Sommige mensen rijden al heel erg lang maar hebben er geen verstand van en sommige mensen die niet zo lang rijden kunnen met hun ogen dicht een hoofdstel in en uit elkaar halen.
ik ben het met Cassidy eens
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Cassidy schreef:Denk zomaar dat Udine5 meisje 2 is...

Cassidy schreef:Omdat je anders die vraag niet had gesteld. Niet naar aanleiding van een discussie om een neusriem, en niet als jij die 19 jarige was geweest.
russel schreef:Dat hangt toch van het ruitergevoel af? Sommigen mensen rijden al 50 jaar en kunnen er nog geen meter van. De talenten hebben binnen 5 jaar rijervaring een paard prachtig in de Z gereden.
TS ik vind het beroerd om te zeggen, maar ik ken iemand die onlangs mee mag helpen met iemand die jonge paarden koopt, zadelmak maakt wat rondjes er mee laat rijden, inrijden dus, en weer verkoopt.
Kortom ik vind iemand die een paar keer een paard heel netjes naar het Z rijdt en regelmatig winstpunten rijdt een mooi ontspannen plaatje laat zien dus meer ervaring hebben dan iemand die wellicht een winstpuntje in de B heeft gehaald met een jong sportpaard. Het niet correct inrijden is nl iets wat er later pas uit komt en dan komen de problemen.
Dus voor mij telt ervaring heel anders, niet de kwantiteit maar de kwaliteit. Het gevoel en rijtechnische kennis.
)
russel schreef:Kortom ik vind iemand die een paar keer een paard heel netjes naar het Z rijdt en regelmatig winstpunten rijdt een mooi ontspannen plaatje laat zien dus meer ervaring hebben dan iemand die wellicht een winstpuntje in de B heeft gehaald met een jong sportpaard. Het niet correct inrijden is nl iets wat er later pas uit komt en dan komen de problemen.
udine5 schreef:De discussie ging over dat mijn neusriem een gat strakker moest zitten volgens meisje 1. En ik vond dus van niet.
udine5 schreef:En ze vond dat mijn bit te groot was (ik heb in een ruitersportzaak gewerkt en ik weet dat de standaart maat 13,5 cm is en ik heb dus 12,5. en mijn paard is 1,62m en heeft een maat cob voor hoofdstellen en halsters.) En zij rijdt dus met een paard van ongeveer 1.68 met maat full van hoofd met een bit van 11,5cm.
udine5 schreef:En ten tweede zei haar moeder dus: Je kunt toch wel wat aannemen van iemand die meer ervaring heeft?!
udine5 schreef:En hun mij allebei aankijken zo.
udine5 schreef:Nou ik kon ze wel wat. Valt niet mee te praten met die mensen. En ze doen dus nog steeds net zo uit de hoogte. Ik heb het opgegeven. Dan maar wat minder sfeer met hun.
jasmijn78 schreef:@Udine: ik heb de indruk dat jij wel heel erg graag een bevestiging wil hebben dat jij gelijk hebt en het beter weet... Jouw verhaal maakt jou zogenoemde ervaring niet echt heel geloofwaardig, het klinkt een beetje penny. Het aantal jaren dat jij al rijdt, het feit dat je een half dood paard hebt opgelapt en een pony'tje voor een kan karretje zetten zegt helemaal niets.
Feit is dat zij bewezen heeft op Z niveau goed te presteren, waardoor het aannemelijk is dat zij in ieder geval een goede basis onder de knie heeft. Zie jij dat eerst nog maar eens te presteren, jij hebt in feite nog helemaal niets 'bewezen'.
Ben je soms jaloers op meisje 1?
jasmijn78 schreef:udine5 schreef:De discussie ging over dat mijn neusriem een gat strakker moest zitten volgens meisje 1. En ik vond dus van niet.udine5 schreef:En ze vond dat mijn bit te groot was (ik heb in een ruitersportzaak gewerkt en ik weet dat de standaart maat 13,5 cm is en ik heb dus 12,5. en mijn paard is 1,62m en heeft een maat cob voor hoofdstellen en halsters.) En zij rijdt dus met een paard van ongeveer 1.68 met maat full van hoofd met een bit van 11,5cm.
Stokmaat van een paard zegt niet zoveel over de maat van het bit. Paard kan wel klein zijn met een grote kop en een klein snuitje, of duizend variaties daarop. Het bit moet aan beide kanten ongeveer een centimeter ruimte hebben, dan is de maat goed. Als jij de maat van het bit baseert op de stokmaat en de maat van het hoofdstel dan heb je in de ruitersportzaak wellicht heel wat mensen verkeerd geinformeerd
udine5 schreef:En ten tweede zei haar moeder dus: Je kunt toch wel wat aannemen van iemand die meer ervaring heeft?!
Je kunt het allicht in overweging nemen, bedanken voor het advies en verder doen wat je het beste lijkt. Het zal heus wel goed bedoeld zijn...udine5 schreef:En hun mij allebei aankijken zo.
En wellicht dat jou eigen houding op dat moment ook boekdelen sprak???udine5 schreef:Nou ik kon ze wel wat. Valt niet mee te praten met die mensen. En ze doen dus nog steeds net zo uit de hoogte. Ik heb het opgegeven. Dan maar wat minder sfeer met hun.
Sjee, kom op zeg! Doe niet zo kleinzerig! Zeg die mensen gewoon weer vriendelijk gedag en de boel is zo weer bijgedraaid! Verbeter de wereld begin bij jezelf!
udine5 schreef:Ik vind nu dat jij mijn hele leven in de paarden wel erg de grond in boord. Dus mijn hele verhaal zegt helemaal niets?
udine5 schreef:En ik zette deze vraag op bokt niet om de bevestiging dat ik gelijk heb maar om verschillende meningen erover te horen.
udine5 schreef:En ik heb nog niets bewezen?
udine5 schreef:In de sport niet nee maar kun je dan gelijk niks?
udine5 schreef:ik ben toch naar hun toe gegaan om het uit te praten? dus ik begon bij mezelf. en heb ze daarna nog een hele tijd gewoon gedag gezegd. maar als er dan niks terug wordt gezegd ben ik er toch wel klaar mee.
udine5 schreef:En ik heb niemand verkeerd geinformeerd in de ruitersportzaak en je hebt weer niet goed gelezen. ik heb de hoofdmaat er ook bij verteld
jasmijn78 schreef:Stokmaat van een paard zegt niet zoveel over de maat van het bit. Paard kan wel klein zijn met een grote kop en een klein snuitje, of duizend variaties daarop. Het bit moet aan beide kanten ongeveer een centimeter ruimte hebben, dan is de maat goed. Als jij de maat van het bit baseert op de stokmaat en de maat van het hoofdstel dan heb je in de ruitersportzaak wellicht heel wat mensen verkeerd geinformeerd
jasmijn78 schreef:udine5 schreef:Ik vind nu dat jij mijn hele leven in de paarden wel erg de grond in boord. Dus mijn hele verhaal zegt helemaal niets?
Het zegt mij niets over jou ervaring, en dat is waar je in dit topic om vraagt toch?udine5 schreef:En ik zette deze vraag op bokt niet om de bevestiging dat ik gelijk heb maar om verschillende meningen erover te horen.
Mijn idee is dat je gewoon de bevestiging wil hebben dat jij meer ervaring hebt en dat jij dus gelijk hebt in de bit discussie.udine5 schreef:En ik heb nog niets bewezen?
Met dit verhaal niet nee.udine5 schreef:In de sport niet nee maar kun je dan gelijk niks?
Dat zeg ik niet, ik zeg alleen dat het dan lastig is om je ervaring aanemelijk te maken. Behaalde klasseringen en prestaties in de sport zeggen ook niet altijd alles, maar geven toch een beter e indicatie van iemands kunnen.
Ik zat gewoon niet op haar commentaar te wachten om vervolgens te horen te krijgen dat ik dingen van haar aan moest nemen omdat zij meer ervaring had.
heb je dan meer ervaring?
marleen_usar schreef:Gaat het nou om rij ervaring of de omgang met paarden? Wat maakt het eigenlijk uit,als je maar lol hebt toch.
marleen_usar schreef:Maar sommige vinden inderdaad dat ze veel ervaring hebben
marleen_usar schreef:Iemand die wedstrijden reed en ook uit de hoogte deed,maar niet bitloos durfde te rijden.