Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Silence schreef:Als ik met sporen rij, doe ik ze er pas op net voor ik opstap en weer af zodra ik afgestapt ben.
Ik heb bij ons op stal gezien wat er kan gebeuren als je je sporen aan houd en dat wil ik zelf nooit meemaken.
piezze schreef:In de winkels kijken ze je zowiezo raar aan als je met rijkleren loopt valt me op.
1natascha schreef:De meeste mensen kunnen niet met sporen omgaan naar mijn mening, en dus ook ik zie het liefst een ruiter zonder sporen rijden.
Vb van mensen die er wel mee om kunnen gaan zijn namen zoals: anky,imke etc. je ziet eigenlijk amper dat ze die sporen gebruiken (het dient echt als verfijning) en de mensen waarvan ik vind dat ze er niet mee om kunnen gaan daar zie je heel goed aan dat ze 'm gebruiken (met als gevolg een steeds ongevoeliger paard)
Daphne__ schreef:ja ik noem maar geen namen, maar hier in de buurt is een meisje van 11 jaar.
rijd ook met sporen, maar niet om hulpen te verfijnen maar om te straffen
als de pony een hindernis weigert zet ze hem er voor en schopt ze hem heel vaak achter elkaar met wieltjes sporen!
ze springt alleen maar met haar pony, eigenlijk vind ik het dan onzin om met sporen te rijden.
want welke hulpen mot je dan duidelijker maken met sporen??
Silence schreef:@piezze : Ik vind het heel erg, dat jij een paardenleven een penny-verhaal vind
RZDLover schreef:toen ik nog laarzen van rubber had liet ik ze altijd om (ik had van die langere sporen) en toen ben ik er een keer heel hard met mijn ene voet achter blijven haken en ja... toen viel ik hard![]()
Maar om even te antwoorden op de topic vraag:
Ik reed op mn achtste al met sporen geloof ik... dus verkeerd is het nietals je er maar mee om kan gaan
KsVrPy schreef:Zoiets heb ik ook gehad.
Ik deed m'n laarzen uit met een laarzentrekker en ik trok dus verkeerd ofzo. Nou toen schoot die laars dus naar achter en kreeg ik die spoor in m'n scheenbeen. Helemaal blauw.Jeus, wat deed dat pijn.
RZDLover schreef:KsVrPy schreef:Zoiets heb ik ook gehad.
Ik deed m'n laarzen uit met een laarzentrekker en ik trok dus verkeerd ofzo. Nou toen schoot die laars dus naar achter en kreeg ik die spoor in m'n scheenbeen. Helemaal blauw.Jeus, wat deed dat pijn.
oeehh idd heel pijnlijk bekend geval ja hahaha heb ik ook wat blauwe plekken van gehadmaar nu laat ik ze niet meer aan mn laarzen zitten hoor, zonde van het leer
Daphne__ schreef:ja ik noem maar geen namen, maar hier in de buurt is een meisje van 11 jaar.
rijd ook met sporen, maar niet om hulpen te verfijnen maar om te straffen
als de pony een hindernis weigert zet ze hem er voor en schopt ze hem heel vaak achter elkaar met wieltjes sporen!
ze springt alleen maar met haar pony, eigenlijk vind ik het dan onzin om met sporen te rijden.
want welke hulpen mot je dan duidelijker maken met sporen??
Silence schreef:Piezze, je moet wel lezen als ik je een pb stuur. Ik vraag helemaal niet wat jij MET paarden doet, maar IN de paarden doet.
Is iets heel anders volgens mij
lasje schreef:ik doe ook altijd mijn laarzen plus sporen al thuis aan en af thuis voordat ik ga, en ga er ook rustig mee de winkel in als ik nog wat boodschappen moet doen.
had er laatst ook een hele discussie over met een vrouw waarom dat nou nodig is, proberen netjes uit te leggen dat het ter verfijning van je hulp is, en dat je ze er niet mee schopt ofzo snappen ze dan niet...... nou ook uitgelegd hoe het principe een beetje werkt met een paard die tussen je benen blijft en je je benen stil houd dus er niet mee schopt. uiteindelijk na een half uur gesprek met een wildvreemde in de supermarkt had ik haar toch het principe van het dressuur en het gebruik van sporen duidelijk gemaakt