Zagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CeesRinko

Re: Zagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 13:19

HorsesDream schreef:
ceasarlover schreef:
idd HorsesDream.. erg jammer dat dat moet gebeuren.. en als de paarden dan een keer in staking gaan,, tja! dan deugt het niet meer,,! en moet het maar verkocht worden..

tsjaa...je kan er niks aan doen...tis een kruising tussen een haflinger en schimmelras Tong uitsteken(een bont paardje met haflingerkleur erdoorheen Tong uitsteken)

ooeh! idd sùper VET..! Clown

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 13:34

@ Cinnepin: Dat ligt meer aan de karakter van de personen. Want ik weet zeker dat je sommige mensen wel op het zagen kan wijzen. Maar het ligt er natuurlijk ook aan wie het zegt & hoe je het zegt. Ikzelf luister ook niet altijd naar iedereen, en als een vreemde mij ineens komt afblaffen dan heb ik ook zoeits van: doei Doei, doei

Overigens ben ik wel een gedeelte met je eens. Tegenwoordig zie ik wel veel mensen tegen met kapsones van hier tot.... terwijl dat helemaal niet nodig is.

HorsesDream schreef:
maar ook bij de manegepony's bij ons
1tje die zaagt echt heel de tijd en loopt haast met zijn kin tegen de borst aan
en de instructrice zegt er niks van !!
ik vind het gewoon super zielig voor die paarden -n- alleen om hem mooi te laten lopen
ik kan der ook niks van zeggen want ze is heel aardig tegen me enzo en dan krijg ik ook nog is die populaire mensen op me ¬¬

Maar ik doelde ook meer op dit met dat Horsesdream op dat meisje kan wijzen Knipoog Aangezien dat meisje tog heel aardig is, dan kan je er vast wel gewoon wat van zeggen zonder dat ze meteen uit dr dak gaat.

row_bow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 13:38

Ik heb er zo'n hekel aan he!
En dan vinden ze nog dat ze goed kunnen rijden ook!
Ja als je zaagt krijg je ieder paard wel naar beneden ja!

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 13:40

ja,, daar ben ik wel met je eens..Knipoog alleen als je er dan wat van zegt. word je met lange gezichten aangekeken.. daarom denk ik ook meestal;; ze zoeken het maar uit..Knipoog

maar het ergste vind ik dan ook weer,, die mensen winnen dan wel meestal een 1e of 2e plek op een concour.. :S waar ik dan zèèr slecht tegen kan! Lachen

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 13:42

love_plaisir schreef:
Ik ben een van de weinige, die niet ziet dat zagen steeds meer gebeurt. (of iig het gebeurt niet in mijn omgeving op manege & waar ik start met wedstrijden) Ik heb het 1x gezien en toen heb ik er wat van gezegt, daarna heb ik het nooit meer gezien Lachen

@ Horsesdream: Ookal is het meisje aardig tegen je, kan je haar er tog wel op wijzen?
En als dat paard zijn hoofd mee beweegt met jouw 'kneepjes geven' dan ben je wss nog iets te hard kneepjes aan het geven Knipoog (niet banketstaaf bedoeld & ik kan het verkeerd hebben begrepen Lachen )

als je al je teugels op maat heb begin van de les dan begint ze zeg maar te waggelen en dan gaat der hoofd mee daardoor komt het dus Lachen

xShanice

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-07-07 13:45

ceasarlover schreef:
ja,, daar ben ik wel met je eens..Knipoog alleen als je er dan wat van zegt. word je met lange gezichten aangekeken.. daarom denk ik ook meestal;; ze zoeken het maar uit..Knipoog

maar het ergste vind ik dan ook weer,, die mensen winnen dan wel meestal een 1e of 2e plek op een concour.. :S waar ik dan zèèr slecht tegen kan! Lachen

Jaa idd dat meisje gaat nu haast M1 rijden en ik hoop dat er dan wat over word gezegt en die pony die ze rijd is heel moeilijk om aan teugel te rijden(ik noem het maar even zo)ik zat er is een keer met de les op en pas haast aan het einde van de les kreeg ik hem eindelijk zover...

loon_corr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:15

Je ziet het vaak idd, triest gewoon hoe sommige mensen zo de B,L,M doorkomen.

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:19

HorsesDream schreef:
ceasarlover schreef:

Jaa idd dat meisje gaat nu haast M1 rijden en ik hoop dat er dan wat over word gezegt en die pony die ze rijd is heel moeilijk om aan teugel te rijden(ik noem het maar even zo)ik zat er is een keer met de les op en pas haast aan het einde van de les kreeg ik hem eindelijk zover...

jahaa vind het niet zo gek,, die beesten gaan totaal in verzet.. Verdrietig en reageren niet zo snel meer op "kleine" hulpen,
best wel triest allemaal.. Boos! òòit komen ze hun mannetje wel tegen.. Vork hihi*

Plaisir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:37

Maar nu vraag ik me af; Als die beesten totaal in verzet gaan, hoe komen die mensen dan aan die winstpunten? Of rijden ze tijdens de proef dan wel 'normaal'?

loon_corr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:47

love_plaisir schreef:
Maar nu vraag ik me af; Als die beesten totaal in verzet gaan, hoe komen die mensen dan aan die winstpunten? Of rijden ze tijdens de proef dan wel 'normaal'?

Tja dat vraag ik me dus ook af..

vrodie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 14:58

Hmm zagen is niet echt de juiste manier van rijden nee!!!! Maar ja op manege's word daar naar mijn idee ook niet echt veel aandacht aan geschonken. Men denkt altijd dat het paard leuk aan de teugel loopt, maar dat is allemaal schijn. Het paard heeft een boog in de nek maar word meestal niet van achter goed doorgereden waardoor de achterhand er totaal niet onder loopt. Die mensen komen er pas achter dat ze niet fantastisch rijden zodra ze sportpaarden rijden en ze op concour gaan. Dan komt het commentaar wel op de coupon te staan.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 11:16

Grrrr, gisteren stond ik op ontploffen! Ik vroeg mn vriendin of ze nog eens wou langskomen, ik ging men paardje rijden, dus samen gereden. Naja zij ging er effe op, en ik zeg houdt gewoon contact met haar mond, en ze komt vanzelf wel aan teugel. Ja dat deed ze (ongeveer), maar zij zaagt haar paard altijd gigantisch aan teugel, dus ik zeg : NIET zagen (op voorhand). Dat deed ze (vooraan in de wei) ze rijdt naar achter in de weide (en ik stond vooraan) en wat doet ze : ze zaagt lekker in mn pony haar mond, ik stond op ontploffen! Je ziet het echt wel als er gezaagd wordt, zij dacht dat ik het niet ging zien. En ze deed het gewoon elke keer! Ik was razend! En dan zegt ze, ja rijdt dan zelf verder hé, ja graag hoor! Toch niet normaal hoor..

horsetalker

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 16:06

zagen is inderdaad niet goed voor het paard en meestal als iemand zaagt kan je dat goed zien aan het paard...
als je normaal wilt rijden moet je even druk op de teugel zetten en je moet bijvoorbeeld je benen erbij gebruiken voor steun!
Ook lichte rechter of linkerstelling kan helpen

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:09

Tja, veel mensen weten ook niet wat nagevelijkheid is.
Als het paard dan in de krul loopt, noemen ze het meteen nagevelijkheid of 'aan de teugel' terwijl ze dan dat beest gewoon naar beneden trekken en zagen.

Ach, wat doe je eraan? Als je er wat van zegt doen ze het 1 minuut later toch weer.
Daar heb ik zo'n hekel aan!

Nylah

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:24

Het is zeker niet iets van de laatste tijd. Het gebeurt al jaren en jammer genoeg zal het waarschijnlijk ook nog jaren gaan gebeuren. Ik was laatst op een wedstrijd en daar gebeurden het ook nog en dat was zelfs op grand prix niveau, zulke mensen mogen van mij weggestuurd worden. echt verschrikkelijk

Audi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:30

Niien_ schreef:
OssiejJ schreef:
JA ik zie het ook steeds vaker, somigen doen het ook omdat het bit dan lekkerder in de mond zit...

Verward . Hier snap ik dus niks van. Nagelbijten / Gniffelen

Je ziet inderdaad veel mensen zagen. Steeds meer? Geen idee, zag er eerder ook al redelijk wat zagen.
Jammer dat het mooie plaatje voor het welzijn van de paarden gaat.

Ik denk dat zij bedoelt van ; Dat sommige mensen het doen omdat ze dan denken dat het bit dan lekkerder in de mond zit. denk ik.

Naomi_16

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:33

Sommige mensen zijn net jonge pony's Clown
Als die door hebben dat ze ergens kunnen ontsnappen blijven ze dat doen omdat ze dat leuk vinden of weg willen, enz o is het ook met mensen die 'resultaat' boeken met zagen
Heel vervelend voor het paard... Maar ja, wat doe je eraan Koe. Je kunt op z'n minst uitleggen dat het heel slecht is voor je paard

_Fleurtjuhh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 19:49

Bij ons op de manege word er wel opgelet als er iemand zaagt. Ik erger me er ook aan om op wedstrijden te zien dat mensen zagen.

row_bow schreef:
Ik heb er zo'n hekel aan he!
En dan vinden ze nog dat ze goed kunnen rijden ook!
Ja als je zaagt krijg je ieder paard wel naar beneden ja!

Ik zelf heb een keer op een paard gereden, als je daarbij in ''z'n mond kwam'' dat ie dan ging steigeren.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 21:13

Mijn paard werkte vroeger ook tegen, en stak haar neus in de lucht en werd enorm onhandelbaar, maar nu deed mn vriendin het weer, en reageerde ze er niet op en kwam ze inderdaad naar beneden. Wat ik wel rampzalig vond, want ze liep gewoon aan een slentertempo met haar hoofd in de krul..

Hvelreki

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 10:14

Inderdaad, het is echt erg geworden, hoeveel mensen het doen Ach gut .
Vaak zijn het nogal dikke nekken die stoer willen doen dat ze hun paard 'aan de teugel' kunnen krijgen. De manier waarop (en ook de correctheid van hoe het paard 'aan de teugel' loopt), daar geven ze niet om... Scheve mond

Vroeger, toen ik nog niet zo goed wist hoe ik mijn paard haar hoofd wat lager kon krijgen, vroeg ik eens wat extra binnenstelling en ik gaf kneepjes in m'n hand (zeker niet zagen hoor, gewoon kneepjes); wat was haar reactie: bokken, weglopen, tegentrekken Duivel . Zalig zo'n paard dat van zich afbijt Pling . Gelukkig weet ik ondertussen wel hoe het moet hoor, zonder kneepjes te geven Lachen.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 12:18

het bit gaat wel op die manier bewegen als het paard kauwt, beetje ronddraaiend heen en weer, maar om hem uit te nodigen zijn de kleinste halve ophoudinkjes voldoende, gaat hij dan niet kauwen en onspannen dan moet je een stapje terug en niet harder gaan trekken. Ook is het zo dat het paard zijn nek dus niet hals) moet loslaten en ja dat gaan ze vaak doen als je het hoofd voorzichtig heen en weer doet, maar dit doe je voorzichtig spelend en niet trekkend.

_Nicky

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 14:39

Zagen doe je in het hout en niet in een paardenmond. Bij mij op stal valt het reuze mee, in manegelessen ziet het er veel gekker uit. Blijkbaar heb je dan meer aanzicht als je je paard naar beneden krijgt.

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 19:37

dat heeft ook wel te maken met manegelessen
ik geef wel eens mensjes les en die kunnen super rijden etc.
handen laag en trekken ja zo moet het op de manege, nou op mijn paarden niet dus. zij gelijk jahaaa. Maar wel ook zeggen dat bitloos hoofdstel geen rijden is en mijn dubbel gebroken bitje en hoofdstelletje niet goed enzo en dat ze niet aan de teugel kan door de keelriem en weet ik het maar ze loopt wel super op touwhalster???? Heb het geprobeert maar buiging gaat bijna niet en naar je buitenhand toe rijden.

Ik weet ook hoe mensen kunnen reageren als je ze ergens op wijst. Heb voor een vriendin een gratis paardje geregeld en die mag zij dan rijden en staat bij ons voor niets in pension. Haar paard heeft helaas erg last van zijn rug.
Dus erger me al dagen aan haar handen, paardje hangt al wat van zichzelf en zij heeft nauwelijks een knik in haar elleboog en zet haar handen vast. Dus pony kan ook lekker hangen. Ik zei na paar dagen als tussendoor opmerking half grappig let je op je handen???

Strijkijzer

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:41

In de manegelessen zie je wel het meeste dat er wordt gezaagd.
Ik vind dat niet dé manier om een paard naar beneden te rijden.

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 21:57

Strijkijzer schreef:
In de manegelessen zie je wel het meeste dat er wordt gezaagd.
Ik vind dat niet dé manier om een paard naar beneden te rijden.

Bij ons in de manege werd er NOOIT gezaagd, ik heb het never ever gezien, heb er speciaal opgelet want ik weet dat het zooo vaak gebeurd, maar het gebeurde daar allemaal op de juiste manier. Daardoor heb ik het dus ook niet fout aangeleerd. Vriendin van mij wel, ook op de manege heeft zij leren zagen.. best zielig als je je paard zo naar beneden moet krijgen