Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Sonja schreef:Reden dat je een balk ACHTER de sprong legt (dus niet daar waar 'ie gaat landen, maar midden in de 1e galopsprong na landing, dus op "in-uitje-maat") is dat je een betere cadans in je galoppade bewerkstelligt. Over een hindernis heen springen is niet meer of minder dan een grotere/hogere galopsprong maken.
Ik werk dus graag met een balk voor EN achter de sprong als ik springles geef (of als ik zelf spring). Dus geen racepartijen voor of na de sprong, maar een stevige basisgaloppade die in balans en controleerbaar is. Het gaat niet om hoogte, het gaat om regelmaat, tact, balans, soeplesse.... verrek, 't lijkt wel dressuur maar dan met balken en staanders![]()
Laura_TTSCR schreef:mijn pony rent er dan altijd gauw naast waardoor die schuin over de hindernis ervoor heenspringt![]()
Nicole288 schreef:Laura_TTSCR schreef:mijn pony rent er dan altijd gauw naast waardoor die schuin over de hindernis ervoor heenspringt![]()
Ik heb ook wel gezien dat ze in dat geval aan de achterkant van de hindernis een balk vanaf de staander schuin naar de grond laten lopen, zelfs naar binnen tot op 1/3 van de breedte van de hindernis (afstand opbouwen), als een paard gewoonlijk na de sprong naar de zijkant wilde landen.