Groetjes!
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
sigrid1182 schreef:weet je wat ik pas mooi vind.....
dr reiner klimke en ahlerich in new york...30 jaar geleden....
Hoe mooi dit paard in de aanleuning loopt, neusje voor de loodlijn....en zon mooie passage en piaffe.....heel mooi gelijkmatig....
http://www.youtube.com/watch?v=8T3AcvnEuMw
hier kan om mij de huidige dressuur top een voorbeeld aan nemen!!!
geen roll kur praktijken e.d.
Uphill schreef:sigrid1182 schreef:weet je wat ik pas mooi vind.....
Hoe mooi dit paard in de aanleuning loopt, neusje voor de loodlijn....en zon mooie passage en piaffe.....heel mooi gelijkmatig....
Idd, de oude meester aan het werk, prachtig.
_Sammy_ schreef:hij kwam geloof ik vaker voor op bokt.. blijf hem idd erg mooi vinden heb altijd een zwak gehad voor kuren, idd gewoon van die rillingen krijg je

sigrid1182 schreef:weet je wat ik pas mooi vind.....

daantjuhhh schreef:Zwiepen kan ook een gevolg zijn van het in balans houden, hoeft niet altijd protest te zijn!
MissEvil schreef:Die van Dr. Rainer; dat achterbeen gebruik daar ga ik écht van kwijlen! Daar kunnen ze tegenwoordig nog wel wat van leren ja!

Mandyke schreef:Ik zou het eerder een uitdaging vinden om zo'n kur met zo min mogelijk hulpmiddelen zoals spoortjes, stangen, neusriemen, enzovoorts te zien. Dit zou volgens mij meer de kunde of onkunde van een ruiter naar boven brengen. Maar dan zou er één en ander moeten aangepast worden in het reglement vrees ik!

hns schreef:Mandyke schreef:Ik zou het eerder een uitdaging vinden om zo'n kur met zo min mogelijk hulpmiddelen zoals spoortjes, stangen, neusriemen, enzovoorts te zien. Dit zou volgens mij meer de kunde of onkunde van een ruiter naar boven brengen. Maar dan zou er één en ander moeten aangepast worden in het reglement vrees ik!
Alleen de beste halen het tot de top. Professionele mensen worden ze tegenwoordig genoemd die in de GP rijden. Als je professioneel bent verwacht ik juist dat je een kür zonder hoofdstel en sporen kunt rijden, dát is pas de ultieme top. Al dat stang gebruik wat je ziet tegenwoordig en die vreselijke rollkur praktijken. Ik kan daar geen harmonie aan achter plakken.
Ik ben alvast VOOR 'anti-hulpmiddelen'!
Mandyke schreef:Misschien eens een petitie houden om dit in praktijk omgezet te zien?Ik ben alvast VOOR 'anti-hulpmiddelen'!
maar dit paard ziet er juist zo blij en tevreden uit..... Miss_Mustang schreef:jah joh maar die hebben er allebei gewoon lol in!!!! Ze zijn egt gek op elkaar, die knuffel op het eind, bij de meeste ruiters kan er net een klopje vanaf..... Maar waarom dat zwiepen met de staart? dat betekent meestal dat ze het niet naar hun zin hebbenmaar dit paard ziet er juist zo blij en tevreden uit.....
) hns schreef:Mandyke schreef:Misschien eens een petitie houden om dit in praktijk omgezet te zien?Ik ben alvast VOOR 'anti-hulpmiddelen'!
Goed idee!! Wie doet nog meer mee?!
_Emm_ schreef:Een stang gebruik je (is mij altijd verteld ) om je hulp te verfijnen. Maar hoe kan je je hulp verfijnen als je stang al een hoek heeft van meer als 45 graden?
Dat blijf ik niet snappen

_Emm_ schreef:_Emm_ schreef:Een stang gebruik je (is mij altijd verteld ) om je hulp te verfijnen. Maar hoe kan je je hulp verfijnen als je stang al een hoek heeft van meer als 45 graden?
Dat blijf ik niet snappen
Is er iemand die hier antwoord op kan geven?