Esther28 schreef:Ik gebruik ook bijna altijd een krukje om precies dezelfde reden.Ik gebruik altijd een trapje omdat het A: beter is voor de rug van je paard en B: beter voor je zadel.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Esther28 schreef:Ik gebruik ook bijna altijd een krukje om precies dezelfde reden.Ik gebruik altijd een trapje omdat het A: beter is voor de rug van je paard en B: beter voor je zadel.
Liezel1 schreef:moet ik dan denken aan een trapje om op te stijgen om de rug van het paard te ontlasten bij het opstijgen of een trapje omdat hij zelf zo oud en stram is dat hij er niet meer op kan komen?
Zammie schreef:Aranel schreef:Zonder zadel spring ik er meestal zo op, soms vraag ik een voetje van iemand.
Ik vind met een trapje opstijgen echt iets voor oude en/of veel te dikke mensen die zelf niet meer hun paard kunnen beklimmen
Een Amerikaanse top-dressuur rijder schijnt, publiekelijk het volgende gezegd te hebben "ik stop met rijden zodra ik een trapje nodig heb om mijn paard te bestijgen" .
Hier ben ik het dan ook wel mee eens
Ik gebruik een krukje omdat ik het m'n rug heb. Ik kan nog wel gewoon opstappen, maar dan krijg ik een onzettende rugpijn en last van m'n been. Dus een beetje kortzichtig of niet soms! Mag ik dan niet meer rijden volgens jou. Ik ben ook nog niet bejaard en ik hoop voor al die mensen die dit nu zonodig moeten zeggen dat ze nooit datgene krijgen wat ik heb. Of misschien juist wel!!!!

Dan is het ook wel logisch dat je met een krukkie opstijgt
Horsedances schreef:Op diverse buitenlandse dressuur-forums is een verhitte discussie ontstaan over het volgende :
Een Amerikaanse top-dressuur rijder schijnt, publiekelijk het volgende gezegd te hebben "ik stop met rijden zodra ik een trapje nodig heb om mijn paard te bestijgen" .
Wat is jullie idee hierover :
POLL
hns schreef:Haha, geweldig gewoon. Het is hoe je het ziet, waarschijnlijk bedoelde hij ermee dat als hij te oud en niet meer lenig genoeg is stopt met paardrijden. Het hoeft toch niet meteen een meningsuiting te zijn die aangeeft dat hij vindt dat mensen die opstapjes gebruiken niet op een paard horen te zitten. Het is zelfs beter voor de paardenrug om een opstapje te gebruiken!!
. Volgens mij geen uitspraak die bedoeld was om mensen op stang te jagen.

lejo schreef:wat een rare discussie, die ruiter bedoelde toch gewoon,
Ik stop als ik zo oud en stijf geworden ben dat ik niet meer zonder trapje op een paard KAN komen.
Misschien gebruikt die ruiter ook wel altijd een krukje om het paard te ontlasten, maar KAN hij het nog wel zonder.
Ik snap de discussie opzich wel hoor, maar niet ten aanzien van deze uitspraak.
Ik zeg het ook wel eens, ik stop pas met rijden als ik te oud ben om in het zadel te komen.
Dus voor diegene onder ons ruiters die denken dat iemand om wat voor reden dan ook met een krukje opstapt dan ook niet zou mogen rijden, vind ik onzin! Liezel1 schreef:moet ik dan denken aan een trapje om op te stijgen om de rug van het paard te ontlasten bij het opstijgen of een trapje omdat hij zelf zo oud en stram is dat hij er niet meer op kan komen?
Kuggur schreef:Wat is het probleem eigenlijk, de beste man zegt dat hijzelf zou stoppen als hij een krukje nodig heeft, en geeft geen waarde oordeel over wat ándere ruiters doen. Ikzelf ben 1.84 meter lang en rijd uitsluitend ijslanders, dus een krukje is voorlopig nogal overbodig, gelukkig maar, zou best onpraktisch zijn zo´n ding mee het hoogland op te slepen met de komende "round-up" van de schapen....
Horsedances schreef:En hier de resultaten van de Poll van UDBB in Amerika :
Kortom het geeft duidelijk weer wat een groot verschil er is tussen de diverse landen, maar ook kun je zien hoe dit soort polls een verkeerde indruk wekken.
Kuggur schreef:Wat is het probleem eigenlijk, de beste man zegt dat hijzelf zou stoppen als hij een krukje nodig heeft, en geeft geen waarde oordeel over wat ándere ruiters doen. Ikzelf ben 1.84 meter lang en rijd uitsluitend ijslanders, dus een krukje is voorlopig nogal overbodig, gelukkig maar, zou best onpraktisch zijn zo´n ding mee het hoogland op te slepen met de komende "round-up" van de schapen....