(zonder een goede band met je paard kom je er niet
) Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
(zonder een goede band met je paard kom je er niet
) detour schreef:Nathalie, zo'n paard heb ik ook gehad, dat vind ik het mooist.
Maar als je paard het echt voor je verrekt? Wat je ook probeert? je stopt alle energie er in; ik ken iemand die zo'n paard had en iedereen kwijlde bij het dier, zo mooi, zo bewegen.. De eigenaar werd steeds ongelukkiger, het paard is uiteindelijk verkocht..

nathalie16 schreef:Ik denk dat iedereen hier 1 zou zeggen, omdat ze toch een paard willen met een fijn karakter en die werkwillig is.
Maar als je nou bij 2 het verzet als ze moeten werken weghaalt en er gewoon van maakt hebben een moeilijker karakter, dan is de vraag ook moeilijker voor mensen!
Ik denk dat ik dan zelf 2 zou kiezen, als ze maar uiteindelijk willen werken!
LiNdA1986 schreef:Ook ik zou voor 1 gaan. Denk dat er maar weinig mensen zijn die voor 2 kiezen. Een paard waar je goed mee kan werken vinden de meeste mensen fijn.
Judje schreef:Tja, aan de ene kant 1,
maar aan de andere kant: paarden met rotkarakters zijn niet zo geboren, maar zo gemaakt. En: een paard dat niet voor iedereen werkt, als je die eenmaal voor je hebt gewonnen werken die nog harder dan het paard van optie 1.
Dus tja, als je de ervaring hebt zou ik toch voor 2 gaan, dat rotkarakter is vaak meer onopgevoedheid en het hun zin krijgen.
een heel gemeen paard met een karakter waar je nooit wat aan zou hebben, zou ik ook niet aan willen beginnen. Maar eentje waarvan je zegt er gaat meer tijd inzitten voordat het gaat lukken, maar het zit er wel in, dan zou ik dat er wel voor over hebben. Want een beter paard, krijgt ook betere punten als het goed gaat

tinkerXXlufX schreef:ik zou voor de eerste keuze gaan, omdat ik toch liefer een paard heb met en goed karakter. Maar het is natuurlijk een uitdaging om voor keuze 2 te gaan..
het blijft je eigenkeus
Ik denk dat ik 2 gekozen zou hebben, ik heb namelijk zelf ook een draak, en door veel hulp van andere heeft hij nu met rijden, af en toe nog wel zijn kuren.. maar op stal heeft hij een spuer karakter, en ik denk dat je bij een paard heel veel kan veranderen als je maar gedult hebt..
detour schreef:Sommige lastige nr 2 paarden worden hellas toch zo geboren, er zijn helaas paarden met een onzuiver karakter van nature, die werkelijk voor niets of niemand willen werken.