Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
En m'n pony al helemaal niet, die heeft 10 maanden vakantie kunnen vieren vanwege spierbevangen, artrose en heup & schoudergewricht die niet goed zaten. Ik ben blij dat ik weer met hem aan de slag kan. Een vriendin van me longeert mn paard als ik op vakantie ga. Mn broer rijdt hem af en toe, en neemt dan ook mn pony ff mee op buitenrit 

Karin schreef:spoekie schreef:De mijne heeft ook geen vakantie.. Hij heeft al geregeld een dagje vrij en die 2 uurtjes die ik dagelijks vraag.. 22 uur lang heeft hij al vrij, hij heeft al een luizenleven!
Nee ik rijd lekker door.
Dat vind ik een rare redenatie. Een paard denkt niet in termen van 'ha, ik heb lekker vrij' zoals een mens dat denkt.
Een tijdje niet hoeven werken kan heel goed zijn voor een paard. Even uit de dagelijkse routine. En ook kunnen dan eventuele kleine blessures (die je met het blote oog niet waarneemt en die op dat moment niet erg zijn, maar wel kunnen uitgroeien tot meer) goed herstellen.
En dan natuurlijk lekker het land op, niet in een box.
Maar goed, dat is iets wat we in de endurance doen en wat natuurlijk voor een 'gewoon' paard niet opgaat.

Vind die heerlijk.

maarja, dat is weer het nadeel van verzorgpaarden, kun je dit soort keuzes niet zelf maken..verder zijn de eigenaren echt super voor de paarden hoor en heb ik niets te klagen
Urielle schreef:Ik vind het een beetje sneu om je paard geen vrij te geven omdat JIJ hem anders niet meer kunt rijden nadien. Dan slinger je hem van te voren maar een paar dagen rond aan de longe voor je er weer opstapt.
milo schreef:Urielle schreef:Ik vind het een beetje sneu om je paard geen vrij te geven omdat JIJ hem anders niet meer kunt rijden nadien. Dan slinger je hem van te voren maar een paar dagen rond aan de longe voor je er weer opstapt.
het is zo dat we net opgebouwd hebben na een peesblessure. hij is ook ouder, als hij 2 weken niet loopt is hij daarna zo stijf als een plank.
hij wordt nu 2 keer per week bereden als ik op vakantie ben. en een beetje losgegooid hier en daar

.