Over lesgeld: hoe betalen jullie dat ?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

WillemYntJee

Re: Over lesgeld: hoe betalen jullie dat ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:48

Ik heb 1 x in de week groepsles, 5 rittenkaart kost 70 euro, 1 losse les 15 euro. En 1 x in de week carrousellen = 7,50 maar we doen er allemaal 2,50 bij voor de trailerhuur als we wedstrijd hebben en nieuwe spullen e.d. Mn ouders betalen de groepsles, ik betaalt de carrousel zelf Lachen

mariellede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:50

Knap dat jij zo kunt zeggen dat jouw instructrice beter is als iemand die er meer voor vraagt. zonder te weten hoe die persoon les geeft

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:50

ik krijg 1 x per week prive les een half uurtje(is lang genoeg voor mn paard) betaal daar 15,- voor betaal het contant. of als ik het vergeten ben de les erop. ik betaal het zelf. betaal zo goed als alles aan mn paarden zelf dus dit ook gewoon. ik werk er ook voor.

Chanoss

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:51

Ik betaal het zelf want moet eigenlijk alles zelf betalen voor m'n paarden en ik geef het contant!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:53

Mijn ouders betalen mijn lessen,
1 of 2x in de week priveles, 25€ per keer per uur, en als het niet goed gaat klimt m'n trainster er ook eventjes op. Verenegings les 1 of 2x in de week in volgensmij maar 3 euro per les (1 uur, loopt vaak uit) maar wel in een groep.

Als ik zelf niet kan rijden (of met vakantie)hoef ik maar te bellen, dan rijd mijn trainster haar, wat dat kost weet ik niet, word met mijn moeder afgesproken.

Maar ben in ieder geval erg tevreden! Haha!

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 13:57

K betaal voor een heel jaar clubles (1x per week dressuur en 1x per week springen) zo'n 150 euro dacht ik. De springlessen rijdt ik niet (k mag mn vzpaard niet meenemen vd eigenaren) dus ik rijdt alleen de dressuurlessen. Verder neem ik afentoe bij hun thuis een privéles, die is 20 euro voor 1uur. De lessen betaal ik zelf, en ik heb geen baantje en betaal het van 85,- euro per maand wat ik van men ouders 'krijg' aan kleedgeld en zakgeld. Ik moet trouwens alles aan paarden/spullen zelf betalen.. gaan me ouders echt niet doen!

Merel_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 15:28

Mijn ouders betalen het lesgeld. Dat is 30,- voor een uur les in 1 week. En wordt contant betaald.

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 18:33

whaha daar hebben we SummerEnds weer eens!! altijd lachen met jou! (en dan heb ik het nog niet eens over je profiel Clown Koe)

Enjoy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:19

Bij ons kost een les 16.50 per uur... Prive les 22.50 voor half uur. Maar ja met een fulltime baan is dat wel te betalen! Lachen

supertinkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 19:23

Ik betaal mijn lessen gewoon zelf, kost me tien euro per uur en dan heb ik prive les.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:54

Ik werk (ben ook al 30 Knipoog ) en betaal alles zelf.

Santosww

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 10:59

Ik werk 40 uur in de week... ik krijg twee keer in de maand les. Mijn les is een uur... Dus twee uur les in de maand en ik betaal 55 euro per uur...

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 14:09

Goofy44 schreef:
Krijg je dan ook echte rekening, waarop de BTW staat vermeld ? Lachen

Kreeg ik bij mijn vorige instructrice wel iig. Bij haar maakte ik het altijd eens in de maand over, samen met mn stalgeld.
Nu betaal ik gewoon contant.

Ik betaal het zelf overigens, ik werk gewoon.

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:09

Tot op heden betaalde ik in natura voor mijn lessen. ik reed enkele paarden voor mijn instructrice, hielp op stal, nam groepslessen van haar over als ze niet kon. In ruil daarvoor had ik met 1 paard elke week les, het andere paard elke keer wanneer ik reed ( jong ding, zo'n drie keer in de week ) en met mijn eigen paard wanneer ik het nodig vond begeleiding ( was bezig met inrijden ).
Als ik na de bevalling weer ga rijden, dan heb ik alleen nog maar tijd voor mijn eigen paard, dus dan betaal ik daar gewoon voor, 13 euro voor een half uur. En dat betaal ik per maand bij mijn stalrekening in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:08

Ik werk zo'n 8 tot 16 uur per week, krijg stufi en stage vergoeding. Les een uur in de week á +- 20 euro.

Megan_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:10

Ik heb mijn lessen altijd zelf moeten betalen. Begon op de manege en uiteindelijk leste ik alleen nog maar met Gracy. Ik wil heel graag elke week lessen, maar ja met prijzen van 40euro lukt dat mij ook niet! Ik ben ontzettend blij met mijn huidige instructrice, zeker na mijn zoektocht om een goede te vinden. Dat is nog het allermoeilijkste, daarnaast vind ik het nu nog helemaal niet nodig om voor zoveel geld per uur te lessen aangezien ik niet op zo'n hoog niveau rijd dat ik dat er echt uithaal. Met mijn eigen istructie kom ik ver genoeg!

Gipsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:11

Mijn ouders betalen het.
Heb 1x per week zowiezo 1 dressuurles van 15 euro voor 1 uur.
En om de andere week een springles van 30 euro per uur.
Allebei de keren priveeles. Spullen gewoon voor extra moet ik zelf betalen.
Laarzen en cap niet gelukkig Knipoog !

Phylos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 14:49

ik krijg 1 keer in de week prive les en soms om de week samen met mijn zusje
wij betalen 30 euro per uur, ik ben 16 mijn zusje 12 we werken niet, maar om de keer betalen we beide 10 euro mee met onze ouders. Soms dus 20 euro allebei in de maand.
Gelukkig krijgen we van onze opa en oma 10 euro 'sponsorgeld' per maand waar we dat van kunnen betalen en dan 10 euro soms nog van ons zakgeld.
we betalen altijd contant
ook krijg ik op de club nog 1x in de week les. Per jaar is dat volgens mij 160/180 euro ofzo.
Binnekort ga ik mee doen bij de paarden met extra lessen van een bekende dressuuramazone, is gelukkig niet zo duur voor 4 lessen 20 euro, ook dat betalen mijn ouders.
Spullen als dekjes bandages enz moet ik wel zelf betalen. Regendekne ook maar winterdeken niet
Heb dan deze vakantie ook wel gewerkt Knipoog

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:08

ik les aan 80 Euro per uur. De hoeveelheid les wisselt, de regeling is om gewoon te bellen als ik hulp nodig heb. Soms kom ik elke week, er zit ook wel eens een maand tussen omdat ik dan genoeg 'huiswerk' heb om zelf een heel eind verder te kunnen. Daarnaast pak ik wel eens een lesje van onze pensionhoudster mee, zij rijdt Intermediaire maar is niet zo belachelijk duur, ik geloof 35 Euro per uur ofzo.

Ik betaal het van stufi, zelf lesgeven, voor mensen hun paard rijden en mijn vriend lief toelachen als de rekening weer leeggeplunderd is.

OoappeloO

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 20:31

Betaal je serieus €80,- voor een uur les..?

Maks_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:24

Ik betaal mijn lessen ook zelf, maar das niet zo duur!
Ik betaal alles zelf ook de spullen enzo, maar ik werk er ook veel voor.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 18:25

Wij betalen 10 euro per uur. en soms anderhalfuur , ligt eraan of t gaat of niet en of we iets willen afmaken Lachen
betalen het per 5 lessen.

groompie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 23:29

Wij betalen alles voor onze kinderen, maar omdat ik ook werk en hun dit van ons (nog) niet hoeven wil ik wel dat zij actief in en om het huis mee helpen. Ik bedoel niet van alleen vegen maar ook wassen, strijken, eten koken en grass maaien ed. Onze lessen rekenen wij gelijk af en als ik wil kan ik daar een rekening van krijgen.

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 23:30

Ik krijg instructie van een andere bokker op dit forum, een horloge heeft zij niet Cool .

Mijn geluk is dat zij bij de aankoop van mijn paardje geloofde in een totaal verkeerd aangereden paard welke zij dan ook de eerste maanden onder haar hoede heeft genomen voordat ik er opklom. Van deze bokker gaan wij nog een hoop horen in de toekomst. Ondertussen prijs ik mij gelukkig dat zij mij nog steeds met raad en daad bijstaat ondanks dat zij het zo erg druk heeft !

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:25

ik heb 1 keer in de week priveles 10 euro per half uur..

Mijn ouders betalen alles,(heb zelfs me paard, zadel, hoofdstel en dergelijk) niet zelf hoeven te betalen Haha!