Jou mening over deze kür

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xMika

Re: Jou mening over deze kür

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 17:43

Eigelijk ben ik het helemaal met je eens, trouwens; Mooi paardje! Vork Haha!
Groetjes! Pling

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:17

weet je wat ik pas mooi vind.....

dr reiner klimke en ahlerich in new york...30 jaar geleden....

Hoe mooi dit paard in de aanleuning loopt, neusje voor de loodlijn....en zon mooie passage en piaffe.....heel mooi gelijkmatig....

http://www.youtube.com/watch?v=8T3AcvnEuMw

hier kan om mij de huidige dressuur top een voorbeeld aan nemen!!!

geen roll kur praktijken e.d.

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:22

sigrid1182 schreef:

Hoe mooi dit paard in de aanleuning loopt, neusje voor de loodlijn....en zon mooie passage en piaffe.....heel mooi gelijkmatig....

Idd, de oude meester aan het werk, prachtig.

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:27

Uphill schreef:
sigrid1182 schreef:

Idd, de oude meester aan het werk, prachtig.

ik kan er geen genoeg van krijgen....dit vind ik een genot om naar te kijken.....

ik had de 1e keer de tranen in de ogen...

zo mooi........

_Sammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 18:37

hij kwam geloof ik vaker voor op bokt.. blijf hem idd erg mooi vinden heb altijd een zwak gehad voor kuren, idd gewoon van die rillingen krijg je Clown

Uphill

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 19:01

_Sammy_ schreef:
hij kwam geloof ik vaker voor op bokt.. blijf hem idd erg mooi vinden heb altijd een zwak gehad voor kuren, idd gewoon van die rillingen krijg je Clown

Hij is er echt een van de oude stempel, ik heb vroeger als meisje zijn boeken gelezen maar die waren vaak iets te taai voor een puber al probeerde ik ze te begrijpen .

xsimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 19:06

ik vind het iid een mooie combinatie, en een heel mooi paard! Haha!
Ik hou van schimmpies! Lovers

Florale

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-07 21:50

Mooie kur,het paard heeft er ook lol in

EnelyaT

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-07 14:15

Die van Dr. Rainer; dat achterbeen gebruik daar ga ik écht van kwijlen! Daar kunnen ze tegenwoordig nog wel wat van leren ja!

Lolleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 14:29

sigrid1182 schreef:

helemaal mee eens! zo geweldig vindik dit filmpje helemaal niet.

Vergelijk het filmpje eens met dr reiner hier.
Kijk eens naar de staart? hoeveel minder dat beestje protesteert? als ik de staart van die schimmel zie zwiepen, en die neus bijna op die borst...word er meer akelig van..moet eerlijk zeggen dat ik hier niet van zoiu willen leren.

ReneZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-07 14:45

Echt super om te zien!!

Als je dat kan... dat is toch te mooi.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-07 16:12

daantjuhhh schreef:
Zwiepen kan ook een gevolg zijn van het in balans houden, hoeft niet altijd protest te zijn!

Als een paard zo hevig met z'n staart moet zwiepen om z'n balans te houden is er toch iets niet juist hoor. Het staarzwiepen was voor mij dan ook een struikelblok, voor de rest hele mooie kur en de ruiter kent er ongetwijfeld heel veel vanaf, maar dat staartzwiepen ... Ik heb er mijn bedenkingen bij. Nors opkijken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 11:33

MissEvil schreef:
Die van Dr. Rainer; dat achterbeen gebruik daar ga ik écht van kwijlen! Daar kunnen ze tegenwoordig nog wel wat van leren ja!

Idd, dat vind ik echt een mooie kür... wat geweldig als je zó kunt rijden, zeg!

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 19:16

Wat mij vooral tegenstaat is de veel te jonge leeftijd van de merrie (wat al meer gezegt is) en het stanggebruik (bij anky overigens ook...)..

Een stang gebruik je (is mij altijd verteld ) om je hulp te verfijnen. Maar hoe kan je je hulp verfijnen als je stang al een hoek heeft van meer als 45 graden?
Dat blijf ik niet snappen

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 19:39

Ik zou het eerder een uitdaging vinden om zo'n kur met zo min mogelijk hulpmiddelen zoals spoortjes, stangen, neusriemen, enzovoorts te zien. Dit zou volgens mij meer de kunde of onkunde van een ruiter naar boven brengen. Maar dan zou er één en ander moeten aangepast worden in het reglement vrees ik! Bloos

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 19:47

Mandyke schreef:
Ik zou het eerder een uitdaging vinden om zo'n kur met zo min mogelijk hulpmiddelen zoals spoortjes, stangen, neusriemen, enzovoorts te zien. Dit zou volgens mij meer de kunde of onkunde van een ruiter naar boven brengen. Maar dan zou er één en ander moeten aangepast worden in het reglement vrees ik! Bloos

Alleen de beste halen het tot de top. Professionele mensen worden ze tegenwoordig genoemd die in de GP rijden. Als je professioneel bent verwacht ik juist dat je een kür zonder hoofdstel en sporen kunt rijden, dát is pas de ultieme top. Al dat stang gebruik wat je ziet tegenwoordig en die vreselijke rollkur praktijken. Ik kan daar geen harmonie aan achter plakken.

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:03

hns schreef:
Mandyke schreef:

Alleen de beste halen het tot de top. Professionele mensen worden ze tegenwoordig genoemd die in de GP rijden. Als je professioneel bent verwacht ik juist dat je een kür zonder hoofdstel en sporen kunt rijden, dát is pas de ultieme top. Al dat stang gebruik wat je ziet tegenwoordig en die vreselijke rollkur praktijken. Ik kan daar geen harmonie aan achter plakken.

Misschien eens een petitie houden om dit in praktijk omgezet te zien? Koe Ik ben alvast VOOR 'anti-hulpmiddelen'! Tong uitsteken

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-07 20:20

Mandyke schreef:
Misschien eens een petitie houden om dit in praktijk omgezet te zien? Koe Ik ben alvast VOOR 'anti-hulpmiddelen'! Tong uitsteken

Goed idee!! Wie doet nog meer mee?!

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 14:31

jah joh maar die hebben er allebei gewoon lol in!!!! Ze zijn egt gek op elkaar, die knuffel op het eind, bij de meeste ruiters kan er net een klopje vanaf..... Maar waarom dat zwiepen met de staart? dat betekent meestal dat ze het niet naar hun zin hebben Boos! maar dit paard ziet er juist zo blij en tevreden uit.....

hns

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 16:53

Miss_Mustang schreef:
jah joh maar die hebben er allebei gewoon lol in!!!! Ze zijn egt gek op elkaar, die knuffel op het eind, bij de meeste ruiters kan er net een klopje vanaf..... Maar waarom dat zwiepen met de staart? dat betekent meestal dat ze het niet naar hun zin hebben Boos! maar dit paard ziet er juist zo blij en tevreden uit.....

Sarcastisch hoop ik. Als ik Helgstrand met Matinee zie denk ik bij mezelf dat ik nóóit in mijn leven zo afschuwelijk wil rijden. Helgstrand zit wel stil maar de tegenstrijdigheid patst er gewoon vanaf. En volgens mij is dat paard ook niet meer gezond, met die leeftijd al zulke prestaties. En als je naar de hier geplaaste kür van Dr. Reiner Klimke kijkt lijken de meeste paarden wel kapot gereden. Vandaag gaat alles veels te snel met alle gevolgen van dien. (4 jarige paarden in de Z Lips are sealed )

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:26

hns schreef:
Mandyke schreef:

Goed idee!! Wie doet nog meer mee?!

Ik doe absoluut mee Haha!

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:27

_Emm_ schreef:
Een stang gebruik je (is mij altijd verteld ) om je hulp te verfijnen. Maar hoe kan je je hulp verfijnen als je stang al een hoek heeft van meer als 45 graden?

Is er iemand die hier antwoord op kan geven?

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 19:29

_Emm_ schreef:
_Emm_ schreef:

Is er iemand die hier antwoord op kan geven?

Ik begrijp niet goed wat je bedoeld met "... als je stang al een hoek heeft van meer dan 45 graden", kan je dat even uitleggen wat je hier mee wil zeggen?

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 20:01

Als de stang een hoek maakt van 45 graden gaat (als die goed bevestigd is) de kinketting inwerken. Dus dan heb je al druk in de mond, achter de oren én onder de kaak, hoe kan je je hulpen dan nog verfijnen?

Mandyke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-07 20:08

Waarschijnlijk door nog meer druk te gaan uitoefenen op de stang? Je hoeft niet veel te doen om druk uit te oefenen met een stang dus die hulpen zijn bijna onzichtbaar.