En de ander krijgt wel 3/4dagen weidevrij, maar die is dan ook véél makkelijker en die volstaat met 3 keer werken in de week
. Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.
Sportstar schreef:Stil staan is voor een paard altijd uit den bozen! Ongeacht of hij gebruikt word voor de sport of recreatie. Een paard hord gewoon zijn box uit te komen.
Sportstar schreef:Geef hem dus ook geen vrij voor een les of wedstrijd want dan presteert hij ook niet goed. Wanneer je hier rekening mee houd kan het echt goed komen
, misschien geld dat voor jouw paarden, maar hier krijgen er heel veel een dag van te voren vrij, omdat ze dan gewoon beter lopen!
Remember schreef:Sportstar schreef:Stil staan is voor een paard altijd uit den bozen! Ongeacht of hij gebruikt word voor de sport of recreatie. Een paard hord gewoon zijn box uit te komen.
'Stil' staan mét vrije beweging (als in het liefste weiland en als dat niet mogelijk is om wat voor reden dan ook paddock) is voor elk paard juist noodzaak in de balans tussen schade en herstel aan de spieren. Met op het juiste moment een of meerdere dagen 'vrij' geven (dus vrij van arbeid) kun je juist enorm veel voordeel winnen. In sommige gevallen is 3x per week trainen zelfs effectiever dan 6x per week! Maar jij hebt je paarden zowiezo niet in de wei dacht ik, dus ik snap je insteek aangezien jij 'vrij' dan associëert met een dag op stal, en dat is idd absluut uit den boze, een paard hoort dagelijks minimaal 5 uur per dag vrije beweging te hebben náást eventuele arbeid.
hij staat toch 24/7 op het land dus beweging genoeg!
! Heb nou niet altijd de tijd. Zeker niet omdat ik nu naar de middelbare ga! 

jong paard!

(alleen buitenbakken)