dus waarom niet
?! Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
?!
Op concour zie ik geregeld een rijpaard x tuigpaard merrie mee lopen in de Z1. Persoonlijk denk ik dat elk gezond paard Z kan bereiken, maar diegene die op beweging of uitstraling wellicht iets te kort schieten er misschien harder voor moeten werken. Het is idd maar net wat je doel is en wat je uiteindelijk wil bereiken. Sizzle schreef:Er loopt een nederlands gefokt tuigpaard mee in de grand-prix onder een franse amazone, dus no-problemo lijkt mij.
nouja de meeste dan
. En ik hou wel van een beetje meer knie in de beweging. Vind wel dat er vaker een iets "kieteleger" karakter inzit, een beetje meer oempff. Maar dat hangt ook maar af van de afstamming en welke hengsten erachter zitten. Citaat:Maar jullie mogen uiteraard gerust doorgaan met dit topic! Ik vind het wel interessant om mijn blik toch te verruimen.... Ik kom uit een "dressuurwereldje" en daar ga je niet op een tuiger rijden. Ik sta open voor dingen, dus stel ik hier de vraag en kijk aan! Een wereld gaat open!
Maar de een was ''meer'' tuiger dan de ander.
Randy01 schreef:Citaat:Maar jullie mogen uiteraard gerust doorgaan met dit topic! Ik vind het wel interessant om mijn blik toch te verruimen.... Ik kom uit een "dressuurwereldje" en daar ga je niet op een tuiger rijden. Ik sta open voor dingen, dus stel ik hier de vraag en kijk aan! Een wereld gaat open!
je zult het gerust niet rottig bedoelen...maar zo komt het in eerste instantie wel over!
Ik 'kom ook uit een dressuurwereldje...maar heb wel sch**t aan wat anderen erover, over mij of over mijn paard zeggen. Misschien als jij dat ook zou doen dan je dan die mensen nog weleens heel verbaasd kunt gaan laten worden.
Tuigpaarden-gefokte paarden worden dus weer eens als 'minder' beschouwd...*zucht*

WENDYBASTEN schreef:Ik ken iemand die rijdt met een fries Z2.
dus waarom niet?!
.haitze schreef:en er zijn zeker tuigers die intermediair gestart zijn geweest en zelfs ook nog hele hoge punten hebben behaald.