Daarnaast wil hij nog wel eens spoken zien, en heb ik ook al eens een paard zonder hals en hoofd gehad, tijdens een galop door het bos, omdat meneer jolig was en dat uitte door zich helemaal rond te maken tijdens een bok Nagelbijten / Gniffelen . Sindsdiens durf ik weer niet meer buiten te rijden (ben ik nogal een angsthaas in, nadat ik al een keer met de ambulance afgevoerd ben, na een jolige buitenrij bok). Maar dat gaat weer goed komen. En ach, het blijven dieren, geen robots, dus je kunt altijd iets verwachten.

Edit: het enige wat ik wel vervelend vind, is dat hij niet echt werkwillig is. Ik moet er altijd voor zorgen dat hij voorwaarts denkt.

Precious20

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 20:59

Cassidy schreef:
Ik hou van paarden die makkelijk "aan" en "uit" te zetten zijn. Die een sprintje kunnen trekken als ik dat wil, maar dan ook makkelijk weer terug te nemen zijn en er niet heet door worden. Valt dat onder pittig of valt dat tussen mak en rustig? In mijn ogen valt dat tussen goed opgevoed. En een goed opgevoed paard zal je zelden verrassen.

Afgod Precies mijn idee!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-07 22:51

mijn paaarden zijn goed opgevoed maar zijn weel heet. Ze zijn heel erg eerlijk maar wel goed opgevoed

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-07 22:54

pittig
na jaren lang jonge of moeilijke paarden te hebben gereden wild eik graag braaf paard
dat werd lynn,
schat van beest, maar na 2 maanden was uitdaging voor me weg
is inmiddels ook verkocht en heeft geweldige nieuwe eigenaar. mis dr wel nog, maar is beter voor beide zo

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:09

Ik wil het liefst wel een paardje met pit ja. Anders wordt het zo snel saai.. Maar aan de andere kant vind ik het wel leuk om een heel rustig paard te hebben waar je vanalles mee kunt doen.. Knipoog Het heeft allebei zijn voordelen. Lachen

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:10

Een lief mak paard, met een beetje pit Lachen

paix

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:12

een mengelsmoesje.. een paard dat wel braaf is maar lekker sterk en schrikerig.. Lachen een bok soms eens tijgeren maar geen kwaad in de zin.

_Femkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:13

Ik zou graag een mengelmoesje willen, eentje die wel rustig is, maar ook met wat pit.. ik vind dat het fijnste..

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:14

Een paard dat cool en rustig is,ook in enge situaties.
Maar wel vlot,dus niet sloom.
Een die wil werken voor je,en toch altijd het hoofd koel houd.
(mijn paard dus..) Haha!

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:18

Een rustig en mak paard Ja
Maar onze pony is eigelijk perfect. Ze heeft nooit 1 stap verkeerd gezet, het is echt een schatje, maar je hoeft niet extra aan te sporen ofzo. Ook niet af te remmen trouwens Lachen

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:27

hangt ervanaf als ik moe ben of ziek heb ik liever een rustig paardje onder mn kont(mn pony) ander rij ik ook wel liver op een wat drukker paard(mn paard) maar vind het allebei wel lekker.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:29

Waarom zwart of wit? Ik heb een jong paard, die in basis geen kwaads in zich heeft, maar ja, hij kan wel onvoorspelbaar zijn, omdat hij nog heel erg onervaren is. Ik hou wel van koele paarden, maar wel eentje die lekker snel kan zijn. En eigenwijsheid vind ik ook wel wat hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:32

Tussenin. Het is wel zo dat ik liever een paard inhoud dan dat ik hem steeds moet aandrijven omdat hij inzakt en sloom word. Maar het moet niet te gek worden ( dan heb ik het niet over een bokje of een schrikreactie af en toe ). Een paard wat elke dag braaf doet wat hij doet en nooit eens een stap verkeerd zet vind ik sowieso niks.

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:32

ik ben dol op makke en rustige paarden , lekker koel in de kop.
wel moeten ze niet sloom zijn, dus wel werklustig zijn, alhoewel ik ook van lekker sjokken hou Tong uitsteken
maar volgens mij zijn er niet zo veel mensen die daar ook van houden

_Laura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:33

Bokken e/d vind ik geen probleem, zolang het maar geen panisch beestje is die bij het minste geringste opzij springt. Dan schijt k em gelijk Sigaar
Steigeren heb ik nog nooit gehad.(Ja 1x bij het opstappen van een amper zadelmak ponytje. Lag er gelijk aan de achterkant af Sigaar )
Voorwaarts vind ik idd ook een pré, en een zachte mond is al helemaal perfect Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:34

rommeke schreef:
ik ben dol op makke en rustige paarden , lekker koel in de kop.
wel moeten ze niet sloom zijn, dus wel werklustig zijn, alhoewel ik ook van lekker sjokken hou Tong uitsteken
maar volgens mij zijn er niet zo veel mensen die daar ook van houden

Ik vind het voor af en toe heerlijk. Vooral als ik erg moe ben vind ik dat wel eens lekker, gewoon lekker rondhobbelen op een mak beestje. Maar zo'n soort paard zou ik zelf nooit aanschaffen Lachen

Summerlove

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:35

Ineke2 schreef:
Prinslover schreef:
Ik heb er liever een mengelmoesje van haha Haha! Een paard mag van mij best pit hebben, en soms wat geintjes, maar daar moet het ook ophouden. Dus geen gemeen paard wat lelijk kan bokken/stijgeren. Maar geen paard wat écht niks doet, dat is saai. Het echte manege paard (voor beginners) idee dus. Ik hou zeker van een paard met pit, en dan in de vorm van looplust Knipoog

Inderdaad dit zo'n beetje wat ik ook in een dier zoek Haha!

jaa amen !

Riannneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:36

een rustig paard, die je op de gewenste momenten pittig kunt maken! Lachen

Ilsemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-07 16:39

Hij moet wel 'n beetje peper in de reet hebben maar niet onberekenbaar zijn. Eentje die goed weet wat hij wil maar waar wel mee te overleggen valt. Die niet gewoonz ijn eigen weg gaat en dat jij er maar bovenop zit, of ook niet, dat is niets. Maar ik heb liever eentje die wat te pittig is dan eentje die je constant achter de broek aan moet zitten. Maar als het een pittig paard is wat een in zijn karakter heeft dat je met 'm kan 'overleggen' dan vind ik dat een heerlijk dier. Eentje die jou ook durft te vertrouwen, dan is dat pit wel fijn.