Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
.

. Je paard vertrouwt jou het meeste en naar een andere stal gaan is al wat stress voor je paard en dan meteen zoveel nieuwe dingen tegelijk is helemaal dubbelop. Ben erg blij dat ik er al mee begonnen was! Maar er is wel altijd iemand bij/in de buurt geweest
Werkt prima! WinBinChes schreef:Ik snap sommige reacties niet als: Ik zou de eeraan me zelf houden. Dat heeft imo niks te maken wat voor het dier het fijnste is. Misschien als je nog nooit als eerste op een paard hebt gezeten dat het voor jezelf interresant is, maar maakt het niks uit. Het enige wat ik belangrijk vindt is dat het paard op de longeur vertrouwt. Als ik diegene ben dan zal ik er dus niet als eerste opstappen. Als een ander dat is zal ik er wel opstappen.
De eerste keer heb je als ruiter niks anders te doen dan zitten en ontspannen mee gaan met het paard. De longeur geef de hulpen en dat neemt de ruiter langzaam aan over. Dus ik draai het om. Kijk vanuit paard en wat het beste is